Tako naj bi bil videti predor Karavanke po izgradnji vzhodne cevi. / simulacija: Dars

Drugo cev bodo gradili Turki

Turško podjetje Cengiz Insaat je najugodnejši ponudnik za izgradnjo vzhodne cevi predora Karavanke. Gradnja naj bi se začela najkasneje marca prihodnje leto.

Na avstrijski strani so doslej prišli že 1850 metrov globoko, avstrijski del druge cevi je sicer nekoliko daljši, meril bo 4400 metrov. Karavanke naj bi »prebili« leta 2022, sledila bo namestitev elektrostrojne in najsodobnejše varnostne opreme. Skozi drugo cev naj bi prva vozila zapeljala leta 2024, sledila bo obnova stare cevi.

Jesenice – Drugo cev predora Karavanke bo gradilo turško podjetje Cengiz Insaat. Na torkovih pogajanjih na Darsu so bili Turki med tremi ponudniki najugodnejši, po neuradnih informacijah nekaterih medijev naj bi vzhodno cev zgradili za nekaj več kot 94 milijonov evrov. Uradnih informacij z Darsa sicer še ni, kajti sklep o izbiri izvajalca še ni pravnomočen. Ko ga bodo vročili vsem trem ponudnikom, imajo ti potem osem dni časa za (še zadnjo) pritožbo. V vsakem primeru na Darsu računajo, da bi dela začeli najkasneje marca.

Poleg Cengiza sta bila k pogajanjem povabljena še konzorcij podjetij Kolektor CGP, Riko in turški Yapi Merkezi ter konzorcij podjetij Implenia Avstrija, Implenia Švica in CGP Novo mesto.

Na Darsu upajo, da bodo pogodbo z izvajalcem podpisali po novem letu. Glede na vremenske razmere bi stroji na gradbišču zabrneli najkasneje marca, dela naj bi trajala pet let, čeprav je vodstvo turškega Cengiza javno zatrdilo, da bodo dela zaključili leto prej in s tem nadoknadili zamudo, ki je zaradi številnih pritožb nastala na slovenski strani. Na avstrijski strani je izvajalec Swietelsky dela začel septembra lani, doslej pa so prodrli že 1850 metrov globoko.

Celotna vzhodna predorska cev bo dolga 7948 metrov, od tega bo predor na slovenski strani do meje z Republiko Avstrijo dolg 3546 metrov. Na slovenski strani bodo delno porušili portalno zgradbo predora in dogradili novi del portala, novo bo tudi pristajališče za helikopterje. Poleg tega bodo del avtoceste od predorske cevi do cestninske postaje razširili v štiripasovnico, zgradili dva mostova ... Za potrebe gradnje bodo zgradili nekaj cest, več lokacij odlagališč viškov materiala, prestaviti bo treba del infrastrukture, skratka, marca bo v jeseniški občini nastalo velikansko gradbišče.

V prvi fazi bodo izvedena gradbena dela v predoru, v naslednji fazi pa bo sledila še ureditev elektrostrojne opreme predora. Celotna ocenjena vrednost projekta na slovenski strani je po podatkih Darsa 152 milijonov evrov, financirali jo bodo iz kredita, lastnih sredstev Darsa, sredstev Republike Slovenije ter sredstev Instrumenta za povezovanje Evrope.

Oddajte svoj komentar

Kranj 8°

zmerno oblačno
vlažnost: 78 %
veter: JZ, hitrost: 11 km/h

2/14

petek

3/17

sobota

4/22

nedelja

Vremenska napoved

Po

To

Sr

Če

Pe

So

Ne

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

 

 

 

 

 

PRIREDITVE / Cerklje, 26. april 2024

Pri Hribarju doma

GLASBA / Kamnik, 26. april 2024

Posebna glasbena izkušnja

PRIREDITVE / Zgornja Sorica, 26. april 2024

Odkritje spominske plošče

IZLETI / Šenčur, 27. april 2024

Bevkov vrh, Ermanovec

PRIREDITVE / Kranj, 27. april 2024

Tradicionalno peš romanje na Brezje

RAZSTAVE / Cerklje, 29. april 2024

Razstava ročnih del

IZLETI / Stari vrh, 30. april 2024

Pomladni pohod

PRIREDITVE / Železniki, 30. april 2024

Pridi po nagelj

 

 
 

 

 
 
 

Še pet županov podprlo Kranj / 18:04, 25. april

Glede na nekajletno padajočo nataliteto prebivalstva bi jeseniška bolnica z manjšo širitvijo zadoščala za celo Gorenjsko. Tudi izobraževalni...

Izračun ogljičnega odtisa / 17:54, 25. april

Slovenija je redko poseljena država. Naša dva milijona prebivalcev proti osmim milijardam prebivalcev kolikor jih je zdaj na našem planetu n...

Še pet županov podprlo Kranj / 14:02, 23. april

Upoštevajte kasnejšo nadgradjo, dogradnjo bolnice čez par let, da bo dovolj zemlje, ne da bi bila slučajno tako utesnjena med stavbami, kot je jeseniška bolnica.

V Kranj in Škofjo Loko so se vrnila električna kolesa / 13:57, 23. april

Nisem uporabnik mestnih koles, se mi pa zdi v redu, da jih je možno uporabljati. Ker vidim kar veliko ljudi, ki se prevažajo z njimi. Ne zdi...

Lekarna Planina II v večjih prostorih / 13:40, 23. april

Ali ni Supernova na Planini 1 ?

Kako izbrati rabljeno vozilo v Sloveniji – nasveti in napotki / 13:35, 23. april

Servisna knjižica ni vse. Sam recimo redno delam stalno vse servise, vse napake sproti odpravlja mehanik, ker vem, da je brezhiben avto vare...

Tudi družinski zdravniki v Sloveniji imamo dovolj / 08:02, 23. april

Imate prav, gospe in gospodje zdravniki. Obveščam vas, da vas že sedaj ni nikjer. Pravite, da oskrbite približno 50 bolnikov na dan. Se prav...