Janez Kert / Foto: Gorazd Kavčič

Prepoved razburja kmete

Prometni znaki o prepovedi vožnje s traktorji na nekaterih odsekih državnih cest razburjajo gorenjske kmete. Na ministrstvu za infrastrukturo jim odgovarjajo, da ni razloga za ukinitev prepovedi.

Kmetje tudi opozarjajo, da so v občinah nekatere poljske poti asfaltirali, s tem pa so postale predvsem sprehajalne in kolesarske poti, po katerih se s traktorji in drugo kmetijsko mehanizacijo le stežka prebijajo.

Kranj – Kmetje iz Kranja in okolice in tudi člani Civilne iniciative Visoko - Milje ugotavljajo, da jih upravljavci državnih cest s postavljanjem prometnih znakov o prepovedi vožnje s traktorji usmerjajo na druge ceste, kar se jim zdi sporno glede zagotavljanja prometne varnosti. V dopisu, ki so ga naslovili na Sindikat kmetov Slovenije, omenjajo tri odseke cest na širšem območju Kranja – pet kilometrov dolg odsek od Primskovega proti novemu krožišču v Britofu in naprej po novozgrajenem in še neodprtem odseku ceste proti Tupaličam, pol kilometra dolg odsek od Labor proti Jeprci in odsek od odcepa za Struževo proti križišču na Polici pri Naklem. Kot ob tem pojasnjuje Janez Kert, sindikalni koordinator za Gorenjsko, težave niso samo na širšem območju Kranja, ampak tudi na Zgornjem Gorenjskem, na cesti od Mošenj proti Vrbi.

Kmetje: izrivajo nas na nevarne ceste

Po mnenju kmetov traktorji na odseku ceste od Kranja proti Tupaličam niso moteči za druge udeležence v prometu, saj zaradi gostote prometa, že postavljenih omejitev hitrosti ter križišč in krožišč ne morejo dosegati hitrosti 90 kilometrov na uro, še zlasti ne v dnevnih konicah, ko je promet upočasnjen. Znaki o prepovedi usmerjajo traktorje na ozko cesto skozi naselja Primskovo, Britof, Milje, Visoko, Hotemaže in Tupaliče, to je na cesto, ki je polna pešcev, kolesarjev in skiroistov in ki na več odsekih otežuje srečevanje z avtobusi, tovornjaki in drugimi traktorji. Kaj to pomeni za prometno varnost, se sprašujejo kmetje, ki jih je razburila tudi prestavitev znaka o prepovedi vožnje s traktorji na cesti na Laborah za petsto metrov v smeri proti Jeprci, pred železniški nadvoz. Prepoved je povzročila, da do traktorske vpadnice Kranj–Škofja Loka lahko dostopajo le čez naselje Orehek, kjer so na cestah »ležeči policaji«, ulice so nepregledne in mesta za srečevanje z osebnimi vozili pa ozka. Če morajo v enem dnevu tudi desetkrat po daljši poti na svoje parcele, to pomeni tudi veliko ekonomsko in ekološko škodo, pravijo kmetje, ki zahtevajo odstranitev znaka tudi na cesti od odcepa za Struževo do križišča na Polici pri Naklem. Ob glavni cesti je sicer vzporedna cesta, vendar je v zadnjem času na njej polno sprehajalcev, kolesarjev, ljudi s skiroji, rolerji, otroškimi vozički …

Kmetje zahtevajo umik prometnih znakov o prepovedi vožnje s traktorji, kot kompromis pa predlagajo rešitev, ki bi bila sprejemljiva tudi za druga območja na Gorenjskem in drugod v Sloveniji, to je postavitev znakov, ki prepovedujejo vožnjo le za traktorje, ki ne dosegajo hitrosti 35 kilometrov na uro. Kot poudarjajo, novejši, sodobni traktorji dosegajo tudi hitrosti od 50 do 60 kilometrov na uro.

Ministrstvo: ni razloga za umik prepovedi

Komisija za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano državnega sveta je na predlog predsednika sindikata kmetov in državnega svetnika Antona Medveda pobudo gorenjskih kmetov naslovila na ministrstvo za infrastrukturo, od koder pa so odgovorili, da na izpostavljenih odsekih cest ni razloga za ukinitev prepovedi vožnje s traktorji. Na ministrstvu poudarjajo, da kmetje na vseh treh izpostavljenih območjih lahko dostopajo do parcel po vzporednem cestnem omrežju in da bi prisotnost traktorjev v prometu na teh odsekih poslabšala prometno varnost in tudi pretočnost prometa. Vsi trije odseki so namreč prometno tudi zelo obremenjeni: na odseku ceste Preddvor–Kranj (Primskovo) so lani našteli 6242 vozil na dan, na odseku Kranj (Labore)–Jeprca 7073 vozil in na odseku Polica–Kranj (Kidričeva cesta) 18.521 vozil na dan. Sodobni traktorji res dosegajo višje hitrosti, s čimer manj ovirajo promet na cesti, vendar imajo po oceni ministrstva skupaj s tovorom veliko slabše voznodinamične lastnosti kot druga vozila v prometu, kar se negativno odraža predvsem ob vključevanju v promet in izključevanju iz prometa.

V sindikatu kmetov se s takšnim pojasnilom ne strinjajo in so na nedavnem pogovoru v Kranju že imenovali skupino gorenjskih kmetov, ki bo sodelovala pri nadaljnjih pogovorih s predstavniki ministrstva.

Oddajte svoj komentar

Kranj 24°

pretežno jasno
vlažnost: 39 %
veter: V, hitrost: 11 km/h

7/26

sobota

6/28

nedelja

9/24

ponedeljek

Vremenska napoved

Po

To

Sr

Če

Pe

So

Ne

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

 

 

 

 

 

GLASBA / Kranj, 13. april 2024

Večerna pesem

GLEDALIŠČE / Visoko, 13. april 2024

Na Visokem Emigranta

GLEDALIŠČE / Kokrica, 13. april 2024

Dopoldne za otroke, zvečer za odrasle

OBVESTILA / Šenčur, 13. april 2024

Občni zbor TD Šenčur

PRIREDITVE / Naklo, 13. april 2024

Folklorni večer

IZLETI / Kranj, 13. april 2024

Po Soški poti

OBVESTILA / Kranj, 14. april 2024

Srečanje invalidov MDI Kranj

OBVESTILA / Kranj, 14. april 2024

55 let invalidov MDI Kranj

 

 
 

 

 
 
 

Je bil gradbeni poseg na Veliki planini nezakonit / 09:01, 9. april

Skrajni čas je bil, da se je elektrificiralo tudi pastirsko naselje "Veliki stan", saj so inšpektorji neprestano kaznovali in grozili kmetom...

Gradivo za drugi tir do Kranja pripravljeno / 18:45, 7. april

Orehek je od Kranja oddaljen cca 2km. Kako bo vlak ustavil v Kranju, če bo na Orehku njegova hitrost 160km/h?
Zakaj ni v planu izgradnja ŽP na Orehku vsaj za lokalne vlake?

Gradivo za drugi tir do Kranja pripravljeno / 01:54, 7. april

Vrhunska pravljica.

Vsakega petega kršitelja so opozorili / 10:51, 4. april

Če nisi pripet, ti teži alarm v avtu. To je varnostno namenoma moteče, tako da se moraš pripeti.

Dela na Betinu predčasno končana / 06:58, 26. marec

Ko Noe dela barko. Gradbinci res nismo.

Gorenjska bolnišnica / 11:19, 25. marec

Bravo Dr. Aleksander Stepanović! Vsa čast za napisano! Edina logična lokacija je Kranj po vseh merilih.

Kranj diha z vojašnico / 08:48, 25. marec

Migranti s svojo rodnostjo ne bodo popravili rodnosti Slovenije, ampak naredili Slovenijo neslovensko in uničili naš narod in našo kulturo.K...