V Kranju bi radi znotraj avtocestnega priključka Kranj vzhod postavili objekt za sortiranje odpadkov, sosednji Šenčur pa temu odločno nasprotuje. / Foto: Tina Dokl

Odpadkov na občinski meji nočejo

Šenčurski svetniki so s soglasnim sprejemom sklepa odločno podprli nasprotovanje Občine Šenčur umestitvi objekta za skladiščenje in obdelavo odpadkov na mejo občine.

Šenčur – Problematika umestitve objekta na zemljišče znotraj avtocestnega priključka Kranj vzhod, kjer bi Komunala Kranj skladiščila in obdelovala odpadke, ima po besedah Aleša Puharja s šenčurske občinske uprave dolgo zgodovino. Ker lokacija v Kranju, kjer se ta dejavnost trenutno izvaja, ni ustrezna, občine solastnice že vrsto let iščejo ustrezno rešitev. Predlagateljica ene od lokacij je bila v preteklosti tudi Občina Šenčur, a do dogovora ni nikoli prišlo.

Kot je pojasnil Puhar, je Občina Šenčur že več kot pred desetletjem predlagala umestitev sortirnice odpadkov ravno na območje znotraj avtocestnega priključka Kranj vzhod. Ker se Mestna občina Kranj (MOK) tedaj ni odločila za odkup njihovega zemljišča na tem območju, so ga prodali na javnem razpisu. Sosednje zemljišče je lastnica, Družba za avtoceste v RS, v prodajo ponudila konec lanskega leta. MOK je uveljavila predkupno pravico in pred kratkim postala lastnica zemljišča. Na njem naj bi Komunala Kranj zgradila objekt za predhodno skladiščenje trdih negorljivih odpadkov, prav tako načrtujejo umestitev logističnega centra za Kranj in okolico, v prihodnosti pa še regijski center za predelavo odpadkov, zlasti biološko razgradljivih.

Kot meni Občina Šenčur, sta MOK in Komunala Kranj pri določitvi lokacije ravnali samovoljno. »Mi smo kot solastniki podjetja z dejstvi le soočeni in nikakor nismo sodelujoči pri sprejemanju ustreznih rešitev,« je poudaril Puhar. Občina Šenčur namreč nikoli ni in ne bo dala soglasja k umestitvi objektov za skladiščenje in obdelavo odpadkov na zemljišču, ki je neposredno ob meji njihove občine.

Konflikt dejavnosti v prostoru

Puhar je še spomnil, da je območje po veljavnih prostorskih aktih obeh občin, tako šenčurske kot kranjske, namenjeno izvedbi poligona varne vožnje, ki ga je nameravalo graditi podjetje Avto Krka. »Načrtovana prostorska ureditev MOK, kakor tudi proces prostorskega načrtovanja na predmetni lokaciji je v popolnem nasprotju z načelom usklajevanja interesov v prostoru. S predlogom sprememb nastanka rabe prostora v OPN MOK se tako ustvarjajo pogoji za nastanek konflikta dejavnosti v prostoru,« je povedal ob zavedanju, da MOK načrtovane prostorske ureditve z Občino Šenčur ni usklajevala. »Nadaljnje dejavnosti na šenčurskem delu se bodo umeščale v skladu z našim veljavnim občinskim prostorskim načrtom, pri čemer bo moral šenčurski svet sprejeti tudi ustrezen OPPN,« je še dodal Puhar.

Odpadki so tudi naši

Na Občino Šenčur so se večkrat obrniti zaskrbljeni krajani krajevne skupnosti Šenčur – Srednja vas, ki napovedujejo ustanovitev civilne iniciative, če bi do gradnje na tej lokaciji prišlo. Nasprotovanje umestitvi objekta za skladiščenje in obdelavo odpadkov na občinski meji, ki naj bi bilo v javnem interesu lokalne skupnosti Občine Šenčur, so s soglasnim sprejemom sklepa podprli tudi šenčurski svetniki.

V razpravi je svetnik David Štrajhar vprašal, ali lahko predlagajo alternativno zemljišče. »Kajti vemo, da so ti odpadki tudi naši odpadki,« je opomnil. Šenčurski župan Ciril Kozjek je ob tem omenil Poslovno cono Hrastje. Povedal je tudi, da se Občina Šenčur dogovarja z ljubljanskim javnim podjetjem Snaga. »Čakamo njihovo ponudbo, da bi lahko po vzoru sosednjih občin Cerklje in Medvode odpadke vozili v Ljubljano, zato kranjskih smeti na meji naše občine res ne potrebujemo in nočemo,« je bil oster župan.

Svetnik Valerij Grašič je ob koncu razprave še poudaril, da je območje ob gorenjski avtocesti in državni cesti Kranj–Brnik elitna lokacija z veliko pretočnostjo prometa. »Na takem mestu nameravajo postaviti objekt s smetmi, ki bo oddajal neprijetne vonjave in bo vsem na ogled. To tja zagotovo ne sodi,« je opozoril Grašič.

Oddajte svoj komentar

Kranj 1°

zmerno oblačno
vlažnost: 97 %
veter: Z, hitrost: 11 km/h

0/10

četrtek

-2/14

petek

2/11

sobota

Vremenska napoved

Po

To

Sr

Če

Pe

So

Ne

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

 

 

 

 

 

PRIREDITVE / Naklo, Preddvor, 18. april 2024

Digitalna tehnologija, družabne igre, zdravi odnosi

IZLETI / Naklo, 18. april 2024

S kolesom v Otoče

PRIREDITVE / Milje, 18. april 2024

Koncert citrark Notice

IZLETI / Kranj, 18. april 2024

Planinsko-pohodniški izlet na Jelenk

PRIREDITVE / Kranj, 18. april 2024

Navigacija ?GPS v gorah

PRIREDITVE / Jesenice, 19. april 2024

Mladost mesta rdečega prahu

 

 
 

 

 
 
 

Za pravico do groba in spomina / 10:49, 16. april

Za 70% SLO populacije je to drugorazredna tema. Slovenci radi mečejo v brezna in jame kar jim je viška v kleti in okoli hiše. Takrat so bili...

Za pravico do groba in spomina / 19:13, 15. april

Cerkev in Dežman bodo še trdili, da so se domobranci borili za svobodno Jugoslavijo. Kaj pa če bi še pogledali koliko gorja so naredili sami...

Neznanka vstopila v odklenjeno stanovanje / 19:09, 15. april

Stari časi, ko si pustil odklenjena vhodna vrata v stanovanje in šel brez skrbi naokoli, so že zdavnaj minila. Ampak nekateri se teh navad ne morejo znebiti, potem je pa groza.

Če operater konča v stečaju / 19:07, 15. april

Sam se v ta predlog za stečaj ne vtikam, ker enostavno ne poznam dobro situacije. Me pa na splošno moti, v kolikor gre kdo v stečaj, podjetj...

Dela na Betinu predčasno končana / 09:47, 15. april

Skupni načrt, časovnica se mi pa za ta projekt, ki ni majhen, zdi precej čuden. Okoli Bleda bi morala biti obvoznica fertik, tko da bi sedaj...

Je bil gradbeni poseg na Veliki planini nezakonit / 09:01, 9. april

Skrajni čas je bil, da se je elektrificiralo tudi pastirsko naselje "Veliki stan", saj so inšpektorji neprestano kaznovali in grozili kmetom...

Gradivo za drugi tir do Kranja pripravljeno / 18:45, 7. april

Orehek je od Kranja oddaljen cca 2km. Kako bo vlak ustavil v Kranju, če bo na Orehku njegova hitrost 160km/h?
Zakaj ni v planu izgradnja ŽP na Orehku vsaj za lokalne vlake?