Za zadnji servis in nastavitve koles pred odhodom v Andoro so poskrbeli mehaniki Filip Tišma (v ospredju), Igor Turk (v ozadju) in Žiga Novak (levo). / Foto: Gorazd Kavčič

Elitna kolesarska ekipa v Sloveniji

Kolesarska ekipa Bahrain McLaren ima od novembra prostor za raziskave in razvoj, kot mu rečejo, v bližini Mengša. Kot edina kolesarska ekipa v elitni druščini svetovne serije je na ta način prisotna v Sloveniji, od koder prihaja pet kolesarjev in več kot deset članov spremljevalnega osebja.

Ekipa Bahrain McLaren šteje 86 članov, od tega je 29 kolesarjev. In tudi zato, ker je v njej kar velik delež slovenskega osebja, so lani novembra R&B, kot rečejo, oziroma prostor za raziskave in razvoj iz Italije preselili v Slovenijo, v bližino Mengša.

Za ekipo Bahrain McLaren tekmuje pet Slovencev: Grega Bole, Matej Mohorič, Luka Pibernik, Domen Novak in Jan Tratnik.

Cestni kolesarji Grega Bole, Matej Mohorič in Luka Pibernik so trije Gorenjci, ki nastopajo v dresu ekipe Bahrain McLaren. Poleg njih sta v njej še dva Slovenca, in sicer Domen Novak in Jan Tratnik. Slovensko je obarvano tudi vodstvo.

Med vodilnimi je Milan Eržen, desna roka lastnika ekipe šejka Nasserja bin Hamada Al Khalifa, eden od športnih direktorjev je Gorazd Štangelj, oba Dolenjca. Tudi drugje imajo Slovenci pomembno vlogo, predvsem v servisu, za katerega skrbijo tudi gorenjsko-dolenjska naveza Filip Tišma in Igor Turk, oba sta bila prej v tej vlogi pri ekipi Sky, ter Žiga Novak, ki je bil še v lanski sezoni pri Adrii Mobil. Vsi trije so nekdanji kolesarji. Iz ekipe Sky je prišel tudi Žirovec Nik Burjek, tudi nekdanji kolesar, ki je maser. »Ekipa Bahrain McLaren šteje 86 članov, od tega je 29 kolesarjev,« pojasni Tišma. In ker je v ekipi kar velik delež slovenskega osebja, so lani novembra R&B, kot rečejo, oziroma prostor za raziskave in razvoj iz Italije preselili v Slovenijo, v bližino Mengša. Na to opozarjajo klubska vozila in avtobus, eden izmed dveh, ki jih ima ekipa, drugi je bil na začetku tedna v Italiji, parkiran pred vhodom v prostore.

Skoraj do konca meseca na pripravah v Andori

Obiskali smo jih v ponedeljek, ko so se pripravljali na torkov odhod v Andoro, kjer bo del kolesarjev ekipe do konca julija na višinskih pripravah. Tišma, Turk in Novak so servisirali kolesa. Letos so v drugačnih barvah, spremenjeni so tudi dresi. Kolesarsko ekipo Bahrain McLaren namreč pod tem imenom poznamo v letošnji sezoni, pred tem je bila Bahrain Merida. V lastništvo je vstopilo podjetje, ki je najbolj znano ljubiteljem formule ena in prestižnih avtomobilov. V svet tekmovalnega kolesarstva svetovnega nivoja so vstopili prek sponzorstva kolesarke ekipe. Novi imeni pri moštvu Bahrain McLaren sta Britanec Mark Cavendish in Španec Mikel Landa. Uradni dobavitelj koles in opreme je ostalo podjetje Merida bikes.

Že sam vstop v prostor poskrbi za začudenje: ogromno koles, kot smo izvedeli, jih je okrog 150. Na tleh so napisana imena kolesarjev, nad njimi pa za vsakega cestno kolo in kolo za kronometer. Veliko je druge opreme, kot so obroči … Žensko oko opazi urejenost prostora, v katerem sta tudi dva tovornjaka – in trije pridni serviserji. »Pripravljamo kolesa, ki jih bomo jutri peljali kolesarjem v Andoro na višinske priprave, kar pomeni 28 cestnih koles in 13 za kronometer, skupaj za 15 kolesarjev. Peljali bomo še okrog sedemdeset parov obročev … Tja gremo s tovornjakom in kombijem,« je pojasnil Kranjčan Filip Tišma, v kolesarskem svetu izjemno cenjen mehanik. Imajo veliko dela. Za 29 kolesarjev je skupaj okrog 250 koles. Vsak kolesar ima po dva ali več pri sebi, največ Mark Cavendish. »Pogosto menja lokacije treningov,« je glavni razlog navedel Tišma, medtem ko je sprejel klic Mateja Mohoriča, ki se je prav tako pripravljal za odhod na priprave v Andoro. Tišma v tem delu uživa: »Je pestro, doživetje, še posebno za nekoga, ki se takšni ekipi priključi na novo. Začel sem kot mehanik in to še vedno zelo rad delam. Naše delo je zelo specifično, zanimivo, lahko bi rekel, da pogosto tudi izziv. Veliko ur preživimo takole že pred tekmovanji in v času priprav. Na dirkah je na primer na klasikah večji poudarek na gumah, na etapnih dirkah pa, da se vsak dan pregleda in pripravi čim več koles.« Omenjena trojica mehanikov je najpogosteje v prostorih pri Mengšu, občasno se jim pridružijo še preostali mehaniki, maserji … V ponedeljek je bil tam še en Gorenjec: Aleš Galof, prav tako nekdanji kolesar. Letos se je priključil kot pomoč v logistiki. Zanimivo, da sta bila s Turkom včasih konkurenta na kolesarskih dirkah. Obujala sta spomine, kako drugače je bilo. »Dobil si kolo in gremo. To je bilo to,« pravi Turk. Imeli smo tudi priložnost pogledati v notranjost obeh tovornjakov in avtobusa. Nima petdeset in več sedežev, le toliko, kolikor je kolesarjev na dirki. So udobni, v zadnjem delu sta mini kuhinja in kabina za prhanje. V tovornjak naložijo kolesa in opremo, v enem je tudi kuhinja in mini pralnica. Na dirkah so veliko zanimanja in občudovanja deležna tudi spremljevalna vozila, ne le kolesarji. »Že junija na dirkah v Sloveniji je bilo tako,« je povedal Galof.

Od doma 250 dni v letu

V Andoro sta se v torek odpeljala Tišma in Novak. »Po pripravah bo šel Žiga domov, jaz pa grem naprej na dirko v Španijo. Letos je zaradi covida-19 tudi za nas zelo specifično leto. Neobičajno je, da smo toliko doma, kot smo bili. V povprečju smo na leto od doma okrog 250 dni,« je zaključil Tišma.

Oddajte svoj komentar

Kranj 3°

oblačno
vlažnost: 95 %
veter: J, hitrost: 11 km/h

4/10

četrtek

0/14

petek

2/18

sobota

Vremenska napoved

Po

To

Sr

Če

Pe

So

Ne

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

 

 

 

 

 

OBVESTILA / Naklo, 25. april 2024

Izobraževalna platforma Digiagri

IZLETI / Naklo, 25. april 2024

S kolesom pod Kriško goro

OBVESTILA / Preddvor, 25. april 2024

O vzgoji in motivaciji otrok in mladih

PREDAVANJA / Kranj, 25. april 2024

Je doping naša realnost

IZLETI / Šenčur, 27. april 2024

Bevkov vrh, Ermanovec

PRIREDITVE / Kranj, 27. april 2024

Tradicionalno peš romanje na Brezje

 

 
 

 

 
 
 

Še pet županov podprlo Kranj / 14:02, 23. april

Upoštevajte kasnejšo nadgradjo, dogradnjo bolnice čez par let, da bo dovolj zemlje, ne da bi bila slučajno tako utesnjena med stavbami, kot je jeseniška bolnica.

V Kranj in Škofjo Loko so se vrnila električna kolesa / 13:57, 23. april

Nisem uporabnik mestnih koles, se mi pa zdi v redu, da jih je možno uporabljati. Ker vidim kar veliko ljudi, ki se prevažajo z njimi. Ne zdi...

Lekarna Planina II v večjih prostorih / 13:40, 23. april

Ali ni Supernova na Planini 1 ?

Kako izbrati rabljeno vozilo v Sloveniji – nasveti in napotki / 13:35, 23. april

Servisna knjižica ni vse. Sam recimo redno delam stalno vse servise, vse napake sproti odpravlja mehanik, ker vem, da je brezhiben avto vare...

Tudi družinski zdravniki v Sloveniji imamo dovolj / 08:02, 23. april

Imate prav, gospe in gospodje zdravniki. Obveščam vas, da vas že sedaj ni nikjer. Pravite, da oskrbite približno 50 bolnikov na dan. Se prav...

Za pravico do groba in spomina / 11:08, 20. april

Ppopraverk:
Premiera dokumentarnega filma bo ob 17. uri.

Za pravico do groba in spomina / 09:52, 20. april

Da se izognemu nadaljevanju povojnim tabu temam, je treba članku dodati:- Ministrstvo za kulturo kljub dopolnitvam in dodatni obravnavi zavr...