Robotski asistent za pešce IPA2X je eden prvih, ki omogoča varnejše prečkanje ceste na nesemaforiziranih prehodih. / Foto: Aljoša Rebolj

Roboti tudi v pomoč pešcem pri prečkanju ceste

Ljubljansko podjetje AV Living Lab razvija inteligentnega robotskega asistenta za pomoč pešcem pri prečkanju ceste. Namenjen je zlasti starostnikom, otrokom in gibalno oviranim.

Ko pešec izrazi željo po prečkanju ceste, robot presodi, kdaj je prečkanje varno, in zapelje na sredino cestišča.

Ljubljana – Avtonomni roboti počasi, a vztrajno vstopajo na različna področja našega življenja. Najbolj smo se jih navadili v restavracijah in bolnišnicah, zdaj pa jih skušajo uvesti tudi v cestni promet za pomoč pešcem pri varnem prečkanju ceste na označenih prehodih za pešce. Inteligentnega robotskega asistenta za pešce razvijajo tudi v podjetju AV Living Lab. Nastal je v sodelovanju z mednarodnimi partnerji v okviru evropskega razvojno-raziskovalnega projekta, ki ga sofinancira EIT Urban Mobility, pred kratkim pa so ga predstavili v ljubljanskem BTC Cityju.

Podjetje AV Living Lab iz Ljubljane se je pridružilo projektu z vizijo udejanjanja družbe brez prometnih nesreč (Zero accident society) in brezskrbne mobilnosti za vse. V Sloveniji je bilo namreč samo lani po podatkih Agencije za varnost prometa 524 prometnih nesreč, v katerih so bili udeleženi pešci, v prevladujočem deležu otroci in starostniki. Petina teh nesreč se je končala s hujšo telesno poškodbo ali smrtjo.

Robot presodi, kdaj je prečkanje varno

Njihov robotski asistent za pešce IPA2X je eden prvih te vrste, ki omogoča varnejše prečkanje ceste na nesemaforiziranih prehodih. Namenjen je zlasti starostnikom, otrokom in gibalno oviranim, so povedali. Robot deluje kot nekakšen mobilni semafor s pametnimi senzorji, kot so LIDAR, ultrazvočna tipala in kamere. Ko pešec izrazi željo po prečkanju ceste, robot presodi, kdaj je prečkanje varno, in zapelje na sredino cestišča. Voznike s svetlobnimi signali opozori, naj ustavijo, pešce pa obvesti, ko je prečkanje ceste varno. Prek komunikacijskega protokola (V2X) se poveže tudi z bližnjimi vozili in jim pravočasno sporoči, naj zmanjšajo hitrost. Primeren je za ceste, kjer semaforji niso smiselni, njegov cilj pa je povečati varnost pešcev, ne da bi bilo treba zagotoviti stalno prisotnost prometne policije ali mestnega redarstva.

Ljubljansko podjetje je z demonstracijo svojega robota med starostniki želelo pridobiti tudi povratne informacije o nadaljnjem razvoju robotskega asistenta. »Mnenja, ki so jih z nami delili starostniki, bomo uporabili pri nadaljnjem razvoju robotov v javnem prostoru, kot so dostavni roboti, roboti za čiščenje in urejanje okolice, varovanje, podpora gasilskim službam in ne nazadnje osebni ali nakupovalni asistenti, ki nam bodo nosili vrečke iz trgovine,« je povedal Blaž Vukelić, vodja evropskih projektov v podjetju.

Potrebnih še več demonstracij

Pomemben del demonstracije je bil osredotočen na ugotavljanje sprejemanja te inovacije s strani starostnikov in družbe nasploh. Roboti so že desetletja prisotni v visoko nadzorovanih in predvidljivih okoljih. Zaradi izjemnega napredka na področju robotike se selijo med ljudi, v manj predvidljiva okolja in v bolj človeški podobi. »Dosedanje slovenske izkušnje z uvajanjem robotov v restavracije in bolnišnice so pozitivne. Poskrbeli bodo za opravila, za katera je težje najti delavce, in nam pomagali reševati izzive, povezane s staranjem prebivalstva. Zaradi sporazumevanja v naravnem jeziku jih bodo zlahka uporabljali tudi tehnološko manj vešči ljudje. Glede na napovedi si bomo z roboti delili pločnike že v naslednjih letih, a še vedno ni povsem jasno, kako bomo sprejeli in regulirali robote, ko se bodo v večjem številu začeli pojavljati na javnih površinah. Zato potrebujemo še več tovrstnih demonstracij, diskusij in povratnih informacij uporabnikov«, je še dejal Vukelić.

Razvoj in predstavitev robota IPA2X sta del evropskega projekta, ki ga sofinancira EIT Urban Mobility in spodbuja preobrazbo urbane mobilnosti. V projektu poleg AV Living Laba sodelujejo še Tehniška univerza v Münchnu kot vodilni partner in AMAT, Tehniška univerza v Pragi, Evidence, Hipert, Lifetouch, Škoda Auto ter mesti Milano in Modena.

Oddajte svoj komentar

Kranj 14°

oblačno
vlažnost: 91 %
veter: SZ, hitrost: 11 km/h

15/24

četrtek

11/28

petek

13/29

sobota

Vremenska napoved

Po

To

Sr

Če

Pe

So

Ne

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

31

 

 

 

 

IZLETI / Kranj, 4. julij 2024

Planinsko-pohodniški izlet DU Kranj

PRIREDITVE / Kranj, 6. julij 2024

Na Goteniški Snežnik

PRIREDITVE / Škofja Loka, 6. julij 2024

Koncert kitaristke in kantavtorice

PRIREDITVE / Cerklje, 6. julij 2024

Piknik DU Cerklje

GLASBA / Srednja vas, 7. julij 2024

Koncert ljudskih pevcev

 

 
 

 

 
 
 

Jek2 je dolgoročna naložba v zanesljivo oskrbo z nizkoogljično električno energijo / 04:18, 1. julij

JEK2 bo s proizvodno ceno 180€/MWh (upajmo) konkurenčna samo v zimskem času. Cena iz amortiziranega NEK-a je 40€/MWh. Se bojim, da bo JEK2 nasedel projekt kot TEŠ6.

Jek2 je dolgoročna naložba v zanesljivo oskrbo z nizkoogljično električno energijo / 12:27, 28. junij

JEK2 ja. Samo pri hidroelektrarnah naj ostane, in še veliko manjših naj se zgradi. Enako TEŠi. Časi so taki, da moramo imeti različne vire. ...

Jek2 je dolgoročna naložba v zanesljivo oskrbo z nizkoogljično električno energijo / 19:40, 26. junij

zarad mene mamo lahko še več nukleark, ampak potem hočem da podremo tudi nekaj hidroelektrarn in ne gradimo novih. pa ne smemo pustiti da to...

Preureditev območja na Planini / 17:58, 26. junij

Pri toplarni na Planini poleg cestne povezave s Supernovo, naj bi zgradili še cca 70 parkirnih mest? Mogoče podzemna.

Kranjska Severna vrata bo gradilo podjetje Dolnov / 17:53, 26. junij

Kar posledično pomeni, če se tako mudi z omenjeno gradnjo, da v Kranju ne bo regijske bolnice?
Mogoče bo pa prej zgrajena avtobusna postaja? Mogoče celo v Kranju!

Jek2 je dolgoročna naložba v zanesljivo oskrbo z nizkoogljično električno energijo / 12:31, 26. junij

Jek2? Vsekakor za. Vendar brez Hrvatov in brez GEN. Jek2 naj sama prodaja proizvedeno elektriko po proizvodni ceni plus amortizacija samo domačim odjemalcem.

Jek2 je dolgoročna naložba v zanesljivo oskrbo z nizkoogljično električno energijo / 12:24, 26. junij

Jek2? Na vsak način, vendar brez Hrvatov in brez GEN-I. Naj proizvedeno elektriko prodaja kar sam Jek2 brez posrednikov samo domačim odjemal...