Odgovor

V članku z naslovom Prvi upravljavski načrt naravne vrednote avtorice Maše Likosar, ki je bil objavljen v časopisu Gorenjski glas 23. januarja 2024 in na spletnem mestu gorenjskiglas.si 25. januarja 2024, je že v naslovu zapisano, da gre za prvi upravljavski načrt naravne vrednote, kar po mnenju JZ TNP ne drži. Sistem varstva narave v Sloveniji, katerega krovni zakon je Zakon o ohranjanju narave (ZON), med ukrepi varstva naravnih vrednot ne predvideva sprejema načrtov upravljanja. Načrti upravljanja so sestavni del upravljanja zavarovanih območij narave (narodni park, regijski park, krajinski park, naravni spomenik, naravni rezervat in strogi naravni rezervat), nujnost sprejema pa velja le za narodne in regijske parke v Sloveniji. Naravne vrednote, ki so del zavarovanih območij, so avtomatično vključene v načrte upravljanja zavarovanega območja.

Območje Triglavskega narodnega parka, v katerem leži tudi naravna vrednota Vintgar, ima veljavni upravljavski načrt, sprejet z vladno uredbo v letu 2016, skladno z Zakonom o Triglavskem narodnem parku (ZTNP-1). Načrt upravljanja TNP ne predvideva sprejemanja upravljavskih načrtov za posamezne naravne vrednote znotraj parka. Lahko pa upravljavec narodnega parka za določene vsebine pripravi akcijski načrt. V postopku je priprava Akcijskega načrta usmerjanja obiska in rekreacijskih dejavnosti v narodnem parku, s katerim želi JZ TNP izvajati ukrepe tudi na področju usmerjanja in upravljanja z obiskom na naravnih vrednotah. Načrte upravljanja in akcijske načrte v zvezi z upravljanjem narodnega parka, kamor spada tudi obiskovanje, lahko torej za območje narodnega parka pripravlja izključno JZ TNP, razen v primeru, ko bi bilo s pogodbo (npr. skrbniška pogodba, koncesija) in skladno z ZTNP-1 to drugače urejeno. Pri čemer pa JZ TNP poudarja, da Turistično društvo Gorje pogodbe za upravljanje z obiskom na naravni vrednoti Vintgar nima. Zato je tudi v članku omenjeni upravljavski načrt v nasprotju z ZTNP-1 in ZON.

Poudarjamo tudi, da ima upravljavske načrte sprejetih kar nekaj drugih zavarovanih območij v Sloveniji, katerih del so številne naravne vrednote (Škocjanske jame, Cerkniško jezero, Škocjanski zatok, Sečoveljske soline …).

Po mnenju JZ TNP je sporno tudi navajanje, da Turistično društvo Gorje izvaja javno službo upravljanja soteske Vintgar, saj to ne drži. Javno službo upravljanja narodnega parka in s tem soteske Vintgar kot sestavnega dela parka izvaja JZ TNP. Po vedenju JZ TNP za zdaj ni bilo izvedenega kakršnega koli prenosa izvajanja javne službe upravljanja z obiskom soteske Vintgar na Turistično društvo Gorje.

V članku je omenjena namera po preimenovanju imena soteska Vintgar v Park soteska Vintgar, kar je nesprejemljivo z vidika upravljanja območja narodnega parka. Vintgar je naravna vrednota državnega pomena in s tem imenom opredeljena tudi v Pravilniku o določitvi in varstvu naravnih vrednot, ki je podzakonski akt ZON-a, ter v načrtu upravljanja parka. Imena naravne vrednote ni mogoče spreminjati brez ustreznih postopkov. Hkrati predlagano ime Park soteska Vintgar nakazuje, da naj bi šlo za še eno širše zavarovano območje narave znotraj že obstoječega širšega zavarovanega območja narodnega parka, kar je popolni absurd. Skladno z ZON-om se izraz park uporablja za širša zavarovana območja narave, in sicer: narodni park, regijski park in krajinski park. Ožja zavarovana območja narave se imenujejo naravni spomenik, naravni rezervat in strogi naravni rezervat. Vsi drugi deli narave, ki niso zavarovani in ki so s prej omenjenim pravilnikom del najpomembnejše slovenske naravne dediščine, se imenujejo naravne vrednote. Med njimi je tudi Vintgar, ki ima uradni sinonim Blejski Vintgar. JZ TNP zato odločno nasprotuje spreminjanju imena naravne vrednote Vintgar v Park soteska Vintgar.

JZ TNP opozarja še, da je v članku omenjeno razdeljevanje denarja od pobrane vstopnine občinam na območju soteske Vintgar v nasprotju z ZON-om in na njegovi podlagi izdano Smernico za potrditev višine vstopnine v zvezi z ureditvijo naravne vrednote, zavarovanega območja ali njegovega dela za ogledovanje in obiskovanje, saj ne gre za upravičene stroške, določene s smernico.

Dr. Tit Potočnik,
direktor JZ TNP

Oddaj svoj komentar

Kranj 12°

oblačno
vlažnost: 96 %
veter: Z, hitrost: 11 km/h

11/18

sreda

8/22

četrtek

5/22

petek

Vremenska napoved

Po

To

Sr

Če

Pe

So

Ne

 

 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

31

 

 

IZLETI / Kokrica, 8. maj 2024

Začetek kolesarske sezone in pohod

IZLETI / Kranj, 9. maj 2024

Izlet na Sveto Trojico pri Pivki

RAZSTAVE / Jesenice, 9. maj 2024

Zgodovina ob tirih

IZLETI / Naklo, 9. maj 2024

S kolesom do Zbiljskega jezera

PRIREDITVE / Strahinj, 9. maj 2024

Pozdrav pomladi

IZLETI / Kokrica, 10. maj 2024

Začetek kolesarske sezone in pohod

PRIREDITVE / Šenčur, 10. maj 2024

Kolesarjenje DU Šenčur

GLASBA / Stražišče, 10. maj 2024

Eva Boto v Stražišču

 

 
 

 

 
 
 

Kako izbrati rabljeno vozilo v Sloveniji – nasveti in napotki / 21:18, 7. maj

Avtomobili so od dveh do sedmih let v garanciji. Torej uradni servisi. Ne razumem pa njihovih cen, npr. olja. Pri njih liter kvalitetnega ol...

Blejskega gradu ne dajo / 19:29, 6. maj

Zakaj se morajo z vsako vlado spreminjati zakoni in predpisi? Ta vlada je centralistična, zato Blejci pazite kaj sprejemate, ker vas bodo oskubili. Gre se samo za denar.

O novih parkiriščih in širjenju proizvodnje v Elanu / 21:20, 2. maj

Elan je površinsko omejen. Bi bil cajt, da bi, ne samo zaradi Elana, tudi kaj drugega bi lahko zgradili, saj ravno zaradi prostora, je iz Ra...

O novih parkiriščih in širjenju proizvodnje v Elanu / 08:11, 29. april

Elan naj na obstoječem ogromnem makadanskem parkirišču zgradi parkirno hišo v treh etažah in del parkirišč nameni obiskovalcem Begunj ( Avse...

Kako izbrati rabljeno vozilo v Sloveniji – nasveti in napotki / 08:04, 29. april

Kar imam jaz izkušnje z uradnimi in neuradnimi servis, je na koncu servisiranje na neuradnem servisu veliko dražje.

Makadamska cesta okoli Brda / 22:50, 27. april

Samo prosim odgovorne, naj cesto ne asfaltirajo. Sicer je potem nobel, ampak poleti pa oddaja pretirano vročino in kaj je lepšega in bolj ko...

Kako izbrati rabljeno vozilo v Sloveniji – nasveti in napotki / 18:57, 27. april

Svoje avte vedno vozim na uradni servis, ker sem imel v daljni preteklosti slabe izkušnje z univerzalnimi mehaniki. Kvaliteta mehanikov se ...