Janez Kert / Foto: Gorazd Kavčič

Prepoved razburja kmete

Prometni znaki o prepovedi vožnje s traktorji na nekaterih odsekih državnih cest razburjajo gorenjske kmete. Na ministrstvu za infrastrukturo jim odgovarjajo, da ni razloga za ukinitev prepovedi.

Kmetje tudi opozarjajo, da so v občinah nekatere poljske poti asfaltirali, s tem pa so postale predvsem sprehajalne in kolesarske poti, po katerih se s traktorji in drugo kmetijsko mehanizacijo le stežka prebijajo.

Kranj – Kmetje iz Kranja in okolice in tudi člani Civilne iniciative Visoko - Milje ugotavljajo, da jih upravljavci državnih cest s postavljanjem prometnih znakov o prepovedi vožnje s traktorji usmerjajo na druge ceste, kar se jim zdi sporno glede zagotavljanja prometne varnosti. V dopisu, ki so ga naslovili na Sindikat kmetov Slovenije, omenjajo tri odseke cest na širšem območju Kranja – pet kilometrov dolg odsek od Primskovega proti novemu krožišču v Britofu in naprej po novozgrajenem in še neodprtem odseku ceste proti Tupaličam, pol kilometra dolg odsek od Labor proti Jeprci in odsek od odcepa za Struževo proti križišču na Polici pri Naklem. Kot ob tem pojasnjuje Janez Kert, sindikalni koordinator za Gorenjsko, težave niso samo na širšem območju Kranja, ampak tudi na Zgornjem Gorenjskem, na cesti od Mošenj proti Vrbi.

Kmetje: izrivajo nas na nevarne ceste

Po mnenju kmetov traktorji na odseku ceste od Kranja proti Tupaličam niso moteči za druge udeležence v prometu, saj zaradi gostote prometa, že postavljenih omejitev hitrosti ter križišč in krožišč ne morejo dosegati hitrosti 90 kilometrov na uro, še zlasti ne v dnevnih konicah, ko je promet upočasnjen. Znaki o prepovedi usmerjajo traktorje na ozko cesto skozi naselja Primskovo, Britof, Milje, Visoko, Hotemaže in Tupaliče, to je na cesto, ki je polna pešcev, kolesarjev in skiroistov in ki na več odsekih otežuje srečevanje z avtobusi, tovornjaki in drugimi traktorji. Kaj to pomeni za prometno varnost, se sprašujejo kmetje, ki jih je razburila tudi prestavitev znaka o prepovedi vožnje s traktorji na cesti na Laborah za petsto metrov v smeri proti Jeprci, pred železniški nadvoz. Prepoved je povzročila, da do traktorske vpadnice Kranj–Škofja Loka lahko dostopajo le čez naselje Orehek, kjer so na cestah »ležeči policaji«, ulice so nepregledne in mesta za srečevanje z osebnimi vozili pa ozka. Če morajo v enem dnevu tudi desetkrat po daljši poti na svoje parcele, to pomeni tudi veliko ekonomsko in ekološko škodo, pravijo kmetje, ki zahtevajo odstranitev znaka tudi na cesti od odcepa za Struževo do križišča na Polici pri Naklem. Ob glavni cesti je sicer vzporedna cesta, vendar je v zadnjem času na njej polno sprehajalcev, kolesarjev, ljudi s skiroji, rolerji, otroškimi vozički …

Kmetje zahtevajo umik prometnih znakov o prepovedi vožnje s traktorji, kot kompromis pa predlagajo rešitev, ki bi bila sprejemljiva tudi za druga območja na Gorenjskem in drugod v Sloveniji, to je postavitev znakov, ki prepovedujejo vožnjo le za traktorje, ki ne dosegajo hitrosti 35 kilometrov na uro. Kot poudarjajo, novejši, sodobni traktorji dosegajo tudi hitrosti od 50 do 60 kilometrov na uro.

Ministrstvo: ni razloga za umik prepovedi

Komisija za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano državnega sveta je na predlog predsednika sindikata kmetov in državnega svetnika Antona Medveda pobudo gorenjskih kmetov naslovila na ministrstvo za infrastrukturo, od koder pa so odgovorili, da na izpostavljenih odsekih cest ni razloga za ukinitev prepovedi vožnje s traktorji. Na ministrstvu poudarjajo, da kmetje na vseh treh izpostavljenih območjih lahko dostopajo do parcel po vzporednem cestnem omrežju in da bi prisotnost traktorjev v prometu na teh odsekih poslabšala prometno varnost in tudi pretočnost prometa. Vsi trije odseki so namreč prometno tudi zelo obremenjeni: na odseku ceste Preddvor–Kranj (Primskovo) so lani našteli 6242 vozil na dan, na odseku Kranj (Labore)–Jeprca 7073 vozil in na odseku Polica–Kranj (Kidričeva cesta) 18.521 vozil na dan. Sodobni traktorji res dosegajo višje hitrosti, s čimer manj ovirajo promet na cesti, vendar imajo po oceni ministrstva skupaj s tovorom veliko slabše voznodinamične lastnosti kot druga vozila v prometu, kar se negativno odraža predvsem ob vključevanju v promet in izključevanju iz prometa.

V sindikatu kmetov se s takšnim pojasnilom ne strinjajo in so na nedavnem pogovoru v Kranju že imenovali skupino gorenjskih kmetov, ki bo sodelovala pri nadaljnjih pogovorih s predstavniki ministrstva.

Oddajte svoj komentar

Kranj 0°

zmerno oblačno
vlažnost: 98 %
veter: V, hitrost: 11 km/h

-2/15

petek

1/12

sobota

-2/12

nedelja

Vremenska napoved

Po

To

Sr

Če

Pe

So

Ne

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

 

 

 

 

 

PRIREDITVE / Jesenice, 19. april 2024

Mladost mesta rdečega prahu

PRIREDITVE / Mojstrana, 19. april 2024

Nepal – dežela himalajskih velikanov

PRIREDITVE / Medvode, 19. april 2024

Evropski teden mladih

PRIREDITVE / Adergas, 19. april 2024

Večer otroškega kamišibaja

OBVESTILA / Britof, 20. april 2024

Blagoslov koles

OBVESTILA / Šenčur, 20. april 2024

Spominska plošča Janezu Mlakarju

PRIREDITVE / Adergas, 20. april 2024

Ljudske pesmi v evropskem prostoru

PRIREDITVE / Šenčur, 22. april 2024

Umovadba

 

 
 

 

 
 
 

Subvencija tudi za e-kolesa / 08:17, 18. april

Glede na hitrost birokratov bodo subvencije verjetno pripravljene tik pred smučarsko sezono.

Za pravico do groba in spomina / 10:49, 16. april

Za 70% SLO populacije je to drugorazredna tema. Slovenci radi mečejo v brezna in jame kar jim je viška v kleti in okoli hiše. Takrat so bili...

Za pravico do groba in spomina / 19:13, 15. april

Cerkev in Dežman bodo še trdili, da so se domobranci borili za svobodno Jugoslavijo. Kaj pa če bi še pogledali koliko gorja so naredili sami...

Neznanka vstopila v odklenjeno stanovanje / 19:09, 15. april

Stari časi, ko si pustil odklenjena vhodna vrata v stanovanje in šel brez skrbi naokoli, so že zdavnaj minila. Ampak nekateri se teh navad ne morejo znebiti, potem je pa groza.

Če operater konča v stečaju / 19:07, 15. april

Sam se v ta predlog za stečaj ne vtikam, ker enostavno ne poznam dobro situacije. Me pa na splošno moti, v kolikor gre kdo v stečaj, podjetj...

Dela na Betinu predčasno končana / 09:47, 15. april

Skupni načrt, časovnica se mi pa za ta projekt, ki ni majhen, zdi precej čuden. Okoli Bleda bi morala biti obvoznica fertik, tko da bi sedaj...

Je bil gradbeni poseg na Veliki planini nezakonit / 09:01, 9. april

Skrajni čas je bil, da se je elektrificiralo tudi pastirsko naselje "Veliki stan", saj so inšpektorji neprestano kaznovali in grozili kmetom...