Po prenovi bodo več prostora dobili kolesarji in pešci, čeprav središče Mengša (še) ne bo urejeno po načelu cone mešanega prometa, kot jo predlaga ZVKDS. / Foto: Ljubljanski urbanistični zavod

S semaforji ali brez njih?

Pred začetkom obnove Slovenske ceste morajo v Mengšu pridobiti še kulturnovarstveno mnenje Zavoda za varstvo kulturne dediščine Slovenije.

Mengeš – V Mengšu se pri­pravljajo na preureditev središča mesta, s katero bodo med Glavnim trgom in križiščem pri gasilsko-godbenem domu več površin namenili pešcem in kolesarjem. Čeprav so pričakovali, da se bo projekt začel izvajati že spomladi, pa še ni tako. Čakajo še na kulturnovarstveno mnenje, ki ga kranjska enota Zavoda za varstvo kulturne dediščine Slovenije (ZVKDS) še ni izdala. Kot so nam povedali, namreč predlagane rešitve še niso povsem usklajene z izdanimi kulturnovarstvenimi pogoji. »Zadrega je nastala predvsem pri prvem kulturnovarstvenem pogoju, s katerim je bila podana usmeritev, naj se Veliki Mengeš uredi kot trg oziroma umirjena cona za omejen promet (souporaba javne površine, cona mešanega prometa), ne kot klasična cesta. Nujno potrebne talne oznake naj se izvedejo s tlakom in ne z barvo, uporabi naj se čim manj prometnih znakov«. Projektanti tega pogoja zaradi zahtev investitorja niso mogli v celoti upoštevati. Tako naj bi tudi po prenovi promet potekal dvosmerno in tri križišča ostajajo semaforizirana, tudi vseh talnih oznak ni zamenjal tlak,« so zapisali v odgovoru.

Po besedah direktorja mengeške občinske uprave Urbana Kolarja je ZVKDS konstruktiven sogovornik, s katerim iščejo rešitev z roko v roki. »Upoštevamo njihove pripombe, za zdaj pa res ostaja odprto predvsem vprašanje glede umestitve semaforjev, ki jih ZVKDS odsvetuje. Tudi na občinski upravi smo mnenja, da bi se moralo to področje urediti kot t. i. cona mešanega prometa po vzoru ljubljanske Slovenske ceste. Vendar pa je to hkrati tudi šolska pot. Približno dve tretjini šolarjev mengeške osnovne šole to cesto prečka dvakrat na dan. Zato se nam zdi v tem trenutku smiselno umestiti vsaj dva semaforja, s katerima bi zagotovili večjo varnost pešcev, predvsem šolarjev,« pravi Kolar, ki se zavzema za nekoliko »mehkejši« prehod v t. i. cono mešanega prometa in verjame, da bodo skupaj z ZVKDS hitro našli rešitev, ki bo sprejemljiva za vse.

Tudi projektant projekta Ljubljanski urbanistični zavod je v obrazložitvi ZVKDS poudaril, da bodo semaforji namenjeni predvsem zagotavljanju večje varnosti pri prečkanju šolskih poti. Medtem ko je po njihovem mnenju na križišču pri gasilsko-godbenem domu semafor potreben dolgoročno, saj se tam Slovenska cesta izteka v klasično prometno zasnovo, pa bi na drugih lokacijah semaforjev lahko občina kadarkoli v prihodnje uvedla njihovo ukinitev in vzpostavitev koncepta cone mešanega prometa.

Predvidena investicija v preureditev Slovenske ceste znaša dober milijon evrov, dobro polovico bo financirala Občina Mengeš, preostanek pa direkcija za infrastrukturo, ki bo uredila obnovo cestišča. Z obnovo so se v Mengšu odločili, ko je bil zgrajen še zadnji del tamkajšnje obvoznice in se je tranzitni promet preusmeril iz središča mesta. Država bo obnovo Slovenske ceste sofinancirala tudi zato, ker jo je v preteklih letih uničeval tranzitni promet, predvsem težki tovornjaki. Po obnovi pa bo cesta prešla v lasti in upravljanje občine.

Oddajte svoj komentar

Kranj 12°

oblačno
vlažnost: 95 %
veter: V, hitrost: 11 km/h

6/13

petek

7/21

sobota

6/22

nedelja

Vremenska napoved

Po

To

Sr

Če

Pe

So

Ne

 

 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

31

 

 

PRIREDITVE / Milje, 3. maj 2024

Ljudsko petje v Hiši čez cesto

IZLETI / Šenčur, 3. maj 2024

Kolesarjenje DU Šenčur

PRIREDITVE / Kranj, 3. maj 2024

Meritve krvnega sladkorja, tlaka in holesterola

PRIREDITVE / Škofja Loka, 4. maj 2024

Predmaturitetni recital Ane Jelen

PRIREDITVE / Sv. Jošt, 5. maj 2024

Svete maše na Sv. Joštu

IZLETI / Cerklje, 7. maj 2024

Pohodni izlet DU Cerklje

IZLETI / Kranj, 7. maj 2024

Kopanje v Bernardinu

IZLETI / Izola, 7. maj 2024

Izlet v Izolo

 

 
 

 

 
 
 

O novih parkiriščih in širjenju proizvodnje v Elanu / 21:20, 2. maj

Elan je površinsko omejen. Bi bil cajt, da bi, ne samo zaradi Elana, tudi kaj drugega bi lahko zgradili, saj ravno zaradi prostora, je iz Ra...

O novih parkiriščih in širjenju proizvodnje v Elanu / 08:11, 29. april

Elan naj na obstoječem ogromnem makadanskem parkirišču zgradi parkirno hišo v treh etažah in del parkirišč nameni obiskovalcem Begunj ( Avse...

Kako izbrati rabljeno vozilo v Sloveniji – nasveti in napotki / 08:04, 29. april

Kar imam jaz izkušnje z uradnimi in neuradnimi servis, je na koncu servisiranje na neuradnem servisu veliko dražje.

Makadamska cesta okoli Brda / 22:50, 27. april

Samo prosim odgovorne, naj cesto ne asfaltirajo. Sicer je potem nobel, ampak poleti pa oddaja pretirano vročino in kaj je lepšega in bolj ko...

Kako izbrati rabljeno vozilo v Sloveniji – nasveti in napotki / 18:57, 27. april

Svoje avte vedno vozim na uradni servis, ker sem imel v daljni preteklosti slabe izkušnje z univerzalnimi mehaniki. Kvaliteta mehanikov se ...

Pokop pokojnega brez svojcev / 12:33, 27. april

Svojcev ne iščejo, prijavijo se pa za dedovanje.

Še pet županov podprlo Kranj / 18:04, 25. april

Glede na nekajletno padajočo nataliteto prebivalstva bi jeseniška bolnica z manjšo širitvijo zadoščala za celo Gorenjsko. Tudi izobraževalni...