Morje

Ko pridemo do morja, dobimo občutek neskončnega obzorja. Običajno ljudi pogled na morje pomiri, nas malo začara. Kadar ne vemo, kam bi šli, je odločitev gremo na morje gotovo prava. Na slovenski obali sem pogosto. Tokrat so kolesa ostala doma. V Izoli na rtu srečava posebnega znanca, ki se ga oba zelo razveseliva. Je svetovni popotnik, ki svet in svoje življenje odkriva s hojo. S seboj nosi čisto malo, spalno vrečo, ko je zunaj še hladno, eno majico in obleko, ki jo ima na sebi. S petimi evri, ki jih porabi na dan, se počuti kot pravi gospod. Ta popotnik pravi: »V Trstu je bilo ob obali tisoče velikih meduz, ki jih je naplavilo morje. Meduza ima sicer lovke, pravzaprav pa jo nosi tok. Se rodi, plava s tokom, in ko jo tok naplavi na morsko obalo, svoje življenje konča. Lahko se še bolj trudi, v celoti je odvisna od morskega toka. Ali nismo tudi ljudje v neki civilizaciji vrženi v tok, s katerim plovemo? Se rodimo, ne da bi bili zaslužni za to, ali se rodimo tukaj ali na drugem koncu sveta. Hodimo v šolo, delamo, za kar se odločimo, ali pa tudi ne. Smo deležni blaginje ali prekletstva virusov, vojn, ne da bi na to kaj bistveno vplivali. Eni ali drugi grožnji se običajno lahko izognemo bolj po naključju kot zaradi lastne volje ali aktivnosti.« Modrovali smo še naprej, ta misel pa mi je odzvanjala v glavi in o tem sem premišljevala. Naslednji dan sva šla peš iz Izole v Piran. Včasih sem šla ves čas čisto ob morju, po kamnih in plažah mimo rta Ronek in Mesečevega zaliva v Strunjan, od tam pa v Pacug, Fieso in že smo v Piranu. Sedaj pot skrajšam. V Mesečevem zalivu je več urejenih poti, ki vodijo po klifni steni do vrha zaliva. Pot so namenoma utrdili, da se ne poseda in ni nevarno. Tako skrajšam pot okrog Strunjanskega rta, kjer morje seže čisto do stene in je dopoldan voda visoka nad koleni. Na vrhu klifa gledam na morje z višine. Deset ladij je čakalo na vstop v koprsko pristanišče, med njimi tudi križarka, ki je pripeljala turiste. Sprehajam se po urejenih poteh, ki nas vodijo skozi submediteranski gozd. Ta hip vse cveti, brsti, šumlja in prepeva. Puhasti hrast, bori, brnistra, zelišča in trave nas vabijo s svojim vonjem. Tako prideva do Strunjana, tam si omisliva zajtrk. Pot nadaljujeva kar po gozdni pešpoti nad zalivom, ki se do morja spusti v Fiesi. Piran je le še malo stran. Urejenih pešpoti po Sloveniji in Evropi je vedno več, tako opaža tudi svetovni popotnik. Torej ljudje radi pešačimo, ker takrat poslušamo ptičje petje, morje, drevesa, živali. Prisluhnemo sebi in želimo začutiti mir, morda samoto, tišino. Nekateri to počnemo le v prostem času, drugim je pot življenje in življenje pot.

Kranj 21°

10/22

nedelja

RAZSTAVE / Stražišče, 24. maj 2024

Razstava klekljanih in kvačkanih izdelkov

PRIREDITVE / Breg ob Savi, 24. maj 2024

Župnijski slovesnosti na Bregu ob Savi

OBVESTILA / Preddvor, Naklo, 24. maj 2024

Umovadba, zvišan krvni sladkor

RAZSTAVE / Duplje, 24. maj 2024

Impresije morskih krajin

PRIREDITVE / Podbrezje, 24. maj 2024

Dobrodelna nogometna tekma in dražba

IZLETI / Naklo, 25. maj 2024

Pohod po Naklem in okolici – Voglarjeva pot

PRIREDITVE / Škofja Loka, 25. maj 2024

Revija mladih slovenskih orglavcev

PRIREDITVE / Breg ob Savi, 26. maj 2024

Župnijski slovesnosti na Bregu ob Savi

Rešitev je kavcijski sistem / 09:28, 24. maj

Ena večjih bedarij zadnjih desetletij je pitje vode iz plastenk. Povrhu ob držanju flaše plastika poka. Boste rekli koga to moti. Recimo v a...

Policisti preverjali, kako vzorni so vozniki e-skirojev / 16:00, 23. maj

No ja, ko vidiš kako kršijo prometne predpise starejši, potem že veš kako vzgajajo otroke. Zato ni čudno, da se otroci obnašajo kot se v krš...

Do hitrejše in kvalitetnejše povezave s spletom preko omrežja RUNE / 15:40, 23. maj

Upam, da to berejo tudi uslužbenci Telekoma in nam v Kranju omogočijo optično povezavo v internet, ne pa da še dandanes uporabniki visimo na...

Helikoptersko reševanje / 15:38, 23. maj

Zadeva se vleče že od leta 1979 dalje. Takrat in nekaj kasneje bi lahko dobili polno opremljen helikopter zastonj in bi lahko le nadgrajeval...

Tudi družinski zdravniki v Sloveniji imamo dovolj / 13:04, 22. maj

Ta pokvarjena in nesposobna vlada bo uničila vse, kar je še delovalo v Sloveniji. Treba bo na ulice in jih pognati iz foteljev. Levica misli, da je vladanje njen peskovnik.

Počutje v podjetju je ključno / 07:40, 20. maj

Imam vprašanje. V GG redno objavljate članke in zgodbe o družinskih podjetjih ( lani prevoznik Bizjak z družino, pa Habjan z družino, pa še ...

Tudi družinski zdravniki v Sloveniji imamo dovolj / 16:03, 15. maj

Rozalija, besede ste mi vzela iz ust. Resnično, ko prideš v ZD misliš, da si prišel v mesto duhov. Enga jamranja z vseh strani. Odprite svoj...