Predstavljeni model z umeščenim mostom čez pregrado je končna podoba pregrade pod Sušo v merilu 1 : 25. / Foto: arhiv Direkcije RS za vode

Zadrževalnik visokih voda pod Sušo

Februarja je na Direkciji RS za vode potekala predstavitev modela zadrževalnika pod Sušo, ki ga izvajajo v okviru projekta Protipoplavne ureditve porečja Selške Sore.

Zadrževalnik je ključnega pomena za poplavno varnost Železnikov.

Ljubljana – Projekt protipoplavne ureditve Selške Sore, 2. faza, sta predstavila vodja projekta Bojan Drnovšek in direktorica Urada za upravljane z vodami Suzana Stražar. Projektant 2. faze Uroš Jarc, HSE Invest, je ob tem predstavil še predvidene ukrepe, projektant idejnega projekta Rok Fazarinc pa prvotne zamisli, ki so bile sprojektirane v teku priprave DPN. Jurij Mlačnik s Hidroinštituta je s pomočjo fizičnega modela predstavil tudi delovanje pregrade pod Sušo.

Kot so pojasnili na Direkciji RS za vode, gradbeni poseg zajema približno 5,1 hektara veliko območje in vključuje pregrado zadrževalnika, preložitev regionalne ceste, tri lovilne jame in preureditev struge Selške Sore. Namenjen je protipoplavni zaščiti Železnikov in služi kot kratkotrajni zadrževalnik visokovodnega vala, ki bi lahko ponovno povzročil škodo ali smrtne žrtve v Železnikih.

Celoten poseg je razdeljen v tri glavne sklope. Sklop 1 predstavlja preložitev ceste ter izgradnjo mostu čez prihodnjo pregrado na višini približno 20 metrov, sklop 2 so posegi v sami strugi, sklop 3 pa je izvedba nasute pregrade do višine približno 20 metrov. V prvi fazi je predvidena izvedba preložitev ceste dolvodno od obstoječega mostu in kapelice, saj bi obstoječa cesta ovirala izvedbo nove ceste. V nadaljevanju je načrtovan pristop k izvedbi nove ceste, ki je dvignjena v hrib, za kar se bodo izvedli tudi zahtevni podporni ukrepi. Skupaj s cesto bo zgrajen tudi nov most dolžine 71 metrov. Na desni strani ceste v smeri proti Železnikom je predvidena dvosmerna kolesarska steza, v temenu nove ceste oziroma na vrhu pregrade (nad sedanjo plezalno steno) pa razgledna ploščad, ki bo služila tudi dostopu na pregrado. Sledi izvedba same nasute pregrade in ureditev v strugi Selške Sore.

»Večina materiala, ki bo izkopan na licu mesta, se bo uporabila za izvedbo nasute pregrade. Bregovi struge so na najbolj izpostavljenih delih utrjeni z velikimi kamni, ki pa niso položeni v beton. Naklon utrjenih delov brežine je tudi zelo blag, kar omogoča dostop do vode. Pod pregrado in med posameznimi lovilnimi jamami je predviden prehod za vodne organizme,« so še pojasnili na direkciji.

Na predstavitvi so bili prisotni tudi predstavniki Občine Železniki z županom Antonom Luznarjem in predstavniki krajanov Zalega Loga in Jesenovca. »Zanimalo nas je, kaj bi se zgodilo v primeru, če bi voda prinesla hlodovino ali cele smreke. Pomisleki so bili glede naklona državne ceste, ki bo vodila mimo zadrževalnika. Poudarjeno je bilo, da je v času poplav odneslo dva mostova in da je priložnost, da se tokrat uredijo. Dotaknili smo se čiščenja potoka Plenšak, ki je bil sicer po vodotokih dobro urejen, a pregrade se po našem mnenju ne čistijo dovolj pogosto. Naslovili smo še vprašanje, na kakšen način in kdo bo poskrbel za čiščenje usedlin v zadrževalniku,« je pojasnil župan Luznar in poudaril še, da je zadrževalnik ključnega pomena za poplavno varnost Železnikov.