Hiša popolne mobilnosti Črešnik je s ponosom naznanila vrnitev legendarnega in še izboljšanega torija, edinega motornega kolesa slovenskega porekla. / Foto: Peter Košenina

Vrnitev legendarnega torija

V podjetju Črešnik Medvode so predstavili novo linijo mopeda Tori. Sto dvajset so jih naredili za makedonsko pošto, v naslednjem letu jih nameravajo proizvesti dva tisoč, leto kasneje pa že pet tisoč.

Spodnja Senica – Zgodba mopeda Tori je znova živa. Nadaljuje se z družinskim podjetjem Črešnik Medvode, ki je začelo rasti pod vodstvom Zorana Črešnika v letu 1979. Od začetnega nudenja avtokleparskih uslug je preraslo v celovito avtomobilistično ponudbo. Na sedežu podjetja na Spodnji Senici so v sredo naznanili novo zgodbo, vrnitev legendarnega in še izboljšanega torija, edinega motornega kolesa slovenskega porekla, ki je izdelan v Sloveniji s slovenskim znanjem in delom slovenskih rok.

Predstavili so dva modela, Tori Amper na električni pogon, ki ga še ne proizvajajo v Sloveniji, in Tori Master, ki ga izdelujejo pri nas. »Modela Tori Master X in Master P sta zasnovana za zahtevnejšega kupca. Gre za tako rekoč delovni moped, ki tako predstavlja idealno prevozno sredstvo za opravljanje dejavnosti, kot so na primer poštne storitve. Lani je Pošta Makedonije pri nas naročila sto dvajset mopedov, ki jih že uporabljajo. Ker so veliko zanimanja za torija trenutno pokazali na trgih nekdanje Jugoslavije, Madžarske in Ukrajine, imamo v načrtu širjenje proizvodnje. Zato tudi pozivamo vse, tako mlade kot izkušene slovenske dizajnerje, konstruktorje in razvijalce, ki bi želeli postati del te, verjamem, uspešne zgodbe, da se nam pridružijo. Verjamemo, da lahko v prihodnosti ponudimo kar nekaj delovnih mest, s tem pa bomo svetu pokazali, da tori še vedno velja za kvaliteten slovenski proizvod. Naš cilj je v prihodnjem letu s toriji oskrbeti dva tisoč kupcev, v letu 2018 pa želimo to število povečati na pet tisoč. Ne nameravamo pa se ustaviti pri omenjenih dveh serijah, saj že pripravljamo nov, oblikovno privlačnejši model, ki bo namenjen mlajšim voznikom za krajše, mestne vožnje in vsem nostalgikom, ki se še radi spominjajo starih torijev. Razmišljamo tudi v smeri električnih vozil lastnega razvoja in lastne proizvodnje,« je povedal Boštjan Vidovič, direktor podjetja Črešnik Medvode.

Moped Tori je luč sveta ugledal leta 1984, pri Tomosu pa so se leta 2005 odločili za opustitev proizvodnje in tako se je začelo sodelovanje med avtohišo Črešnik, ki je od leta 2014 tudi pooblaščeni prodajalec in serviser vozil Tomos, ter idejnim očetom, Tonijem Rifljem. Skupna želja, da z novo serijo mopedov Tori obudijo nekoč enega najbolj priljubljenih dvokolesnikov v naši regiji, je pripeljala do odkupa licence za proizvodnjo mopedov Tori. Za podjetje Črešnik je to pomembna zgodba. »Z možem sva s tem začela iz nič in verjameva, da bo zgodba uspela. Oče nam je dal temelje, smo avtohiša, a v današnjem času moraš iskati vedno nove izzive, poslovne priložnosti. Takšnega produkta Slovenija nima, povpraševanje je bilo takoj. Želim si, da odpremo nova delovna mesta za mlade glave. Prvi tori je bil pri nas narejen februarja letos. Trenutno največ povprašujejo pošte, tudi slovenski poštarji bodo dobili naše opremljene mopede v test. Za tem projektom stoji okrog dvajset ljudi,« pa je pojasnila Martina Črešnik Vidovič.

Oddajte svoj komentar

Kranj 5°

oblačno
vlažnost: 82 %
veter: J, hitrost: 11 km/h

4/8

četrtek

-2/15

petek

3/18

sobota

Vremenska napoved

Po

To

Sr

Če

Pe

So

Ne

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

 

 

 

 

 

OBVESTILA / Naklo, 25. april 2024

Izobraževalna platforma Digiagri

IZLETI / Naklo, 25. april 2024

S kolesom pod Kriško goro

OBVESTILA / Preddvor, 25. april 2024

O vzgoji in motivaciji otrok in mladih

PREDAVANJA / Kranj, 25. april 2024

Je doping naša realnost

IZLETI / Šenčur, 27. april 2024

Bevkov vrh, Ermanovec

PRIREDITVE / Kranj, 27. april 2024

Tradicionalno peš romanje na Brezje

 

 
 

 

 
 
 

Še pet županov podprlo Kranj / 14:02, 23. april

Upoštevajte kasnejšo nadgradjo, dogradnjo bolnice čez par let, da bo dovolj zemlje, ne da bi bila slučajno tako utesnjena med stavbami, kot je jeseniška bolnica.

V Kranj in Škofjo Loko so se vrnila električna kolesa / 13:57, 23. april

Nisem uporabnik mestnih koles, se mi pa zdi v redu, da jih je možno uporabljati. Ker vidim kar veliko ljudi, ki se prevažajo z njimi. Ne zdi...

Lekarna Planina II v večjih prostorih / 13:40, 23. april

Ali ni Supernova na Planini 1 ?

Kako izbrati rabljeno vozilo v Sloveniji – nasveti in napotki / 13:35, 23. april

Servisna knjižica ni vse. Sam recimo redno delam stalno vse servise, vse napake sproti odpravlja mehanik, ker vem, da je brezhiben avto vare...

Tudi družinski zdravniki v Sloveniji imamo dovolj / 08:02, 23. april

Imate prav, gospe in gospodje zdravniki. Obveščam vas, da vas že sedaj ni nikjer. Pravite, da oskrbite približno 50 bolnikov na dan. Se prav...

Za pravico do groba in spomina / 11:08, 20. april

Ppopraverk:
Premiera dokumentarnega filma bo ob 17. uri.

Za pravico do groba in spomina / 09:52, 20. april

Da se izognemu nadaljevanju povojnim tabu temam, je treba članku dodati:- Ministrstvo za kulturo kljub dopolnitvam in dodatni obravnavi zavr...