Za avtomobile danes zapravimo bistveno več in po podatkih kreditodajalcev najemamo tudi več kreditov za njihov nakup.

Krizi v avtomobilizmu (še) ni videti konca

Avtomobilistični trg je po številu prodanih avtomobilov še vedno v rdečih številkah, vojna na evropskih tleh prekinja dobavo surovin in dviga cene energentov. Novih avtomobilov ni zadosti, cene počasi in vztrajno rastejo. Po napovedih bo tako stanje trajalo še vsaj drugo leto, končno pa je največ odvisno od zaustavitve vojne v Ukrajini.

Vendar pa … dobički proizvajalcev rastejo. V sporočilu za javnost je znamka Volkswagen – osebna vozila sporočila, da so v težavnih razmerah še izboljšali svojo dobičkonosnost. V prvih devetih mesecih letošnjega leta so dobiček podvojili na skoraj 2,5 milijarde evrov!

Kaj potem kriza je ali je ni? Očitno so se proizvajalci usmerili v proizvodnjo dražjih vozil in s tem lahko povečali svoje marže, ki so nadomestile izgube pri prodaji, Renault, na primer, namesto osnovnih prodaja bolje opremljene modele. Obenem vztraja pri skromnih popustih, s tem pa je marže povečal več kot 50 odstotkov.

»Ni še razlogov za optimizem,« pravijo prodajalci avtomobilov, združeni pri Gospodarski zbornici Slovenije. Po njihovem mnenju bo novih avtomobilov še dolgo primanjkovalo. »Dobivamo bistveno manj avtomobilov, kot bi jih lahko prodali, dobave se zamikajo do enega leta. Nekdaj smo lahko kupcem ponudili vsaj zadovoljivo količino novih modelov, ki so prišli na trg, sedaj še teh ni.« Cenejši kot je avtomobil, dlje boste čakali nanj.

Moralo bi biti zlato leto. Gospodarstvo je hitro okrevalo po pandemičnem letu, kupci so bili bolj kot po navadi pripravljeni del prihrankov vložiti v nakup avtomobila. A kriza s polprevodniki in vojna na evropskih tleh je udarila močneje kot sama epidemija. Tovarne so še vedno na dveh tretjinah svoje idealne proizvodnje. Kritične razmere so proizvajalce naučile, da se je treba obnašati bistveno bolj samozadostno, vendar to ne gre čez noč, pravijo v Sekciji prodajalcev in serviserjev pri GZS. Cene novih avtomobilov so zrasle, najprej je bila podražitev posledica manjših popustov, ki so jih bili deležni kupci, potem je sledil še dvig cene zaradi podražitev surovin in energentov. Po podatkih Renaulta je bil clio leta 2020 v povprečju za 11 odstotkov cenejši od tekmecev, danes pa je razlika v ceni le še dva odstotka. Clio TCE90 je leta 2020 v Sloveniji stal okoli 13 tisoč evrov, danes najcenejši clio z enakim motorjem stane 16 tisoč evrov.

Dražji tudi rabljeni avtomobili, pasti pri nakupu

Posledica pomanjkanja avtomobilov na trgu so tudi višje cene rabljenih avtomobilov, te so po ocenah prodajalcev v povprečju prav tako poskočile za 10–15 odstotkov. Zamude pri dobavi novih vozil povzročajo, da se stranke, ki niso pripravljene čakati na dobavo novega, raje odločajo za nakup rabljenega oziroma malo rabljenega vozila. To pa prinaša tudi večja tveganja pri nakupu, opozarjajo na AMZS-ju, saj se proda vse, zato velja biti pri nakupu še bolj previden. Nobena skrivnost ni, da je na trgu veliko avtomobilov s prikritimi napakami in prevrtenimi kilometri.

To vse pa pomeni, da danes zapravimo za avtomobile bistveno več in po podatkih kreditodajalcev najemamo tudi več kreditov za njihov nakup. Po drugi strani pa to odvrača potrošnike od nakupa – če hočete, tudi od pričakovanega odnosa do električnih vozil – in jih sili, da odlašajo z nakupi in dlje zadržijo svoje trenutno vozilo.

Slovenska prodaja novih avtomobilov v številkah

V prvih devetih mesecih je bilo v Sloveniji prodanih 36.758 avtomobilov, kar je 14,7 odstotka manj kot v že tako slabem enakem lanskem obdobju. Največji padec v obravnavanem obdobju beležita Nisan in Suzuki, največjo rast pa Land Rover, Mitsubishi, Porshe, Cupra in Tesla (pri manj prodajanih avtomobilih je relativna rast hitro visoka). Pri bolj prodajanih znamkah pa presenetljivo dobro kaže Oplu in Toyoti, ki sta svojo prodajo glede na lansko obdobje povečala skoraj za polovico.

Največji tržni delež pripada Volkswagnu, sledita Škoda in Renault. Med prvih pet sta se zavihtela tudi Hyundai in Toyota, med prvih deset pa še Kia, Peugeot, Dacia, Opel in Citroën.

Kljub priljubljenosti kompaktnih križancev je kot najbolj prodajan avtomobil v Slovenji ostal renault clio, ki malenkostno vodi pred škodo octavio in volkswagnom t-rockom. Med prvih deset najbolj prodajanih avtomobilov v Sloveniji predstavlja pravo osvežitev uvrstitev slovenskega avta leta 2022, hibridnega yarisa crossa, na osmo mesto.

Če so bili še lani v segmentu električnih vozil najbolj prodajani majhni avtomobili, kot npr. renault zoe, hyundai kona, VW e golf …, je letos trend v prid večjih. V prvih devetih mesecih se je na prvo mesto presenetljivo zavihtela razmeroma draga tesla y, sledita škoda enyaq in voklswagen ID.4. Delež teh se je povečal za skoraj polovico. Skupna številka prodanih je 1651.

V čisto hibridni tehniki že dolgo časa vodi Toyota. V razredu polnih hibridov je sicer na prvem mestu po prodanih številkah letos fiat 500 (hev), potem pa si sledijo skoraj vsi hibridni modeli Toyote (yaris cros, yaris, corrolla, rav4, C-HR), med prvo deseterico pa še renault clio in hyundai tucson.

Delež električnih avtomobilov v Sloveniji raste prepočasi (lani so električna vozila zavzemala le 3,3-odstotni delež, letos 4,5-odstotnega. S takim trendom čez dobrih deset let enostavno nismo zmožni doseči napovedane brezemisijske mobilnosti (ko naj ne bi bilo več možno kupiti avtomobila z motorjem na notranje zgorevanje).

Oddajte svoj komentar

Kranj 16°

oblačno
vlažnost: 77 %
veter: JV, hitrost: 29 km/h

12/19

torek

8/20

sreda

13/18

četrtek

Vremenska napoved

Po

To

Sr

Če

Pe

So

Ne

 

 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

31

 

 

IZLETI / Cerklje, 14. maj 2024

Kolesarski izlet DU Cerklje

IZLETI / Kranj, 14. maj 2024

Kolesarjenje DU Kranj

PRIREDITVE / Naklo, 14. maj 2024

Na Ajdno

PREDAVANJA / Preddvor, 14. maj 2024

Muzejski obisk

RAZSTAVE / Radovljica, 14. maj 2024

Fotografski razstavi

RAZSTAVE / Jesenice, 14. maj 2024

Razstava natečaja Abstract 2024

PREDAVANJA / Begunje, 15. maj 2024

Beljakovine v prehrani

 

 
 

 

 
 
 

Na Koroški Beli zagrozili s protestom / 13:26, 14. maj

Samo da ni Janša, pa čeprav ostanemo brez ceste.

Na Koroški Beli zagrozili s protestom / 09:34, 14. maj

Trenutno stanje je čisto v redu. Alenka ima prav, da je ustavila projekt. Janša je samo metal denar v nepomembne projekte.

Na Koroški Beli zagrozili s protestom / 09:20, 14. maj

Sami si ste krivi, da obvoznice ni. Kar ste izvolili, to imate!

Ne delajo skrajnosti, ampak »normalo« / 14:22, 13. maj

Kategorija: Nasveti. A ne bi bilo bolj pravilno kategorizirano med reklame

Ne delajo skrajnosti, ampak »normalo« / 08:19, 13. maj

Upam, da je kvaliteta storitev kaj boljša kot pred 20 leti.

Jesenice brez mestnega prometa / 08:17, 13. maj

Jesenice umirajo. Liberalno-leva politika je slab gospodar.

Jesenice brez mestnega prometa / 21:37, 12. maj

Se prav, nobeden noče vozt Jeseničank in Jeseničanov. Fajn ! Kako to, da se to lahko zgodi že čez en mesec. Župan, učas je Integral imu avt...