Učenje v skupini

Za boljšo šolo (23)

Sposobnost učinkovitega in konstruktivnega sodelovanja v skupini je ena najpomembnejših veščin današnje družbe in zagotovo tudi prihodnje. Sodelovanja se najprej učimo v družini, potem pa v vrtcu, šoli, medvrstniških skupinah, na delovnem mestu, v bivalnem okolju in raznih interesnih združenjih. Glede na to, da so naše družine številčno vedno manjše in se je vloga otrok korenito spremenila – v marsikateri družini imajo otroci glavno besedo in jim je vse podrejeno, sta vrtec in šola za vse otroke izredno pomemben prostor socialnega in sodelovalnega učenja. V skupini ali razredu, kjer je po več kot dvajset otrok, morajo otroci poslušati in upoštevati drug drugega in glavno besedo imata lahko samo vzgojiteljica ali učiteljica. Zato je zelo pomembno, da je v obeh ustanovah organiziranega čim več skupinskega učenja. Otroci imajo radi delo po skupinah, in to iz več razlogov. Kadar skupina ni premišljeno sestavljena in vodena ali učencem naloge niso jasne, se ti v skupini predvsem zabavajo in v tem primeru nalogo skupine opravita eden ali dva učenca. Takšno skupinsko delo je nekoristno in celo škodljivo, saj učencem sporoča, da lahko živimo na račun drugih in bodo drugi opravili delo namesto nas. Če pa so naloge posameznih članov skupine jasno določene in vsi vedo, kaj se od njih pričakuje, je delo v skupini zelo ustvarjalno, sodelovalno in konstruktivno. Takšnega skupinskega dela naj bi bilo po šolah čim več, da bi učenci praktično izkusili, da imamo vsi koristi, kadar združimo svoje ideje, svoje znanje in trud. Zato je zelo pomembno, da so člani skupine premišljeno izbrani, imajo priprave za delo v skupini, dobijo natančna navodila, imajo primerno urejen prostor in seveda vedo, kaj od njih pričakujemo. V skupini naj bi bilo pet ali šest članov. Kadar sestavljanje skupine prepustimo izbiri učencev, se ti praviloma združijo po svojih prijateljskih povezavah in lahko se zgodi, da v razredu manj priljubljeni učenci ali učno manj uspešni otroci niso povabljeni v nobeno skupino. Zato je veliko bolj primerno, da učitelji prevzamejo odgovornost za sestavo skupin in se s tem izognejo razprtijam med učenci. V skupinah se lahko obravnava nova učna snov, lahko se ponavlja in utrjuje znanje, rešujejo naloge, ki nujno zahtevajo sodelovanje in povezovanje – možnosti je ogromno. Pri skupinskem delu učitelj prevzame vlogo mentorja, ki hodi od skupine do skupine, spremlja in nadzoruje delo učencev in skrbi za disciplino. Ta je lahko velik problem, saj se pri skupinskem delu zelo pokažejo različni značaji in vedenjske navade otrok, zato je zelo pomembno, kakšnega vodjo ima posamezna skupina. Nekateri otroci imajo izrazite sposobnosti vodenja in ti uspešno krmarijo ter usklajujejo delo v skupini – če znajo sodelovati, upoštevati in prisluhniti tudi drugim članom skupine. Zato je skupinsko delo predvsem učna ura socialnih odnosov in pridobivanja veščin za delo in življenje v skupnosti. Če učitelji pozorno opazujejo dogajanje v posamezni skupini in interakcije med njenimi člani, lahko zelo dobro spoznavajo svoje učence, kar jim potem koristi pri vzgojnem delu z njimi. Skupinskega dela bi moralo biti v šolah veliko več in težišče naj bi se s pretežno izobraževalnih preusmerilo bolj v vzgojne dejavnosti. Da bi učenci znali sodelovati in si pomagati med seboj, ne pa se boriti zgolj za lastni uspeh.

Oddajte svoj komentar

Kranj 5°

oblačno
vlažnost: 97 %
veter: S, hitrost: 11 km/h

4/15

sreda

3/15

četrtek

2/10

petek

Vremenska napoved

Po

To

Sr

Če

Pe

So

Ne

 

 

 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

 

 

 

OBVESTILA / Cerklje, Šenčur, 28. februar 2024

Terenski krvodajalski akciji

OBVESTILA / Preddvor, Naklo, 28. februar 2024

Telovadba, angleška urica, ustno zdravje

PRIREDITVE / Kranj, 29. februar 2024

Planinsko-pohodniški izlet DU Kranj

PRIREDITVE / Jamnik, 29. februar 2024

Ob 80. obletnici požiga vasi Jamnik

PRIREDITVE / Stara Loka, 29. februar 2024

Veiderjev večer: Andrej Karlin

GLEDALIŠČE / Breznica, 29. februar 2024

Jutri začnem

OBVESTILA / Šenčur, 1. marec 2024

Zbor članov DU Šenčur

OBVESTILA / Kranj, Šenčur, Cerklje, Goriče, 1. marec 2024

Meritve krvnega tlaka, sladkorja in holesterola

 

 
 

 

 
 
 

Nov protest gorenjskih kmetov / 16:02, 27. februar

Vsak normalen narod bi tako škodljivo vlado že pospravil v koš za smeti.

Kaj pacientom prinaša nova uredba / 15:59, 27. februar

Ta uredba je mrtva črka na papirju. Zdravniki hitreje zapuščajo javno zdravstvo, kot ga lahko vlada uredi z uredbami. Vlada bo s takim nasil...

Najvišji dvig pokojnin od leta 1992 / 13:45, 26. februar

Nekaterim malim pokojninam se povečanje ne bo poznalo, ker ga obvezni zdravstveni prispevek izniči. Hec pa je, da je teh petintrideset evrov...

Najvišji dvig pokojnin od leta 1992 / 21:09, 25. februar

Zelo žalostno, kako se vlada hvali s populizmom. To ni povišanje pokojnin, temveč delna uskladitev z inflacijo. Uskladitev je nižja od infla...

Zlato polje / 10:18, 25. februar

Sem enkrat naletel ne takega črnega odlagatelja, pa me ni razumel, ker je govoril samo albansko. Pa tudi ni imel občutka, da dela kaj narobe, saj ima v glavi drugo kulturo.

Najvišji dvig pokojnin od leta 1992 / 10:14, 25. februar

Kaj ti pomaga dvig pokojnin, ki je manjši od inflacije. V resnici se je realna vrednost pokojnin zmanjšala, posebej če jo primerjaš z dvigom...

Vzpon populizma / 10:08, 25. februar

Miha, res se ti čudim, da ne vidiš še precej večjega in usodnejšega populizma, ki ga imaš pred nosom. Gibanje Svoboda z Golobom na čelu izpo...