Predstavljeni model z umeščenim mostom čez pregrado je končna podoba pregrade pod Sušo v merilu 1 : 25. / Foto: arhiv Direkcije RS za vode

Zadrževalnik visokih voda pod Sušo

Februarja je na Direkciji RS za vode potekala predstavitev modela zadrževalnika pod Sušo, ki ga izvajajo v okviru projekta Protipoplavne ureditve porečja Selške Sore.

Zadrževalnik je ključnega pomena za poplavno varnost Železnikov.

Ljubljana – Projekt protipoplavne ureditve Selške Sore, 2. faza, sta predstavila vodja projekta Bojan Drnovšek in direktorica Urada za upravljane z vodami Suzana Stražar. Projektant 2. faze Uroš Jarc, HSE Invest, je ob tem predstavil še predvidene ukrepe, projektant idejnega projekta Rok Fazarinc pa prvotne zamisli, ki so bile sprojektirane v teku priprave DPN. Jurij Mlačnik s Hidroinštituta je s pomočjo fizičnega modela predstavil tudi delovanje pregrade pod Sušo.

Kot so pojasnili na Direkciji RS za vode, gradbeni poseg zajema približno 5,1 hektara veliko območje in vključuje pregrado zadrževalnika, preložitev regionalne ceste, tri lovilne jame in preureditev struge Selške Sore. Namenjen je protipoplavni zaščiti Železnikov in služi kot kratkotrajni zadrževalnik visokovodnega vala, ki bi lahko ponovno povzročil škodo ali smrtne žrtve v Železnikih.

Celoten poseg je razdeljen v tri glavne sklope. Sklop 1 predstavlja preložitev ceste ter izgradnjo mostu čez prihodnjo pregrado na višini približno 20 metrov, sklop 2 so posegi v sami strugi, sklop 3 pa je izvedba nasute pregrade do višine približno 20 metrov. V prvi fazi je predvidena izvedba preložitev ceste dolvodno od obstoječega mostu in kapelice, saj bi obstoječa cesta ovirala izvedbo nove ceste. V nadaljevanju je načrtovan pristop k izvedbi nove ceste, ki je dvignjena v hrib, za kar se bodo izvedli tudi zahtevni podporni ukrepi. Skupaj s cesto bo zgrajen tudi nov most dolžine 71 metrov. Na desni strani ceste v smeri proti Železnikom je predvidena dvosmerna kolesarska steza, v temenu nove ceste oziroma na vrhu pregrade (nad sedanjo plezalno steno) pa razgledna ploščad, ki bo služila tudi dostopu na pregrado. Sledi izvedba same nasute pregrade in ureditev v strugi Selške Sore.

»Večina materiala, ki bo izkopan na licu mesta, se bo uporabila za izvedbo nasute pregrade. Bregovi struge so na najbolj izpostavljenih delih utrjeni z velikimi kamni, ki pa niso položeni v beton. Naklon utrjenih delov brežine je tudi zelo blag, kar omogoča dostop do vode. Pod pregrado in med posameznimi lovilnimi jamami je predviden prehod za vodne organizme,« so še pojasnili na direkciji.

Na predstavitvi so bili prisotni tudi predstavniki Občine Železniki z županom Antonom Luznarjem in predstavniki krajanov Zalega Loga in Jesenovca. »Zanimalo nas je, kaj bi se zgodilo v primeru, če bi voda prinesla hlodovino ali cele smreke. Pomisleki so bili glede naklona državne ceste, ki bo vodila mimo zadrževalnika. Poudarjeno je bilo, da je v času poplav odneslo dva mostova in da je priložnost, da se tokrat uredijo. Dotaknili smo se čiščenja potoka Plenšak, ki je bil sicer po vodotokih dobro urejen, a pregrade se po našem mnenju ne čistijo dovolj pogosto. Naslovili smo še vprašanje, na kakšen način in kdo bo poskrbel za čiščenje usedlin v zadrževalniku,« je pojasnil župan Luznar in poudaril še, da je zadrževalnik ključnega pomena za poplavno varnost Železnikov.

Oddajte svoj komentar

Kranj 10°

delno oblačno
vlažnost: 85 %
veter: JZ, hitrost: 11 km/h

6/22

sobota

9/22

nedelja

10/19

ponedeljek

Vremenska napoved

Po

To

Sr

Če

Pe

So

Ne

 

 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

31

 

 

IZLETI / Kranj, 11. maj 2024

Izlet na Šilentabor

PRIREDITVE / Duplje, 11. maj 2024

Pomladno finfranje in Rokovnjaški tek

GLEDALIŠČE / Podnart, 11. maj 2024

Verbšna

GLASBA / Kranj, 12. maj 2024

Koncert Ansambla Kolo

PRIREDITVE / Kranj, 13. maj 2024

Letni časi

IZLETI / Cerklje, 14. maj 2024

Kolesarski izlet DU Cerklje

IZLETI / Kranj, 14. maj 2024

Kolesarjenje DU Kranj

PRIREDITVE / Naklo, 14. maj 2024

Na Ajdno

 

 
 

 

 
 
 

Kako izbrati rabljeno vozilo v Sloveniji – nasveti in napotki / 21:18, 7. maj

Avtomobili so od dveh do sedmih let v garanciji. Torej uradni servisi. Ne razumem pa njihovih cen, npr. olja. Pri njih liter kvalitetnega ol...

Blejskega gradu ne dajo / 19:29, 6. maj

Zakaj se morajo z vsako vlado spreminjati zakoni in predpisi? Ta vlada je centralistična, zato Blejci pazite kaj sprejemate, ker vas bodo oskubili. Gre se samo za denar.

O novih parkiriščih in širjenju proizvodnje v Elanu / 21:20, 2. maj

Elan je površinsko omejen. Bi bil cajt, da bi, ne samo zaradi Elana, tudi kaj drugega bi lahko zgradili, saj ravno zaradi prostora, je iz Ra...

O novih parkiriščih in širjenju proizvodnje v Elanu / 08:11, 29. april

Elan naj na obstoječem ogromnem makadanskem parkirišču zgradi parkirno hišo v treh etažah in del parkirišč nameni obiskovalcem Begunj ( Avse...

Kako izbrati rabljeno vozilo v Sloveniji – nasveti in napotki / 08:04, 29. april

Kar imam jaz izkušnje z uradnimi in neuradnimi servis, je na koncu servisiranje na neuradnem servisu veliko dražje.

Makadamska cesta okoli Brda / 22:50, 27. april

Samo prosim odgovorne, naj cesto ne asfaltirajo. Sicer je potem nobel, ampak poleti pa oddaja pretirano vročino in kaj je lepšega in bolj ko...

Kako izbrati rabljeno vozilo v Sloveniji – nasveti in napotki / 18:57, 27. april

Svoje avte vedno vozim na uradni servis, ker sem imel v daljni preteklosti slabe izkušnje z univerzalnimi mehaniki. Kvaliteta mehanikov se ...