Na fotografiji od leve proti desni: moderator okrogle mize Tony Mlakar in sogovorniki Marija Vičar, Matej Ogrin, Bogdan Janša, Darinka Maraž Kikelj in Bojan Dejak

Rešitev tudi višje parkirnine

Za omejitev motornega prometa na območju Triglavskega narodnega parka bodo potrebni tudi nekateri drastični ukrepi, so ugotavljali ne torkovi okrogli mizi o problematiki prometa v naravovarstveno zaščitenih območjih, ki jo je pripravilo društvo za varstvo okolje Alpe Adria Green (AAG).

Lesce – Povečan turistični obisk v letošnji poletni sezoni je tudi v gorenjskih turističnih središčih s seboj prinesel povečan promet, kar vpliva na obremenjenost okolja in narave. Območje Triglavskega narodnega parka (TNP) je eno turistično najbolj obleganih v državi, opozarjajo v AAG. Ob tem opažajo, da širša javnost opozoril o preobremenjenosti okolja in možnih ukrepih za zaščito okolja ne dojema kot sredstva za zaščito narave, temveč kot napad na pravico do svobode gibanja in dostopanja do naravnih znamenitosti. Zato so tudi udeleženci okrogle mize poudarili, da bo najprej treba spremeniti miselnost ljudi.

Na problematiko povečanega prometa tudi v naravovarstveno zaščitenih območjih okoljske organizacije opozarjajo že dlje časa in tako so že pred leti začeli razmišljati o zaporah oziroma omejitvah motornega prometa v alpskih dolinah. Kljub vsem opozorilom pa se obremenitev okolja s prometom ne zmanjšuje, ampak celo povečuje. Tega problema se zavedajo tudi v javnem zavodu TNP, je priznal predsednik sveta TNP Bojan Dejak. »Kar opažam tudi skozi svoje okno, zahteva takojšnje ukrepanje, sicer bodo stvari postale neobvladljive.« Takega porasta obiska po njegovih besedah niso predvideli niti v zakonu o TNP niti v načrtu upravljanja TNP. »Predvideni ukrepi sicer niso nezadostni, niso pa pravilno strukturirani. Temu področju bo treba v načrtu upravljanja dati večjo veljavo.« Vse ukrepe, tudi morebitno omejevanje prometa in uvedbo plačilnih sistemov pa bi bilo treba po njegovem sprejeti v sodelovanju med javnim zavodom in lokalnimi skupnostmi.

Slednje so se letos poleti vsaka po svoje spopadale s povečanim obiskom. Darinka Maraž Kikelj z Občine Bohinj je poudarila, da se zavedajo problema obremenjenosti jezerske sklede, trajnostna mobilnost pa je zapisana v vseh ključnih dokumentih njihove občine. »Sedanji prometni režim ni trajnosten, saj imamo več kot devetdeset odstotkov parkirnih mest na območju jezera. To je spodbudilo razmišljanje, da bodo potrebni bolj rigorozni ukrepi.« Bolj drastične ukrepe pri omejevanju prometa predlaga tudi nekdanja direktorica zavoda TNP Marija Vičar, ki rešitev vidi v uvedbi cestnin in povišanju parkirnin. »Določena območja, recimo dolino Vrat ali Vršič, bo v prihodnje verjetno treba tudi zapreti za večje količine obiskovalcev in obisk razporediti v daljšem časovnem okviru.« S tem se je strinjal tudi podžupan Občine Kranjska Gora Bogdan Janša. »Obisk motoriziranih vozil v dolini Vrat je letos podiral vse rekorde in posledice so katastrofalne,« je opozoril in dodal, da se je treba zavedati, da vstop v dolino predstavlja nadstandard in bi moral biti tako tudi ovrednoten.

Tudi po prepričanju Mateja Ogrina iz društva za varstvo Alp Cipra Slovenija bi se morali zavedati, da je dostopanje z vozili v osrčje TNP nadstandard, ki ga je treba plačati. »Iz tujine poznamo primere gorskih vasi brez avtomobilov, kjer trajnostno mobilnost tržijo kot dodano vrednost turizmu,« je navedel primer dobre prakse in dodal, da urejati promet ni znanost, je pa zahtevno politično početje.

Oddajte svoj komentar

Kranj 8°

oblačno
vlažnost: 78 %
veter: SV, hitrost: 11 km/h

4/8

sreda

5/9

četrtek

-1/14

petek

Vremenska napoved

Po

To

Sr

Če

Pe

So

Ne

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

 

 

 

 

 

PRIREDITVE / Šenčur, Naklo, 24. april 2024

Tombola, zdravi odnosi, kuhanje, umovadba

PREDAVANJA / Dolina, 24. april 2024

Hišne gobe in zaščita lesnih izdelkov

OBVESTILA / Naklo, 25. april 2024

Izobraževalna platforma Digiagri

IZLETI / Naklo, 25. april 2024

S kolesom pod Kriško goro

OBVESTILA / Preddvor, 25. april 2024

O vzgoji in motivaciji otrok in mladih

PREDAVANJA / Kranj, 25. april 2024

Je doping naša realnost

IZLETI / Šenčur, 27. april 2024

Bevkov vrh, Ermanovec

PRIREDITVE / Kranj, 27. april 2024

Tradicionalno peš romanje na Brezje

 

 
 

 

 
 
 

Še pet županov podprlo Kranj / 14:02, 23. april

Upoštevajte kasnejšo nadgradjo, dogradnjo bolnice čez par let, da bo dovolj zemlje, ne da bi bila slučajno tako utesnjena med stavbami, kot je jeseniška bolnica.

V Kranj in Škofjo Loko so se vrnila električna kolesa / 13:57, 23. april

Nisem uporabnik mestnih koles, se mi pa zdi v redu, da jih je možno uporabljati. Ker vidim kar veliko ljudi, ki se prevažajo z njimi. Ne zdi...

Lekarna Planina II v večjih prostorih / 13:40, 23. april

Ali ni Supernova na Planini 1 ?

Kako izbrati rabljeno vozilo v Sloveniji – nasveti in napotki / 13:35, 23. april

Servisna knjižica ni vse. Sam recimo redno delam stalno vse servise, vse napake sproti odpravlja mehanik, ker vem, da je brezhiben avto vare...

Tudi družinski zdravniki v Sloveniji imamo dovolj / 08:02, 23. april

Imate prav, gospe in gospodje zdravniki. Obveščam vas, da vas že sedaj ni nikjer. Pravite, da oskrbite približno 50 bolnikov na dan. Se prav...

Za pravico do groba in spomina / 11:08, 20. april

Ppopraverk:
Premiera dokumentarnega filma bo ob 17. uri.

Za pravico do groba in spomina / 09:52, 20. april

Da se izognemu nadaljevanju povojnim tabu temam, je treba članku dodati:- Ministrstvo za kulturo kljub dopolnitvam in dodatni obravnavi zavr...