Helikopter Slovenske vojske na Brniku se trenutno uporablja tako za HNMP in gorsko reševanje kot za prevoz nedonošenčkov in medbolnišnične prevoze. / Foto: arhiv GG

Potrebujemo namenske reševalne helikopterje

Dolgoletni reševalec Robert Sabol se zavzema za preureditev sistema Helikopterske nujne medicinske pomoči, ki bi življenja učinkoviteje reševala z namenskimi reševalnimi helikopterji.

Kranj – Politične stranke, ki so se v nedeljo potegovale za uvrstitev v novi sklic državnega zbora, so pred volitvami odgovarjale tudi na javno vprašanje dolgoletnega reševalca v sistemu Nujne medicinske pomoči Roberta Sabola, ali bodo podprle sistemsko ureditev Helikopterske nujne medicinske pomoči (HNMP) z namenskimi reševalnimi helikopterji v skladu z evropsko regulativo in to vključile v koalicijsko pogodbo. Vse, ki so se odzvale, med njimi tudi obe stranki z največjo podporo volivcev, so odgovorile pritrdilno. Sabol se namreč že nekaj let zavzema za zakonsko ureditev HNMP, za katero bi tudi v Sloveniji po vzoru drugih evropskih držav namesto vojaških helikopterjev uporabljali namenske reševalne helikopterje.

»Preurediti je treba celoten, trenutno podhranjen in neučinkovit sistem HNMP, od aktivacije naprej. Ta zdaj poteka preko številke 112, prepustiti pa bi jo morali dispečerski službi zdravstva. To predvideva že sedanji pravilnik o HNMP, a se ne upošteva,« poudarja Sabol, ki je v ta namen novembra lani ustanovil tudi Facebook skupino Namenski reševalni helikopter. V njej se je do danes nabralo že več kot osem tisoč članov. Skupina deluje strogo apolitično, pravi Sabol in dodaja, da pa bi jo lahko preoblikovali tudi v iniciativo, če po volitvah na tem področju ne bo prišlo do premika.

Sabol pojasnjuje, da je helikoptersko reševanje učinkovit način nudenja nujne medicinske pomoči, zlasti ko mora priti v oddaljen ali težko dostopen kraj, skozi prometne zamaške in podobno. Tudi v Sloveniji je bilo s helikopterji rešeno marsikatero življenje, vendar slovenski sistem helikopterskega reševanja v primerjavi z drugimi evropskimi državami že dolgo stagnira. V večini evropskih držav imajo urejen sistem namenskih reševalnih helikopterjev, v Sloveniji pa nimamo niti enega takega helikopterja. Potrebujemo mednarodno primerljiv sistem HNMP, ki bo s sodobnim, okretnim in hitrim namenskim reševalnim helikopterjem lahko bolj učinkovit od sedanje rešitve, poudarja.

V Sloveniji se trenutno za izvajanje HNMP uporabljata helikopterja Slovenske vojske, ki sta bazirana na Brniku in v Mariboru. A, kot opozarja Sabol, helikopter na Brniku poleg HNMP opravlja še gorsko reševanje, prevoze inkubatorjev in medbolnišnične prevoze. Tako se pogosto zgodi, da helikopter ni na voljo za HNMP, ker že izvaja drugo nalogo, zato prihaja tudi do nepotrebnih smrtnih žrtev. Sabol zato predlaga vsaj štiri namenske helikopterje in vsaj tri helikopterske baze (zdaj ju imamo na Brniku in v Mariboru), ki bi bile razporejene tako, da bi bila vsaka točka Slovenije dosegljiva v največ dvajsetih minutah.

Pomisleke, da predlaga drago rešitev, Sabol zavrača. »Evropska komisija je izračunala, da je strošek prezgodaj umrlega v prometni nesreči v Sloveniji 1,98 milijona evrov. Letni strošek helikopterske baze je od 2,5 do tri milijone evrov in že z rešitvijo dveh življenj ob hitri aktivaciji in kratkim odzivnim časom namenskega helikopterja bi privarčevali skoraj štiri milijone evrov. Poleg tega je ura letenja z velikim vojaškim helikopterjem skoraj trikrat dražja od ure letenja majhnega in lahkega namenskega helikopterja,« je povedal.

Oddajte svoj komentar

Kranj 15°

pretežno jasno
vlažnost: 82 %
veter: SZ, hitrost: 11 km/h

12/24

torek

10/28

sreda

13/29

četrtek

Vremenska napoved

Po

To

Sr

Če

Pe

So

Ne

 

 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

 

 

 

IZLETI / Kranj, 28. junij 2022

Kolesarski izlet

PREDAVANJA / Preddvor, 28. junij 2022

Korenine Slovencev in Preddvor v preteklosti

RAZSTAVE / Ljubno, 28. junij 2022

Razstava Maše Bersan Mašukove

RAZSTAVE / Jesenice, 29. junij 2022

Pobegi II

PRIREDITVE / Škofja Loka, 29. junij 2022

Pogovor z umetnikom Petrom Gabrom

IZLETI / Kranj, 30. junij 2022

Izlet Vojsko–Hudournik

IZLETI / Kranj, 30. junij 2022

Kopalni izlet v Izolo

RAZSTAVE / Bled, 30. junij 2022

Razstava Ejti Štih

 

 
 

 

 
 
 

Od danes goriva spet dražja / 09:32, 28. junij

Sestra v ambulanti kliče bolnike: "GOLOB, Medved, Čuk, Tič, Volk ?" Eden od pacientov se oglasi: "Sestra, kdaj bomo pa ljudje prišli na vrst...

O izzivih, ki so pred nami / 09:26, 28. junij

Na koncu bo še TEŠ - 6 odlična naložba... Nemci so že pozabli na zeleni preboj in kurblajo termoelektrarne!Sicer pa, moja mama so djal, prih...

Participativni proračun ostaja / 18:42, 27. junij

Denar za nepotrebni radar pred Šlandrom je pa bil! Menim, da sta dva ležeča miličnika čisto dovolj in pa znak 30km/h na pravem mestu. Bi pa...

Participativni proračun ostaja / 08:42, 27. junij

Rajši cesto do doma starostnikov uredite. Sramota sredi Radovljice. Pa cesto do zbirnega centra Komanala Radovljica. Človeka mine, da bi odp...

Zaznamovali četrt stoletja veteranske organizacije / 19:34, 26. junij

Ah ja. Šurc in samostojna Slovenija. Dva pojma, ki strižeta za kar nekaj kilometrov.

Novi fašizem / 07:53, 25. junij

Indija in demokracija? Kastni sistem in demokracija? Mogoče pa res. V Sloveniji že gremo po tej poti. Sicer pa, mogoče sta pa LBGTQ in femin...

Ukrepi zoper visoke cene goriv / 08:52, 24. junij

Omejevanje cen na avtocestah v času glavne sezone je bedarija, ki smo jo izvesti samo Butalci. Tranzit polni naše avtoceste, mi pa nimamo od tega nič. Butale par excellence.