Z nadgradnjo železniške proge Kranj–Jesenice–državna meja bodo povečali prepustne in prevozne zmogljivosti proge z dograditvijo drugega tira in optimizacijo trase v širšem koridorju obstoječe proge. / Foto: Tina Dokl

Gradivo za drugi tir do Kranja pripravljeno

Po trenutnem terminskem planu je sprejem Uredbe o državnem prostorskem načrtu za nadgradnjo železniške proge Ljubljana–Kranj/Naklo predviden konec leta 2024 oz. v začetku leta 2025.

Po besedah Dejana Jurkoviča iz DRSI bodo z vsemi predlaganimi optimizacijami proge čas potovanja z vlakom od Ljubljane do Kranja skrajšali za od štiri do devet minut, odvisno od tipa vlaka.

Kranj – Gradivo za javno razgrnitev predloga državnega prostorskega načrta (DPN) in okoljskega poročila za nadgradnjo železniške proge na odseku Ljubljana–Kranj/Naklo, ki vključuje gradnjo drugega tira, je bilo ministrstvu za naravne vire in prostor posredovano 26. marca, so na naše poizvedovanje odgovorili na Direkciji RS za infrastrukturo (DRSI). Predlog DPN so uskladili tudi z načrtovanimi protipoplavnimi ukrepi, sprejetimi po lanskih poplavah. Gradivo je zdaj v pregledu s strani ministrstva in posebne projektne skupine, termin njegove javne objave in javnih obravnav pa bo ministrstvo uskladilo z občinami, so dodali.

Nadgradnja proge tudi z drugim tirom

Država že dlje časa načrtuje nadgradnjo železniške proge Ljubljana–Jesenice–državna meja, s katero bodo povečali prepustne in prevozne zmogljivosti proge z dograditvijo drugega tira in optimizacijo trase v širšem koridorju obstoječe proge. Hkrati si želijo povečati stopnjo varnosti prometa, učinkovitejše vodenje prometa, znižanje obratovalnih stroškov, izboljšanje storitev prevoza potnikov in večjo vlogo te proge v javnem potniškem prometu. Cilj nadgradnje je po navedbah DRSI tudi združevanje in medsebojno povezovanje vseh vrst javnega in individualnega prometa ter vzpostavitev dobre železniške povezave med državami na območju evropskega prometnega prostora.

Najprej odsek do Kranja

Po sprejeti odločitvi, da pripravijo dva DPN za nadgradnjo gorenjske proge, so se v DRSI najprej lotili priprave predloga DPN za odsek Ljubljana–Kranj/Naklo, potem ko so leta 2021 na odseku Kranj–Jesenice–državna meja zaradi slabega stanja železniške infrastrukture že nadgradili obstoječo enotirno progo. Kot ugotavljajo, bo izboljšava elementov trase obstoječe proge in posledično zagotavljanja boljših vozno-tehničnih karakteristik načrtovane dvotirne proge zelo zahtevna, predvidoma z večjim številom predorov. V okviru DPN načrtujejo tudi ustrezne ureditve železniških postaj in postajališč, tudi v smislu načrtovanja povezovanja z drugimi vrstami prometa (lokalni avtobusni promet in P+R) ter ustreznih dostopov za pešce in kolesarje … »Projektne rešitve za izvedbo nadgradenj obstoječih postaj na progi že upoštevajo prihodnjo dvotirnost, kar pomeni, da jih bo možno nadgraditi tudi pred sprejemom DPN. Po trenutnem terminskem planu je sprejem Uredbe o DPN za nadgradnjo železniške proge Ljubljana–Kranj/Naklo predviden konec leta 2024 oz. v začetku leta 2025. Terminski plan za odsek Kranj–Jesenice–državna meja je še v izdelavi in še ni usklajen s pobudnikom in pripravljavcem DPN,« so pojasnili v DRSI.

Lani odločitev za različico Labore

Kot je znano, je predhodno informiranje javnosti o pripravi strokovnih podlag nadgradnje na območju železniške proge od Ljubljane do Kranja oziroma Naklega potekalo že lani. Pred letom dni so šli na noge tudi krajani Orehka, ki so ostro nasprotovali eni od predvidenih tras drugega tira skozi njihovo vas. Junija lani jih je nato pomiril vodja sektorja za investicije v železnice na DRSI Dejan Jurkovič, ko je sporočil, da za potek trase drugega tira na jugovzhodnem območju Kranja predlagajo različico Labore s predorom pod Ljubljansko cesto. »Pomembno je povedati to, da je prihranek časa pri predlagani rešitvi Labore približno šestdeset sekund in investicijski strošek privarčevane sekunde okoli 800 tisoč evrov. Glede na prihranek časa pri različici Orehek bi bil ta investicijski strošek na privarčevano sekundo več kot milijon evrov. Ta trasa je tudi za približno 350 metrov krajša kot trasa skozi Orehek,« je tedaj pojasnil Jurkovič in dodal, da je pri različici Orehek skrajšanje časa približno pol minute, pri različici Labore pa približno minuta.

Predor pod Ljubljansko cesto bo sicer dolg okoli 2,4 kilometra, hitrosti na tem odseku pa bodo znašale 160 km/h. Po besedah Jurkoviča bodo z vsemi predlaganimi optimizacijami proge čas potovanja z vlakom od Ljubljane do Kranja skrajšali za od štiri do devet minut, odvisno od tipa vlaka.

Oddajte svoj komentar

Kranj 20°

zmerno oblačno
vlažnost: 52 %
veter: JZ, hitrost: 11 km/h

8/22

petek

8/23

sobota

10/22

nedelja

Vremenska napoved

Po

To

Sr

Če

Pe

So

Ne

 

 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

31

 

 

RAZSTAVE / Stražišče, 24. maj 2024

Razstava klekljanih in kvačkanih izdelkov

PRIREDITVE / Breg ob Savi, 24. maj 2024

Župnijski slovesnosti na Bregu ob Savi

OBVESTILA / Preddvor, Naklo, 24. maj 2024

Umovadba, zvišan krvni sladkor

PRIREDITVE / Podbrezje, 24. maj 2024

Dobrodelna nogometna tekma in dražba

RAZSTAVE / Duplje, 24. maj 2024

Impresije morskih krajin

IZLETI / Naklo, 25. maj 2024

Pohod po Naklem in okolici – Voglarjeva pot

PRIREDITVE / Škofja Loka, 25. maj 2024

Revija mladih slovenskih orglavcev

PRIREDITVE / Breg ob Savi, 26. maj 2024

Župnijski slovesnosti na Bregu ob Savi

 

 
 

 

 
 
 

Rešitev je kavcijski sistem / 09:28, 24. maj

Ena večjih bedarij zadnjih desetletij je pitje vode iz plastenk. Povrhu ob držanju flaše plastika poka. Boste rekli koga to moti. Recimo v a...

Policisti preverjali, kako vzorni so vozniki e-skirojev / 16:00, 23. maj

No ja, ko vidiš kako kršijo prometne predpise starejši, potem že veš kako vzgajajo otroke. Zato ni čudno, da se otroci obnašajo kot se v krš...

Do hitrejše in kvalitetnejše povezave s spletom preko omrežja RUNE / 15:40, 23. maj

Upam, da to berejo tudi uslužbenci Telekoma in nam v Kranju omogočijo optično povezavo v internet, ne pa da še dandanes uporabniki visimo na...

Helikoptersko reševanje / 15:38, 23. maj

Zadeva se vleče že od leta 1979 dalje. Takrat in nekaj kasneje bi lahko dobili polno opremljen helikopter zastonj in bi lahko le nadgrajeval...

Tudi družinski zdravniki v Sloveniji imamo dovolj / 13:04, 22. maj

Ta pokvarjena in nesposobna vlada bo uničila vse, kar je še delovalo v Sloveniji. Treba bo na ulice in jih pognati iz foteljev. Levica misli, da je vladanje njen peskovnik.

Počutje v podjetju je ključno / 07:40, 20. maj

Imam vprašanje. V GG redno objavljate članke in zgodbe o družinskih podjetjih ( lani prevoznik Bizjak z družino, pa Habjan z družino, pa še ...

Tudi družinski zdravniki v Sloveniji imamo dovolj / 16:03, 15. maj

Rozalija, besede ste mi vzela iz ust. Resnično, ko prideš v ZD misliš, da si prišel v mesto duhov. Enga jamranja z vseh strani. Odprite svoj...