Marcel Nahtigal, soustanovitelj podjetja Krožnik / Foto: Tina Dokl

S Krožnikom nad izzive hrane

Ogromne količine zavržene hrane predstavljajo velik izziv sodobne družbe, na katerega nismo imuni niti v Sloveniji. Eno od rešitev ponuja kranjsko zagonsko podjetje, ki razvija aplikacijo, od katere bodo imeli koristi tako potrošniki kot trgovci z živili.

Pred nedavnim smo zaznamovali dan brez zavržene hrane, a v resnici smo še precej oddaljeni od tega cilja. V Sloveniji letno 143 tisoč ton hrane konča v smeteh, vsak Slovenec je v povprečju zavrže okoli 68 kilogramov. Zavržena hrana pa ni le okoljski oziroma etični, temveč tudi ekonomski problem, kar je še posebno izrazito v času visoke inflacije.

Z izzivom se je spoprijelo zagonsko (start-up) podjetje Krožnik iz kranjske Kovačnice, ki so ga ustanovili Marcel Nahtigal, Klemen Štrajhar in Aljaž Ferencek, ki se jim je pred kratkim pridružila še Iza Tovornik. Mlada ekipa razvija mobilno aplikacijo Krožnik, s pomočjo katere bodo lahko uporabniki preverili, kateri izdelki so pred iztekom roka uporabe v bližnji trgovini, in jih kupili z zagotovljenim vsaj 50-odstotnim popustom, trgovci pa se bodo seveda lahko odločili tudi za višje pocenitve.

Navdih za aplikacijo so črpali iz podobnih storitev, ki že uspešno delujejo v nekaterih evropskih državah, recept za zmanjšanje količine zavržene hrane pa bi zdaj radi predstavili tudi slovenskim potrošnikom.

»Z aplikacijo rešujemo težavo vseh, ki se v tem času spopadamo z visokimi cenami živil, saj bomo povsem uporabne izdelke dobili precej ceneje kot sicer, hkrati pa preprečili, da bi hrana končala v smeteh,« pravi Nahtigal, ki je prepričan, da zamisli ne podpirajo le okoljsko ozaveščeni mladi, ki so vešči uporabe sodobne tehnologije, temveč je na pozitiven odziv naletela tudi med starejšimi. »Ko smo začeli razvijati aplikacijo, sem bil prepričan, da bodo idejo najprej podprli mladi, ki so že samostojni, so jim blizu zelene teme, hkrati pa se srečujejo z relativno nizkimi dohodki. A glede na povratne informacije, ki jih dobivamo, odkar se več izpostavljamo v javnosti, starostni razponi potencialnih uporabnikov segajo tudi do precej starejših generacij. Tudi veliko upokojencev pravi, da komaj čakajo takšno rešitev, in tudi zaradi njih smo se odločili, da razvijemo aplikacijo, ki bo čim enostavnejša za uporabo,« še dodaja sogovornik.

Kakšno je zanimanje za aplikacijo, ki bo sicer za uporabnike pametnih mobilnih naprav na voljo od jeseni, so pri Krožniku preverili tudi med trgovci, ki so ključni element, da bo zamisel zares zaživela. »Odzivi trgovcev, s katerimi smo bili v stiku, so pozitivni. Zavedajo se namreč težave zavržene hrane, ne nazadnje tudi odvoz in uničenje zanje predstavljata dodaten strošek, tako da bi tudi s tega vidika Krožnik zanje predstavljal rešitev,« pojasnjuje.

Ekipa trenutno pripravlja vse potrebno za testiranje, ki bo potekalo v poletnih mesecih, pri čemer jim bo v pomoč več manjših trgovin, ki so že potrdile sodelovanje, do jesenskega lansiranja aplikacije pa bi radi našli tudi partnerja, s katerim bodo nadaljnji koraki lažji. »Leto po tem, ko bo aplikacija na voljo uporabnikom, bi bili zadovoljni z okoli petdesetimi trgovci in vsaj deset tisoč aktivnimi uporabniki,« o pričakovanjih pravi Marcel Nahtigal, ki sicer meni, da se bo storitev najprej prijela v Ljubljani in drugih večjih mestih, postopoma pa bi radi postali vseslovenski servis, delovali tudi na drugih delih prehranske verige in pomagali tudi pri izobraževanju oziroma ozaveščanju o prehranski problematiki. »Trgovci zavržejo 'le' okoli deset odstotkov hrane, končni potrošniki pa približno polovico. Glavna težava je torej pri nas doma – in tukaj je torej še precej prostora za izboljšave,« je sklenil Nahtigal.

Oddajte svoj komentar

Kranj 21°

delno oblačno
vlažnost: 38 %
veter: JV, hitrost: 29 km/h

5/22

petek

6/22

sobota

8/22

nedelja

Vremenska napoved

Po

To

Sr

Če

Pe

So

Ne

 

 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

31

 

 

RAZSTAVE / Železniki, 10. maj 2024

Slike iz peska

RAZSTAVE / Medvode, 10. maj 2024

Družbena kritičnost

GLASBA / Stražišče, 10. maj 2024

Eva Boto v Stražišču

IZLETI / Kokrica, 10. maj 2024

Začetek kolesarske sezone in pohod

PRIREDITVE / Šenčur, 10. maj 2024

Kolesarjenje DU Šenčur

PRIREDITVE / Duplje, 11. maj 2024

Pomladno finfranje in Rokovnjaški tek

GLEDALIŠČE / Podnart, 11. maj 2024

Verbšna

IZLETI / Kranj, 11. maj 2024

Izlet na Šilentabor

 

 
 

 

 
 
 

Kako izbrati rabljeno vozilo v Sloveniji – nasveti in napotki / 21:18, 7. maj

Avtomobili so od dveh do sedmih let v garanciji. Torej uradni servisi. Ne razumem pa njihovih cen, npr. olja. Pri njih liter kvalitetnega ol...

Blejskega gradu ne dajo / 19:29, 6. maj

Zakaj se morajo z vsako vlado spreminjati zakoni in predpisi? Ta vlada je centralistična, zato Blejci pazite kaj sprejemate, ker vas bodo oskubili. Gre se samo za denar.

O novih parkiriščih in širjenju proizvodnje v Elanu / 21:20, 2. maj

Elan je površinsko omejen. Bi bil cajt, da bi, ne samo zaradi Elana, tudi kaj drugega bi lahko zgradili, saj ravno zaradi prostora, je iz Ra...

O novih parkiriščih in širjenju proizvodnje v Elanu / 08:11, 29. april

Elan naj na obstoječem ogromnem makadanskem parkirišču zgradi parkirno hišo v treh etažah in del parkirišč nameni obiskovalcem Begunj ( Avse...

Kako izbrati rabljeno vozilo v Sloveniji – nasveti in napotki / 08:04, 29. april

Kar imam jaz izkušnje z uradnimi in neuradnimi servis, je na koncu servisiranje na neuradnem servisu veliko dražje.

Makadamska cesta okoli Brda / 22:50, 27. april

Samo prosim odgovorne, naj cesto ne asfaltirajo. Sicer je potem nobel, ampak poleti pa oddaja pretirano vročino in kaj je lepšega in bolj ko...

Kako izbrati rabljeno vozilo v Sloveniji – nasveti in napotki / 18:57, 27. april

Svoje avte vedno vozim na uradni servis, ker sem imel v daljni preteklosti slabe izkušnje z univerzalnimi mehaniki. Kvaliteta mehanikov se ...