Pri nakupu električnega vozila je od števila prevoženih kilometrov pomembnejši podatek, kolikokrat in na kakšen način ga je prejšnji lastnik polnil. Fotografija je simbolična. / Foto: Gorazd Kavčič

Servis električnega avtomobila

Električni avtomobili so zaradi preprostosti in manj gibljivih delov načeloma cenejši za vzdrževanje od vozil z motorji z notranjim zgorevanjem.

V nasprotju s klasičnimi avtomobili pri električnih ni treba menjati olja, filtrov za gorivo in vžigalnih svečk ali opravljati meritev izpušnih plinov ter menjave številnih drugih delov ter tekočin, za kar moramo skrbeti pri avtomobilih z motorji z notranjim zgorevanjem.

Kranj – Na slovenskih cestah srečujemo vse več električnih avtomobilov. V lanskem letu se je v primerjavi z letom prej prodaja električnih avtomobilov povečala za skoraj sto odstotkov, vsak deseti kupec novega avtomobila je lani kupil električnega. Kako poteka servisiranje avtomobilov z bencinskimi ali dizelskimi motorji nam je znano, morda malo manj pa, kakšno vzdrževanje zahteva servis električnega avtomobila.

»Vaše vozilo Tesla ne potrebuje letnega vzdrževanja ali rednih zamenjav tekočin,« lastnikom njihovih vozil pravijo pri Tesli, ki je tudi med slovenskimi vozniki najbolj priljubljena znamka električnih vozil. Tako kot tudi nekateri drugi proizvajalci Tesla omogoča brezžične posodobitve programske opreme, daljinsko diagnostiko in podporo mobilnih servisnih tehnikov, s čimer lahko lastniki precej omejijo potrebo po obisku servisnega centra.

V nasprotju s klasičnimi avtomobili pri električnih ni treba menjati olja, filtrov za gorivo in vžigalnih svečk ali opravljati meritev izpušnih plinov ter menjave številnih drugih delov ter tekočin, za kar moramo skrbeti pri avtomobilih z motorji z notranjim zgorevanjem. Tudi zamenjave zavornih ploščic niso tako pogoste, saj se baterija polni z regenerativnim zaviranjem, kar precej zmanjša obrabo zavor.

Čeprav je električni motor tehnično manj zapleten in ima manj gibljivih sestavnih delov, pa je za učinkovito in varno delovanje treba pozornost posvečati tudi vzdrževanju. Poleg zavornega sistema pozornost pri električnem avtomobilu zahtevajo krmilni sistem, klimatska naprava, kolesa in pnevmatike, menjati pa je treba na primer tudi zračni kabinski filter. Zaradi vsega tega je vzdrževanje električnega avtomobila večinoma cenejše od vzdrževanja klasičnega, kar potrjujejo tudi primerjave različnih znamk primerljivih vozil. Glede na to, da so električni avtomobili še vedno relativno dražji od klasičnih, pa zgolj cenejši servis v prvih letih lastništva načeloma ne odtehta večje začetne investicije.

Na akumulatorski sklop večina proizvajalcev električnih avtomobilov ponuja večletno garancijo, ob servisu pa velja preveriti njegovo zmogljivost, kar je še posebno pomembno ob prodaji oz. nakupu rabljenega električnega vozila. Kot pravijo v Avto-moto zvezi Slovenije (AMZS), je namreč pri nakupu električnega od števila prevoženih kilometrov pomembnejši podatek, kolikokrat in na kakšen način ga je prejšnji lastnik polnil. Zato pred nakupom rabljenega vozila velja opraviti meritev zmogljivosti. Cene menjave akumulatorskega zgloba so namreč najdražji del električnega avtomobila in se po navedbah AMZS pri najbolj prodajanih modelih gibljejo med sedem in dvajset tisoč evrov.

Oddajte svoj komentar

Kranj 7°

pretežno jasno
vlažnost: 96 %
veter: SZ, hitrost: 0 km/h

7/21

nedelja

8/21

ponedeljek

10/20

torek

Vremenska napoved

Po

To

Sr

Če

Pe

So

Ne

 

 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

31

 

 

PRIREDITVE / Sv. Jošt, 5. maj 2024

Svete maše na Sv. Joštu

IZLETI / Cerklje, 7. maj 2024

Pohodni izlet DU Cerklje

IZLETI / Kranj, 7. maj 2024

Kopanje v Bernardinu

IZLETI / Izola, 7. maj 2024

Izlet v Izolo

IZLETI / Kranj, 9. maj 2024

Izlet na Sveto Trojico pri Pivki

GLASBA / Stražišče, 10. maj 2024

Eva Boto v Stražišču

IZLETI / Kranj, 11. maj 2024

Izlet na Šilentabor

PRIREDITVE / Sv. Jošt, 17. maj 2024

Svete maše na Sv. Joštu

 

 
 

 

 
 
 

O novih parkiriščih in širjenju proizvodnje v Elanu / 21:20, 2. maj

Elan je površinsko omejen. Bi bil cajt, da bi, ne samo zaradi Elana, tudi kaj drugega bi lahko zgradili, saj ravno zaradi prostora, je iz Ra...

O novih parkiriščih in širjenju proizvodnje v Elanu / 08:11, 29. april

Elan naj na obstoječem ogromnem makadanskem parkirišču zgradi parkirno hišo v treh etažah in del parkirišč nameni obiskovalcem Begunj ( Avse...

Kako izbrati rabljeno vozilo v Sloveniji – nasveti in napotki / 08:04, 29. april

Kar imam jaz izkušnje z uradnimi in neuradnimi servis, je na koncu servisiranje na neuradnem servisu veliko dražje.

Makadamska cesta okoli Brda / 22:50, 27. april

Samo prosim odgovorne, naj cesto ne asfaltirajo. Sicer je potem nobel, ampak poleti pa oddaja pretirano vročino in kaj je lepšega in bolj ko...

Kako izbrati rabljeno vozilo v Sloveniji – nasveti in napotki / 18:57, 27. april

Svoje avte vedno vozim na uradni servis, ker sem imel v daljni preteklosti slabe izkušnje z univerzalnimi mehaniki. Kvaliteta mehanikov se ...

Pokop pokojnega brez svojcev / 12:33, 27. april

Svojcev ne iščejo, prijavijo se pa za dedovanje.

Še pet županov podprlo Kranj / 18:04, 25. april

Glede na nekajletno padajočo nataliteto prebivalstva bi jeseniška bolnica z manjšo širitvijo zadoščala za celo Gorenjsko. Tudi izobraževalni...