Helikopter Slovenske vojske na Brniku se trenutno uporablja tako za HNMP in gorsko reševanje kot za prevoz nedonošenčkov in medbolnišnične prevoze. / Foto: arhiv GG

Potrebujemo namenske reševalne helikopterje

Dolgoletni reševalec Robert Sabol se zavzema za preureditev sistema Helikopterske nujne medicinske pomoči, ki bi življenja učinkoviteje reševala z namenskimi reševalnimi helikopterji.

Kranj – Politične stranke, ki so se v nedeljo potegovale za uvrstitev v novi sklic državnega zbora, so pred volitvami odgovarjale tudi na javno vprašanje dolgoletnega reševalca v sistemu Nujne medicinske pomoči Roberta Sabola, ali bodo podprle sistemsko ureditev Helikopterske nujne medicinske pomoči (HNMP) z namenskimi reševalnimi helikopterji v skladu z evropsko regulativo in to vključile v koalicijsko pogodbo. Vse, ki so se odzvale, med njimi tudi obe stranki z največjo podporo volivcev, so odgovorile pritrdilno. Sabol se namreč že nekaj let zavzema za zakonsko ureditev HNMP, za katero bi tudi v Sloveniji po vzoru drugih evropskih držav namesto vojaških helikopterjev uporabljali namenske reševalne helikopterje.

»Preurediti je treba celoten, trenutno podhranjen in neučinkovit sistem HNMP, od aktivacije naprej. Ta zdaj poteka preko številke 112, prepustiti pa bi jo morali dispečerski službi zdravstva. To predvideva že sedanji pravilnik o HNMP, a se ne upošteva,« poudarja Sabol, ki je v ta namen novembra lani ustanovil tudi Facebook skupino Namenski reševalni helikopter. V njej se je do danes nabralo že več kot osem tisoč članov. Skupina deluje strogo apolitično, pravi Sabol in dodaja, da pa bi jo lahko preoblikovali tudi v iniciativo, če po volitvah na tem področju ne bo prišlo do premika.

Sabol pojasnjuje, da je helikoptersko reševanje učinkovit način nudenja nujne medicinske pomoči, zlasti ko mora priti v oddaljen ali težko dostopen kraj, skozi prometne zamaške in podobno. Tudi v Sloveniji je bilo s helikopterji rešeno marsikatero življenje, vendar slovenski sistem helikopterskega reševanja v primerjavi z drugimi evropskimi državami že dolgo stagnira. V večini evropskih držav imajo urejen sistem namenskih reševalnih helikopterjev, v Sloveniji pa nimamo niti enega takega helikopterja. Potrebujemo mednarodno primerljiv sistem HNMP, ki bo s sodobnim, okretnim in hitrim namenskim reševalnim helikopterjem lahko bolj učinkovit od sedanje rešitve, poudarja.

V Sloveniji se trenutno za izvajanje HNMP uporabljata helikopterja Slovenske vojske, ki sta bazirana na Brniku in v Mariboru. A, kot opozarja Sabol, helikopter na Brniku poleg HNMP opravlja še gorsko reševanje, prevoze inkubatorjev in medbolnišnične prevoze. Tako se pogosto zgodi, da helikopter ni na voljo za HNMP, ker že izvaja drugo nalogo, zato prihaja tudi do nepotrebnih smrtnih žrtev. Sabol zato predlaga vsaj štiri namenske helikopterje in vsaj tri helikopterske baze (zdaj ju imamo na Brniku in v Mariboru), ki bi bile razporejene tako, da bi bila vsaka točka Slovenije dosegljiva v največ dvajsetih minutah.

Pomisleke, da predlaga drago rešitev, Sabol zavrača. »Evropska komisija je izračunala, da je strošek prezgodaj umrlega v prometni nesreči v Sloveniji 1,98 milijona evrov. Letni strošek helikopterske baze je od 2,5 do tri milijone evrov in že z rešitvijo dveh življenj ob hitri aktivaciji in kratkim odzivnim časom namenskega helikopterja bi privarčevali skoraj štiri milijone evrov. Poleg tega je ura letenja z velikim vojaškim helikopterjem skoraj trikrat dražja od ure letenja majhnega in lahkega namenskega helikopterja,« je povedal.

Oddajte svoj komentar

Kranj °


vlažnost: %
veter: -

13/26

nedelja

14/28

ponedeljek

13/28

torek

Vremenska napoved

Po

To

Sr

Če

Pe

So

Ne

 

 

 

 

 

 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

31

 

 

 

 

 

OBVESTILA / Šenčur, 23. maj 2022

Zbor članov Turističnega društva Šenčur

PRIREDITVE / Šenčur, 23. maj 2022

Dnevi medgeneracijskega sožitja v Ljubljani

IZLETI / Kranj, 26. maj 2022

Planinsko-pohodniški izlet Kavčič–Lipnik

IZLETI / Škofja Loka, 27. maj 2022

V Prekmurje

IZLETI / Kranj, 27. maj 2022

Z vlakom do Kopra, peš v Izolo

IZLETI / Kranj, 28. maj 2022

Na hrvaško Ivanščico

IZLETI / Kranj, 3. junij 2022

V gore ob Gardskem jezeru

 

 
 

 

 
 
 

Treba se je povezovati / 19:17, 21. maj

Sedeže podjetij čimprej prenesti v Avstrijo. Svoboda prinaša nacionalizacijo.

Žirovska Alpina prešla v roke Čehov / 19:15, 21. maj

Ocenjena vrednost 20M€, dolg 30M€. Neka jaka firma. Nakup ima toliko smisla kor Merlakova vlaganja v Bohinj.

Žirovska Alpina prešla v roke Čehov / 09:24, 21. maj

Nič bati! Bomo drago nazaj kupili (politika in najboljši menedžerji si bodo omastili brke), vložili davkoplačevalski denar (nobene nove boln...

Poslanci izvolili predsednico / 08:41, 20. maj

Gospodarska rast 9,80 %
Inflacija 7%
Dvig cen osn. življ. potrebščin cca. 40%
Višje plače 0%
Evo, mamo mi to...

Žirovska Alpina prešla v roke Čehov / 08:37, 20. maj

Odlično, a je še kej ostalo iz gnilega socijalizma, da nismo prodal?

Rekonstrukcija Železniške ulice / 23:19, 19. maj

Konec projekta bo verjetno oktobra. Samo letnica še ni znana. Kako obnavljajo ceste po Radovljici... to svet še ni videl. Po smrt poslat te izvajalce. To je noro.

Plinovod zapletel umestitev brvi / 08:04, 19. maj

Kako so dobili gradbeno dovoljenje brez PZI-ja mi ni jasno, če ne vedo, da je na trasi plinovod. Nekdo na upravni enoti je bil dobro podmazan.