Plato Karavanke
Na gorenjski avtocesti je pred predorom Karavanke proti Avstriji zastoj tovornih vozil dolg en kilometer. Tako se je glasilo sredino popoldansko prometno obvestilo na radiu. Zastoji tovornjakov na avtocesti pri Hrušici so zadnja leta stalnica, najdaljše, tudi večkilometrske kolone so običajno ob ponedeljkih zjutraj. Razmere so nevarne, v zadnjih letih se je zgodilo že več tragičnih prometnih nesreč, ko je voznika presenetila stoječa kolona in je silovito trčil vanjo ... Tudi zato, da bi z avtoceste umaknili kolone stoječih tovornjakov, je država pripravila nov državni prostorski načrt za plato Karavanke. Gre za območje nekdanjega mejnega prehoda, ki je prepleteno s cestami, parkirišči, nadstrešnicami in (opuščenimi) objekti. Ni nas malo, ki nas vsakič, ko moramo na plato, skrbi, da bomo zgrešili pravi odcep in se kar naenkrat znašli pred predorom Karavanke in že napol v Avstriji ... Zato je odločitev države, da območje uredi, dobrodošla. V prvi vrsti bodo poskrbeli za dovolj parkirišč za tovornjake in avtobuse, ki čakajo na vstop v predor (vanj jih iz varnostnih razlogov spuščajo v intervalih), poleg tega pa morajo tudi skozi tako imenovani termoskener, kjer preverijo, da se vozilo ne pregreva. V sklopu ureditve območja bodo poskrbeli tudi za voznike, jim zagotovili sanitarije, vsaj osnovno ponudbo hrane in pijače ter dovolj sence.
Po drugi strani pa so načrti države negativno presenetili Občino Jesenice in podjetje Conditus, ki na tem območju izdeluje izvrstne slaščice, zlasti so poznani po Blejskih kremšnitah. Občina Jesenice nasprotuje načrtom, po katerih bi Policijska postaja Jesenice dolgoročno ostala na platoju. Že več let opozarjajo, da je lokacija neprimerna, ne le zaradi dostopa, temveč tudi zato, ker policija mora biti v središču mesta, blizu občanov. Še bolj neprijetno so načrti države presenetili podjetje Conditus, saj naj bi njihov poslovni objekt – porušili. A po prvotnem šoku se po nedavni javni obravnavi zdi, da bodo vendarle našli rešitev, saj naj bi po zagotovilih Darsa območje začeli urejati šele po letu 2028, verjetno v letih 2029 ali 2030, dotlej pa naj bi tudi podjetje zgradilo nove poslovne prostore na novi lokaciji.
Ob tem pa so Jeseničani opozorili državo, naj pri načrtovanju prenove platoja ne pozabi na okoljski vidik, saj tovornjaki povzročajo hrup in smrad, najbližje naselje Belo polje na Hrušici pa ni zelo daleč. Blizu je tudi reka Sava, ne nazadnje pa je čez območje speljan tudi glavni jeseniški transportni vodovod. Zato je bilo tudi tokrat slišati poziv državi, naj razmisli tudi o odškodnini Jeseničanom zaradi prekomernega obremenjevanja okolja zaradi prometa po avtocesti.