Učenje v skupini

Za boljšo šolo (23)

Sposobnost učinkovitega in konstruktivnega sodelovanja v skupini je ena najpomembnejših veščin današnje družbe in zagotovo tudi prihodnje. Sodelovanja se najprej učimo v družini, potem pa v vrtcu, šoli, medvrstniških skupinah, na delovnem mestu, v bivalnem okolju in raznih interesnih združenjih. Glede na to, da so naše družine številčno vedno manjše in se je vloga otrok korenito spremenila – v marsikateri družini imajo otroci glavno besedo in jim je vse podrejeno, sta vrtec in šola za vse otroke izredno pomemben prostor socialnega in sodelovalnega učenja. V skupini ali razredu, kjer je po več kot dvajset otrok, morajo otroci poslušati in upoštevati drug drugega in glavno besedo imata lahko samo vzgojiteljica ali učiteljica. Zato je zelo pomembno, da je v obeh ustanovah organiziranega čim več skupinskega učenja. Otroci imajo radi delo po skupinah, in to iz več razlogov. Kadar skupina ni premišljeno sestavljena in vodena ali učencem naloge niso jasne, se ti v skupini predvsem zabavajo in v tem primeru nalogo skupine opravita eden ali dva učenca. Takšno skupinsko delo je nekoristno in celo škodljivo, saj učencem sporoča, da lahko živimo na račun drugih in bodo drugi opravili delo namesto nas. Če pa so naloge posameznih članov skupine jasno določene in vsi vedo, kaj se od njih pričakuje, je delo v skupini zelo ustvarjalno, sodelovalno in konstruktivno. Takšnega skupinskega dela naj bi bilo po šolah čim več, da bi učenci praktično izkusili, da imamo vsi koristi, kadar združimo svoje ideje, svoje znanje in trud. Zato je zelo pomembno, da so člani skupine premišljeno izbrani, imajo priprave za delo v skupini, dobijo natančna navodila, imajo primerno urejen prostor in seveda vedo, kaj od njih pričakujemo. V skupini naj bi bilo pet ali šest članov. Kadar sestavljanje skupine prepustimo izbiri učencev, se ti praviloma združijo po svojih prijateljskih povezavah in lahko se zgodi, da v razredu manj priljubljeni učenci ali učno manj uspešni otroci niso povabljeni v nobeno skupino. Zato je veliko bolj primerno, da učitelji prevzamejo odgovornost za sestavo skupin in se s tem izognejo razprtijam med učenci. V skupinah se lahko obravnava nova učna snov, lahko se ponavlja in utrjuje znanje, rešujejo naloge, ki nujno zahtevajo sodelovanje in povezovanje – možnosti je ogromno. Pri skupinskem delu učitelj prevzame vlogo mentorja, ki hodi od skupine do skupine, spremlja in nadzoruje delo učencev in skrbi za disciplino. Ta je lahko velik problem, saj se pri skupinskem delu zelo pokažejo različni značaji in vedenjske navade otrok, zato je zelo pomembno, kakšnega vodjo ima posamezna skupina. Nekateri otroci imajo izrazite sposobnosti vodenja in ti uspešno krmarijo ter usklajujejo delo v skupini – če znajo sodelovati, upoštevati in prisluhniti tudi drugim članom skupine. Zato je skupinsko delo predvsem učna ura socialnih odnosov in pridobivanja veščin za delo in življenje v skupnosti. Če učitelji pozorno opazujejo dogajanje v posamezni skupini in interakcije med njenimi člani, lahko zelo dobro spoznavajo svoje učence, kar jim potem koristi pri vzgojnem delu z njimi. Skupinskega dela bi moralo biti v šolah veliko več in težišče naj bi se s pretežno izobraževalnih preusmerilo bolj v vzgojne dejavnosti. Da bi učenci znali sodelovati in si pomagati med seboj, ne pa se boriti zgolj za lastni uspeh.

Oddaj svoj komentar

Kranj 17°

oblačno
vlažnost: 97 %
veter: JZ, hitrost: 11 km/h

9/18

ponedeljek

11/20

torek

9/21

sreda

Vremenska napoved

Po

To

Sr

Če

Pe

So

Ne

 

 

 

 

 

 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

 

 

 

 

 

 

PRIREDITVE / Gorenjska, 23. september 2019

Aktivnosti Medgeneracijskega centra

RAZSTAVE / Cerklje, 23. september 2019

Žig in razstava o Borštniku

OBVESTILA / Visoko, 23. september 2019

Vpis gledališkega abonmaja

PRIREDITVE / Gorenjska, 23. september 2019

Medgeneracijske prireditve

PRIREDITVE / Gorenjska, 23. september 2019

Aktivnosti Medgeneracijskega centra

PRIREDITVE / Gorenjska, 23. september 2019

Aktivnosti Medgeneracijskega centra

PRIREDITVE / Gorenjska, 24. september 2019

Aktivnosti Medgeneracijskega centra

PRIREDITVE / Gorenjska, 24. september 2019

Medgeneracijske prireditve

 

 
 

 

 
 
 

Prej bi dobila moža kot sopotnika / 12:08, 23. september

"Nekdo si je zaželel celo fotografije v kopalkah"
----------------
Tole sem razumel kot satitiro.
Torej, tudi jaz bi žele fotografijo v kopalkah, plus, da mi vse plačate.

Spreten voznik / 10:33, 23. september

Avstrijci ali Italijani bi zgradili že pred desetletji gondolo na Vršič in predor pod Vršičem. Slovenci so bolj za planšarije in ponujanje kislega mleka in sira.

Spreten voznik / 09:30, 23. september

Če mene vprašate, je tole mrcvarjenje busa in zapiranje prometa z dolgim turističnim avtobusom ena velika bedarija. Enako tako se cjazi ARRI...

Vprašanja o volkovih / 09:13, 23. september

Gaspa, preveč vprašanj za Ljubljano. V Ljubljani so volkovi in medvedi v kletkah, veste. Hribovske vasi so pa predaleč od Ljubljane, da bi v...

Odpuščeni kranjski policist zahteva nazaj svojo službo / 17:27, 22. september

Se strinjam z vami Deželan.
Premestitev na južno mejo, da se za ene pol leta umakne iz Kranja.
Nora kazen je to glede na bankirje in drugo svojat pri koritu!

Ne bodi tak kot krava ... / 17:23, 22. september

Boljš je tale:

POZOR MINE !

Nižja gospodarska rast / 19:35, 21. september

"Levica in koalicija zbližali stališča"
---------------------------
Slovenija nova Švica:
ukinitev dopolnilnega zvarovanja in 1000€ pokojnine .
Hudooo!