Slovenski prevozniki zaposlujejo 35 tisoč ljudi in ustvarijo sedem odstotkov BDP, zato od vlade upravičeno pričakujejo takojšnje reševanje nakopičenih problemov. / Foto: Gorazd Kavčič

Prevozniki zahtevajo ukrepe

Slovenski prevozniki od vlade zahtevajo konkretne ukrepe za razrešitev največjih problemov: dolga čakanja pred karavanškim predorom in na mejnih prehodih s Hrvaško, nelojalna konkurenca ...

Kranj – Slovenski prevozniki že dlje časa opozarjajo na ovire, ki jim zelo otežujejo normalno poslovanje. Ob tem poudarjajo, da prevozniški sektor v Sloveniji zaposluje 35 tisoč oseb in ustvari sedem odstotkov BDP, zato od vlade zahtevajo takojšnje reševanje nakopičenih problemov. Med ključne sodijo nelojalna konkurenca prevoznikov iz držav izven EU ter neučinkovit nadzor nad njimi, dolgotrajna čakanja na mejnih prehodih s Hrvaško in pred predorom Karavanke, neustrezna zakonodaja na področju opravljanja dejavnosti ter dolgotrajni postopki za pridobitev delovnih dovoljenj kljub hudemu pomanjkanju kadra v prevozništvu. »Prevozniki smo po eni strani vsem trn v peti, po drugi strani pa nas gospodarstvo nujno potrebuje, vse odkar obstaja trgovina. Smo hrbtenica, brez katere gospodarstvo ne more funkcionirati,« tako ugotavlja Aleksander Bizjak, predsednik sekcije za promet Pri Obrtno-podjetniški zbornici Kranj.

Kot gorenjski prevoznik je Bizjak najprej izpostavil problem dolgotrajnega čakanja tovornjakov pred predorom Karavanke. Vsako večurno čakanje namreč za prevoznike pomeni dodatne težave zaradi omejitve delovnega časa za poklicne voznike in s tem nepotreben strošek, zato prevozniki od vlade zahtevajo ukrepe za večjo pretočnost predora. »Vsak začetek tedna pred predorom nastajajo dolge kolone tovornjakov, tudi večurni zastoji. Zastoje dodatno povečujejo toplotni pregledi tovornjakov, ki so jih Avstrijci za enocevne predore uvedli že pred leti, ko so vse svoje glavne predore razen dveh, med njima je tudi karavanškega, preuredili v dvocevne. Pri tem nas najbolj moti, da na Darsu sploh ne znajo ali nočejo razložiti, kaj sploh merijo s t. i. termo skenerjem, ves čas se le izgovarjajo na Avstrijce. Poleg tega pred karavanškim predorom ni odstavnega pasu, zato tovornjaki stojijo kar na voznem pasu, zato prihaja do nesreč, tudi s tragičnimi posledicami. Zadnja smrtna nesreča se je zaradi kolone tovornjakov zgodila marca letos,« je dejal. Bizjak ob tem opozarja še na tipično slovenski problem, ko na avstrijski strani predora že pospešeno gradijo drugo cev, v Sloveniji pa se že poldrugo leto ukvarjamo z izbiro izvajalca.

Podobne težave z dolgotrajnim čakanjem imajo prevozniki tudi na mejnih prehodih s Hrvaško, je dodal. »Čeprav se na mejnem prehodu naberejo tri kolone tovornjakov, jih bodo čez mejo spuščali samo v eni vrsti. Ne vem, zakaj je za tovornjake iz Evropske unije potreben enak nadzor kot za tiste iz tretjih držav.«

Prevozniški sektor morda še bolj kot čakanja duši nelojalna konkurenca, ki se razrašča zaradi pomanjkanja nadzora. Bizjak navaja, da je bilo v Sloveniji samo lani ustanovljenih več sto prevozniških podjetij s strani lastnikov iz držav izven Evropske unije, mnoga podjetja med njimi so slamnata. »Ta podjetja nimajo s Slovenijo nič drugega kot to, da si na ta način zagotovijo možnost opravljanja prevozov v Evropski uniji. Ob tem zelo slabo ali pa sploh ne plačujejo svojih voznikov. To je zame ne samo nelojalna konkurenca, ampak tudi siva ekonomija, ki ju država niti malo ne preprečuje. Inšpektorji se namreč izgovarjajo, da jih je premalo. Naj država dodatno zaposli inšpektorje, garantiram, da si bodo zlahka sami zaslužili plače.«

Dodatna težava je pomanjkanje usposobljenih voznikov, ob tem pa predolgi postopki za zaposlovanje tujcev v Sloveniji. »V Nemčiji je možno tujega voznika zaposliti v enem tednu, ker se zavedajo, da jim primanjkuje voznikov. Pri nas pa postopek traja tudi tri, štiri mesece, da uredimo delovno dovoljenje. In ko po tako dolgem času pokličemo kandidata, da lahko pride, jih večina odgovori, da so vmes že našli službo v Nemčiji.«

Oddajte svoj komentar

Kranj 13°

oblačno
vlažnost: 97 %
veter: SZ, hitrost: 11 km/h

13/18

ponedeljek

13/21

torek

11/16

sreda

Vremenska napoved

Po

To

Sr

Če

Pe

So

Ne

 

 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

31

 

 

OBVESTILA / Kranj, 27. maj 2019

Mesečno srečanje in predavanje Prerojenih

PRIREDITVE / Gorenjska, 28. maj 2019

Medgeneracijske prireditve

PRIREDITVE / Gorenjska, 29. maj 2019

Medgeneracijske prireditve

PRIREDITVE / Gorenjska, 30. maj 2019

Medgeneracijske prireditve

IZLETI / Kranj, 30. maj 2019

Po naravoslovni učni poti Pusti grad

IZLETI / Kranj, 1. junij 2019

Lovrenška jezera, Ribniški vrh

IZLETI / Tržič, 2. junij 2019

Na tradicionalno romanje v Glinje na Koroško

IZLETI / Kranj, Šenčur, 6. junij 2019

Srečanje upokojencev Gorenjske

 

 
 

 

 
 
 

Cerkev varen prostor za vse / 08:46, 26. maj

Policija preiskuje in bo preiskovala, vrana pa vrani ne izkljuje oči, itak se ščitiji med sabo te svinje farške...

Štiristo let bisera na Sorškem polju / 16:12, 23. maj

400 let, kar precej se je dogajalo v zakristiji vsa ta leta..

Beluši / 13:18, 23. maj

Tole oboje mi pa ni apetitlih ! Bljak !

Avtomobil direktorja AVP poškodovan, nepravilnosti ni bilo / 19:01, 22. maj

Na predlog AVP je bilo dano v medije za zakonsko znižanje vsebnosti alkohola v krvi med vožnjo! Predlog za znižanje na 0,2 oziroma celo na 0...

Nov parkirni režim pred občino in na Stari Savi / 16:09, 21. maj

Opažam, da je parkirni prostor prevečkrat polno zaseden. Na njem je sicer še veliko neurejenega prostora...

Poziv k zmanjšanju hrupa letal / 10:27, 21. maj

Povsod, kjer so letališča, tam je hrup letal. Večji bo promet, več bo hrupa. Vprašanje se poraja samo, imeti letališče ali ne? Podobno kot odlagališča odpadkov. Vsi so za, samo ne na svojem dvorišču.

Nadškof Anton Vovk in atentat »spontane« množice / 22:57, 19. maj

Groza. Primitivnost Slovenskega človeka se pokaže v vsej veličini v tragični zgodbi škofa Vovka. Vermiki rdeče zvezde so največje zlo, kar je rodila Slovenska mati.