V sklopu druge faze na lokaciji pod Sušo urejajo območje zadrževalnika, ki bo lahko zadržal milijon kubičnih metrov vode. / Foto: Simon Benedičič

Železniki že varnejši pred poplavami

Prva faza projekta izboljšanja poplavne varnosti Železnikov bo končana letošnjo pomlad, celoten projekt vključno z zadrževalnikom pod Sušo pa v začetku prihodnjega leta.

Železniki – V Železnikih že dobri dve leti poteka največji projekt v zgodovini občine – zagotovitev poplavne varnosti. Prva faza, ki zajema protipoplavne ukrepe na Selški Sori skozi Železnike in treh pritokih, je v zaključni fazi, so razložili na Direkciji RS za vode (DRSV). Končana bo letos spomladi, celoten projekt vključno z zadrževalnikom pod Sušo pa v začetku prihodnjega leta.

Na DRSV so sicer upali, da bo prva faza pod streho že do konca lanskega leta. »Projekta lani ni bilo mogoče zaključiti, saj je izvajalec kar za nekaj časa vse svoje kapacitete preusmeril v odpravljanje posledic avgustovskih poplav na drugih koncih države. Po vrnitvi na delovišča v Železnikih so se kmalu zgodile visoke vode na tem območju, ki so na nedokončanih odsekih povzročile nekaj škode, ki jo je bilo treba odpraviti,« so pojasnili.

V prvi fazi so na Selški Sori od Alplesovega jezu do Dolenčevega jezu izvedli okoli 3,5 kilometra ureditev. Poglobili so strugo in povečali prevodnost. »Prenovili smo tri jezove: Alplesovega, Dermotovega in Dolenčevega. Vzdolž skoraj celotne ureditve smo na obeh bregovih stabilizirali obstoječe zidove, porušili smo star most v Ovčjo vas s sredinskim opornikom, kamor se je lovilo plavje, in zgradili novega. Uredili smo staro mlinščico ter krajinsko uredili obvodni prostor v okolici Dermotovega in Dolenčevega jezu,« so našteli na DRSV. V izgradnji je še nov most v Trnje, ki bo po videzu primerljiv s starim, prevodnost pa bo večja. »Del ureditev je tudi visokovodni nasip gorvodno od Dolenčevega jezu, ki preprečuje razlivanje Sore v naselje,« so pristavili.

Protipoplavno so uredili tudi pritoke: Prednjo Smolevo (v dolžini 400 metrov), Češnjico (500 metrov) in Dašnico (1,3 kilometra). Na vseh pritokih je bil glavni ukrep povečanje prevodnosti in stabilizacija struge. Prevodnost Češnjice so povečali tudi z novim mostom na državni cesti.

»Ureditve skozi Železnike, ki so v zaključni fazi, prevajajo okoli 190 kubičnih metrov vode, kar je projektiran pretok tudi za delovanje suhega zadrževalnika pod Sušo,« so povedali na DRSV.

Gradnja zadrževalnika

V sklopu druge faze na lokaciji pod Sušo že poldrugo leto urejajo območje zadrževalnika. Uredili bodo dvajset metrov visoko zemeljsko pregrado, ki bo lahko zadržala milijon kubičnih metrov vode, strugo Selške Sore in tri zadrževalnike proda s skupno kapaciteto osem tisoč kubičnih metrov, predvideli pa so tudi prestavitve in novogradnje cest v skupni dolžini 1,7 kilometra.

Za prečkanje bodoče pregrade so novembra zabetonirali sedemdeset metrov dolg most. Predvidevajo, da bodo dela na mostu izvedli pred aprilom. Promet čezenj bo stekel, ko bodo izvedli vsa dela na celotni trasi glavne bodoče ceste čez most, torej tudi vse podporne in oporne konstrukcije. »Zaradi odstopanj v geologiji trenutno še iščemo dodatne projektne rešitve za nekatere podporne ukrepe.« Kljub temu planirajo, da bo promet po cesti čez most stekel v letošnjem maju.

Za obdobje med 26. februarjem in in 30. aprilom so napovedali vnovično vzpostavitev občasnih kratkotrajnih popolnih zapor državne ceste. Te bodo potrebne zaradi izvajanja del pri križišču za Martinj Vrh, kjer načrtujejo ukrepe za zaščito brežine. Na tem odseku bo trasa nove ceste potekala po stari cesti, obvoz pa ni možen.

Ko bodo nove cestne ureditve v zaključni fazi, se bodo lahko lotili ureditve pregrade. »Največja intenziteta teh del bo predvidoma v drugi polovici letošnjega leta.«

Projekt izboljšanja pop­lavne varnosti Železnikov je sicer podprt z evropskim denarjem. Leta 2018 so za 34 milijonov evrov vreden projekt odobrili slabih 18 milijonov evrov.

Oddajte svoj komentar

Kranj 8°

oblačno
vlažnost: 94 %
veter: SZ, hitrost: 11 km/h

4/22

nedelja

2/25

ponedeljek

8/25

torek

Vremenska napoved

Po

To

Sr

Če

Pe

So

Ne

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

 

 

 

 

 

RAZSTAVE / Cerklje, 29. april 2024

Razstava ročnih del

IZLETI / Stari vrh, 30. april 2024

Pomladni pohod

PRIREDITVE / Železniki, 30. april 2024

Pridi po nagelj

PRIREDITVE / Luže, 30. april 2024

Kresovanje in gasilska veselica

IZLETI / Kranj, 30. april 2024

Kolesarski izlet DU Kranj

IZLETI / Šenčur, 3. maj 2024

Kolesarjenje DU Šenčur

 

 
 

 

 
 
 

Makadamska cesta okoli Brda / 22:50, 27. april

Samo prosim odgovorne, naj cesto ne asfaltirajo. Sicer je potem nobel, ampak poleti pa oddaja pretirano vročino in kaj je lepšega in bolj ko...

Kako izbrati rabljeno vozilo v Sloveniji – nasveti in napotki / 18:57, 27. april

Svoje avte vedno vozim na uradni servis, ker sem imel v daljni preteklosti slabe izkušnje z univerzalnimi mehaniki. Kvaliteta mehanikov se ...

Pokop pokojnega brez svojcev / 12:33, 27. april

Svojcev ne iščejo, prijavijo se pa za dedovanje.

Še pet županov podprlo Kranj / 18:04, 25. april

Glede na nekajletno padajočo nataliteto prebivalstva bi jeseniška bolnica z manjšo širitvijo zadoščala za celo Gorenjsko. Tudi izobraževalni...

Izračun ogljičnega odtisa / 17:54, 25. april

Slovenija je redko poseljena država. Naša dva milijona prebivalcev proti osmim milijardam prebivalcev kolikor jih je zdaj na našem planetu n...

Še pet županov podprlo Kranj / 14:02, 23. april

Upoštevajte kasnejšo nadgradjo, dogradnjo bolnice čez par let, da bo dovolj zemlje, ne da bi bila slučajno tako utesnjena med stavbami, kot je jeseniška bolnica.

V Kranj in Škofjo Loko so se vrnila električna kolesa / 13:57, 23. april

Nisem uporabnik mestnih koles, se mi pa zdi v redu, da jih je možno uporabljati. Ker vidim kar veliko ljudi, ki se prevažajo z njimi. Ne zdi...