Karavanški železniški predor je zdaj dvotirni, a naj bi prihodnje leto en tir odstranili. Glede na prometne napovedi bo enotirnost proge v predoru Karavanke zadoščala vsaj do leta 2040, zatrjujejo na Direkciji RS za infrastrukturo. / Foto: Gorazd Kavčič

V predoru bo le še en tir

V karavanškem železniškem predoru bodo drugi tir odstranili, proga bo na odseku med postajo Jesenice in Podrožca postala enotirna. V času del bo proga pol leta popolnoma zaprta.

Hrušica – Eden večjih infrastrukturnih projektov ta čas je gradnja druge cevi avtocestnega predora Karavanke. Zaradi zapletov z izbiro izvajalca se sicer gradnja na slovenski strani še vedno ni začela. A avtocestni predor skozi Karavanke ni edina tovrstna povezava med Slovenijo in Avstrijo. Še bistveno starejši od avtocestnega je karavanški železniški predor, ki je bil zgrajen leta 1906. Tudi ta predor je slovensko-avstrijski, dolg pa je 7976 metrov. V predoru poteka elektrificirana dvotirna železniška proga, skozenj pa dnevno v povprečju pelje dvanajst potniških in 35 tovornih vlakov.

A zaradi dotrajanosti predor več ne ustreza standardom o varnosti v železniških predorih, zato Slovenija in Avstrija načrtujeta prenovo. Tako sta državi že leta 2015 podpisali sporazum o skupnem načrtovanju varnostno-tehnične nadgradnje predora. Kot izhaja iz načrtov, je na odseku od postaje Jesenice do postaje Podrožca predvidena odstranitev enega tira in premaknitev drugega v sredino predora. Kot so pojasnili na Direkciji RS za infrastrukturo, trenutno stanje ne omogoča srečanja dveh tovornih vlakov v predoru, saj je svetli profil predorske konstrukcije premajhen. Dvotirnost tudi ne ustreza zahtevam evropske zakonodaje, so dodali.

V sklopu del naj bi sanirali tudi poškodovane dele konstrukcije predorske cevi, ob strani uredili intervencijske hodnike z osvetljenim držalom, obnovili odvodnjavanje. Obenem naj bi uredili signalnovarnostne naprave ter vzpostavili avtomatske progovne bloke, izvedli sisteme požarne varnosti ter učinkovitega reševanja v primeru nesreče. Uredili bodo tudi sodobne telekomunikacijske sisteme med centri vodenja železniškega prometa v predoru na slovenski in avstrijski strani ter železniškimi vozili.

Z deli naj bi začeli avgusta prihodnje leto, 5. oktobra 2020 bodo progo za pol leta povsem zaprli, zapora naj bi trajala do 4. aprila 2021. Sledile bodo dnevne zapore, vsa dela pa bodo predvidoma zaključena do konca leta 2021.

Projekt je financiran s strani obeh držav, Avstrije in Slovenije. Ocenjena vrednost znaša 114,9 milijona evrov, od tega bo delež Republike Slovenije predvidoma 49,6 milijona in delež Republike Avstrije 65,3 milijona evrov.

Oddajte svoj komentar

Kranj 17°

zmerno oblačno
vlažnost: 91 %
veter: V, hitrost: 11 km/h

11/30

nedelja

13/31

ponedeljek

15/32

torek

Vremenska napoved

Po

To

Sr

Če

Pe

So

Ne

 

 

 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

31

 

PRIREDITVE / Sv. Jošt nad Kranjem, 18. avgust 2019

Praznovanje žegnanjske nedelje

PRIREDITVE / Gozd, 18. avgust 2019

Srečanje harmonikarjev, pevcev in godcev

PRIREDITVE / Senično, 18. avgust 2019

Vaški semenj

PRIREDITVE / Cerklje, 18. avgust 2019

Sveta maša na Krvavcu

IZLETI / Kranj, 20. avgust 2019

Turistično-kopalni izlet v Izolo

PRIREDITVE / Kranj, 20. avgust 2019

Medgeneracijske prireditve

IZLETI / Kranj, 20. avgust 2019

Kolesarski izlet

IZLETI / Sebenje, Tržič, Kovor, 20. avgust 2019

Z rednim avtobusom in kolesi po doživetja narave, zgodovine in podeželja

 

 
 

 

 
 
 

Lovci zavračajo očitke, da ne lovijo volka / 21:18, 17. avgust

Če bi bila naša politika sposobna do tega sploh nebi prišlo.

Gorenjski župani na dopustu / 21:15, 17. avgust

Zakaj naši politiki tako radi hodijo v Srbijo?
No nas je 1991 leta napadel? Srbska Vodka.

Nova civilna družba / 19:18, 17. avgust

V šali bi rekel:

grem stavit, da je Kavčič dal Nagliču za pir, da ta dela na GG reklamo zanj.

Vrednote moramo živeti / 19:14, 17. avgust

"V naši družbi velikokrat rečemo, da nimamo več vrednot. Ni res, vrednote so, samo premalo jih živimo."____________Bolj nesmiselnega stavka ...

Nova civilna družba / 20:00, 16. avgust

V Sloveniji ni enga, da ne bi bil koruptiven.
Zato pa smo tam kjer smo bli, oziroma bomo, tam kjer smo bli.

Tabla kot okno v širni svet / 16:08, 16. avgust

To v času interneta spoh ni zanimivo.
Dolgčas, stara fora.
Zanimivo bi pa bilo, če bi v Manili stala tabla:
ROVTE 10097 km.
Samo tega filma ne boste vidl.

Na robu Lesc prostor za še en kamp / 23:23, 15. avgust

No, novi kamp bo pa vsekakor konkurenca tako Radolci, Šobcu in Zaki ! Zaka je poleti polna do vrat, nisem pa še slišal, da bi bil Šobec pohn...