SOSEScript: Breadcrumb failed executing with the following error: Error on line 41 position 2: Conversion failed when converting the varchar value 'July' to data type int.
Prikaz možnih tras železniške proge na območju Orehka: modra črta prikazuje potek trase s pokritim vkopom skozi Orehek, rdeča pa traso s predorom pod Ljubljansko cesto. / Foto: DRSI

Podprli gradnjo drugega tira

Kranjski mestni svetniki so po seznanitvi z načrtovano nadgradnjo železniške proge Ljubljana–Kranj podprli čimprejšnjo izgradnjo drugega tira. Zavzemajo se za traso pod Ljubljansko cesto v Kranju.

Po oceni župana Matjaža Rakovca je načrtovana gradnja železniške infrastrukture na območju Orehka v zadnjem času razburila številne občane predvsem zaradi neustrezne seznanjenosti.

Kranj – Kranjski mestni svetniki so se prejšnji teden seznanili z razlogi za nadgradnjo železniške infrastrukture na območju Kranja in dosedanjim potekom priprave državnega prostorskega načrta (DPN). Sprejeli so sklep, da mestni svet podpira čimprejšnjo izgradnjo drugega tira, vzpostavitev novega skupnega potniškega terminala z nadhodom do Stražišča, izgradnjo novih postajališč s parkirišči P + R (parkiraj in se odpelji), ureditev hodnika za pešce in kolesarje na mostu čez Savo do Struževega ter rekonstrukcijo podvoza pod železnico na Gorenji Savi.

Po oceni župana Matjaža Rakovca je načrtovana gradnja železniške infrastrukture na območju Orehka v zadnjem času razburila številne občane predvsem zaradi neustrezne seznanjenosti. Ponovno je poudaril, da je projekt drugega tira izjemnega pomena za mestno občino Kranj, saj so načrtovane številne dolgoročne strateške rešitve za Kranj. »Prepričan sem, da bomo zato tudi v tem primeru zmogli preseči strankarske delitve in bomo projekt objektivno podpirali. Prepričan sem tudi, da se bo za vstop v Kranj oziroma odsek Orehek–Drulovka poiskala ustrezna varianta, ki bo po analizi ugotovljena kot najprimernejša v prostoru,« je dejal.

Trasa še ni določena

Dejan Jurkovič, vodja Sektorja za investicije v železnice Direkcije RS za infrastrukturo, je tako kot že prej krajanom Orehka tudi mestnim svetnikom zatrdil, da za odsek pri Orehku, kjer morajo zaradi zagotovitve višjih hitrosti potniških vlakov spremeniti potek trase, proučujejo več različic, nobena pa še ni določena. V osnutek DPN, ki ga bodo javno razgrnili predvidoma poleti, bo po njegovih zagotovilih vključena različica poteka trase drugega tira, ki bo najbolj ugodna po tehnoloških, prostorskih, ekonomskih kriterijih in po družbeni sprejemljivosti. Kot je še dejal, želijo z nadgradnjo železniške proge doseči konkurenčne čase železniških prevozov, pa tudi standarde v mednarodnem omrežju, ki omogočajo hitrosti potniških vlakov do 160 km/uro. »Za dosego tega je treba na posameznih odsekih iskati rešitve izven obstoječe trase železniške proge in upoštevati ohranitev obstoječih postaj in postajališč. Med Ljubljano in Kranjem bo tako odmik od obstoječe proge potreben na treh odsekih,« je še povedal.

Mestni svetniki kritični

Več mestnih svetnikov je v razpravi podalo kritiko, da bi morali pripravljavci DPN oziroma vodstvo občine najprej njih podrobneje seznaniti s projektom, saj bi se s tem lažje izognili insinuacijam, ki so se pojavile v javnosti. Vsi so se zavzeli za izvedbo različice z izgradnjo predora pod Ljubljansko cesto do železniške postaje v Kranju. »Če je priložnost, da dobimo evropski denar, bi bilo zelo nespametno, da bi se železnici odrekli. Res je trasa pod Ljubljansko cesto dražja, verjemite pa mi, da je najbolj vzdržna in izvedljiva. Če se je boste držali, vam garantiramo, da ne bo nobenega problema,« je na primer dejal Bojan Homan (SDS). »Podpiramo projekt nadgradnje, varianta pod Ljubljansko cesto se nam zdi najbolj sprejemljiva, čeprav bo dražja. Skoraj ne pristanemo, da se podere del vasi, sploh ker so nekateri tam ravno gradili,« pa je poudarila Vlasta Sagadin (NSi).

Oddajte svoj komentar

Kranj 10°

jasno
vlažnost: 94 %
veter: JZ, hitrost: 11 km/h

8/25

četrtek

7/25

petek

9/23

sobota

Vremenska napoved

Po

To

Sr

Če

Pe

So

Ne

 

 

 

 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

 

IZLETI / Kranj, 28. september 2023

Na Jelenk

IZLETI / Naklo, 28. september 2023

S kolesom v Rovte

PREDAVANJA / Preddvor, 28. september 2023

Stari starši in vnuki

OBVESTILA / Cerklje, 28. september 2023

Meritve in krvodajalska akcija

OBVESTILA / Preddvor, Naklo, Šenčur, 29. september 2023

Program medgeneracijskega sodelovanja

RAZSTAVE / Kranj, 29. september 2023

Tudi starost je lepa

IZLETI / Kranj, 30. september 2023

Izlet za člane MDI Kranj

RAZSTAVE / Bled, 30. september 2023

Razstava tapiserij

 

 
 

 

 
 
 

Kolesarska pot skozi Sotesko v Bohinju / 22:59, 27. september

Zgleda, da ga še niste vidu, avtovlaka. Ima tudi vagon, kjer je za običajne potnike. Zej bom pa nehou. Proga Jesenice na Primorsko mora osta...

Pozidati želijo najboljšo kmetijsko zemljo / 14:27, 27. september

Mene zanima, če kje v Sloveniji obstaja ne-najboljša kmetijska zemlja?

Kolesarska pot skozi Sotesko v Bohinju / 08:28, 27. september

Če se je pripeljal z avtovlakom potem ima verjetno avto. Zakaj bi avto pustil v Bistrici in šel naprej s kolesom?

Kolesarska pot skozi Sotesko v Bohinju / 06:17, 27. september

Rad bi vidu kerga, ki bi se iz Podbrda v Bistrco prpelou s avtocugom, naprej pa s kolesom v Diagnostični center na Bled. Al' pa h kšnmu advokatu u Radolco z biciklom.

Kolesarska pot skozi Sotesko v Bohinju / 10:26, 26. september

V Avstrji so podobno progo spremenili v kolesarsko stezo. Proga, ki ne pelje nikamor je samo breme državi. Vanjo vlagamo toliko, da zadostuj...

Kolesarska pot skozi Sotesko v Bohinju / 23:15, 25. september

G.Janez, vaš predlog mi je podoben temu : ... grajski oskrbnik Ignac Novak. Med letoma 1782 in 1787 je večkrat predlagal, da bi jezero osuši...

Zaradi ujme zamik gradnje / 12:26, 24. september

Gradi se kolesarska povezava med Bohinjsko Belo in Bohinjsko Bistrico. Do Bleda se ne gradi nič.