Na delo je treba priti, četudi je javni promet začasno ustavljen. / Foto: Gorazd Kavčič

Javni promet stoji, kaj zdaj

Zaradi ustavitve javnega potniškega prometa morajo nekatera podjetja za zaposlene, ki nimajo lastnega prevoza, organizirati posebne linijske prevoze.

Kranj – Ustavitev javnega potniškega prometa je marsikaterega delavca, ki nima lastnega prevoza, postavilo pred svojevrsten izziv, kako priti v službo. V nekaterih podjetjih, zlasti tistih, kjer javni promet za prihod na delo uporablja velik del zaposlenih, so jim pristopili naproti z organizacijo t. i. delavskih prevozov. Ob uveljavitvi odloka o začasni prepovedi izvajanja prevoza potnikov so se sicer pojavile nejasnosti glede izvedbe posebnih linijskih prevozov. Te je ministrstvo za infrastrukturo v torek odpravilo z objavo podrobnejšega tolmačenja odloka. Kot so razložili, so dovoljeni t. i. delavski prevozi za vse gospodarske in negospodarske subjekte, ministrstvo pa prevoznikom izda ustrezno potrdilo. Dovoljeni so tudi vsi prevozi zaposlenih in prostovoljcev, ki delajo v bolnišnicah, domovih za starejše občane, institucionalnem varstvu in zdravstvenih zavodih, izvajalci teh prevozov pa so lahko tudi humanitarne organizacije, družinski člani ali druge osebe. Ti izvajalci prevozov morajo sicer imeti ustrezna potrdila od zavodov ali oseb, ki jih vozijo. Prav tako so dovoljeni prevozi, za katere minister za infrastrukturo izda posebno dovoljenje; gre za prevoze, ki so nujni, da se odvrne nevarnost za življenje ali zdravje ljudi ali za premoženje večje vrednosti.

Organizacija prevoza velik izziv

Ukinitev javnega prometa predstavlja velik izziv tudi za družbo Sumida Slovenija z Blejske Dobrave, kjer so imeli najeto javno linijo prevoza Hrušica–Blejska Dobrava za vse tri izmene. V novi situaciji so za zdaj najeli kombi za prevoz oseb, s čimer so poskrbeli za dopoldansko izmeno, za preostali izmeni pa še iščejo ustrezne rešitve. Po torkovi objavi podrobnejšega tolmačenja odloka o prepovedi javnega prometa so avtobusnega prevoznika zaprosili za ponudbo opravljanja prevozov izključno za njihovo podjetje in za pridobitev ustreznega potrdila ministrstva za infrastrukturo za izvajanje teh prevozov, so pojasnili. Tudi zaposlenim so najprej izdali navodilo o uporabi osebnih vozil za prevoz na delo samo za lastno uporabo, po dodatni obrazložitvi ministra o možnem prevozu na delo do največ šest zaposlenih v istem vozilu pa so delavcem izdali novo navodilo. »Vsem delavcem, ki se vozijo iz drugih občin, smo tudi priskrbeli potrdilo, da so zaposleni v našem podjetju in delajo na sedežu podjetja,« so še dodali.

Tudi v kranjskem Iskraemecu so morali organizirati prevoze za delavce. »Trenutno imamo na voljo en kombi in eno osebno vozilo, s katerima pokrivamo vse potrebe. Prevoz je organiziran s strani podjetja, posamezniki pa se tudi med seboj dogovarjajo in si sami urejajo prevoz,« so razložili. Zaposlenim z lastnim prevozom so izdali tudi navodilo, naj upoštevajo vse vladne ukrepe in naj imajo pri sebi izjavo delavca za dokazovanje upravičenost za gibanje izven občine prebivališča, če jo potrebujejo.

Delavcem izplačujejo kilometrino

V Skupini SIJ so povedali, da bodo zaposlenim v odvisnih družbah, tudi v jeseniškem Acroniju, v času ukinjenega javnega prevoza enako kot ob tem ukrepu v spomladanskem času izplačali kilometrino. »Linijskega prevoza na delo za zaposlene ne organiziramo. Sodelavcem, ki nimajo svojega prevoza in so nam to sporočili, pa smo skladno z izjemo v vladnem odloku, ki dovoljuje skupni prevoz do šestih zaposlenih na delo in z dela, pomagali urediti prevoz s sodelavci z osebnim vozilom,« so razložili.

V domžalskem Heliosu so zaradi zmanjšanja fizičnih kontaktov zaposlenim, ki jim delovni proces to dopušča, omogočili delo na domu. »Zaradi zaustavitve javnega prevoza bodo zaposlenim, katerih prisotnost je za nemoten delovni proces nujna, povrnjeni stroški prevoza na delo v višini kilometrine v skladu z zakonodajo,« so dodali. Podobno so povedali tudi v kamniškem Calcitu; da so v času zaostrenih zdravstvenih razmer organizirali delo od doma, na sedežu podjetja pa ostajajo le tisti zaposleni, katerih prisotnost je nujno potrebna za nemoteno obratovanje proizvodnje. »Vsem zaposlenim, ki v teh časih prihajajo na delo v Stahovico, ob prihodu še v avtomobilu z brezstičnim termometrom izmerimo telesno temperaturo, sledimo pa tudi vsem preostalim priporočilom in ukrepom za preprečevanje širjenja virusa,« pojasnjujejo. Kot so dodali, njihovi zaposleni z javnim prevozom ne prihajajo na delo niti v normalnih razmerah, saj jih veliko živi v bližini podjetja, tisti iz oddaljenih krajev pa se pripeljejo s svojimi avtomobili, saj jim obstoječe avtobusne povezave ne omogočajo prihoda na delo in z dela.

Večina z lastnim vozilom

V Iskri Mehanizmi iz Lipnice so povedali, da so se zaradi lokacije že do sedaj zaposleni skoraj v celoti vozili na delo z lastnimi prevoznimi sredstvi. Tem so izdali obrazec za prehajanje med lokacijami podjetja, ki ga ima zaposleni med vožnjo pri sebi skupaj z vladno izjavo za prehajanje med občinami. Prav tako jih tedensko obveščajo o sprejetih novostih, tudi o obvezni uporabi maske, če se v enem vozilu pelje več sodelavcev. Za določene zaposlene, ki nimajo lastnega prevoza, so le-tega organizirali v podjetju.

V Skupini Elektro Gorenjska nimajo organiziranih skupinskih prevozov na delo, posledično zaposleni za prihod na delo uporabljajo lastni prevoz. »V želji, da maksimalno zaščitimo zaposlene, spodbujamo delo od doma, zaposleni, ki delajo na terenu, pa uporabljajo službena vozila. Za preprečevanje širjenja okužbe s koronavirusom smo že v prvem valu epidemije sprejeli navodila o prevozu zaposlenih v službenem vozilu, pri čemer je poleg omejenega števila ljudi v vozilu obvezna uporaba maske, dodatno prezračevanje in razkuževanje vozil,« so sporočili.

Da zaradi ukinitve javnega prometa niso zaznali večjih težav, ker se velika večina zaposlenih na delo pripelje z lastnim vozilom, so nam pojasnili v kranjski družbi Goodyear Dunlop Sava Tires, podobno pa so nam povedali tudi v Niku iz Železnikov.

Oddajte svoj komentar

Kranj 1°

pretežno oblačno
vlažnost: 92 %
veter: Z, hitrost: 11 km/h

-8/8

ponedeljek

-4/8

torek

-5/7

sreda

Vremenska napoved

Po

To

Sr

Če

Pe

So

Ne

 

 

 

 

 

 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

 

 

 

 

 

 

PREDAVANJA / Jesenice, 23. november 2020

Predavanja kot uvod k likovnim delavnicam

PRIREDITVE / Kranj, 27. november 2020

Predstavitev zbornika Zgodba o KLG

 

 
 

 

 
 
 

Včeraj potrdili 470 okužb z novim koronavirusom, umrlo 45 covidnih bolnikov / 13:23, 23. november

Vladni govorec pravi, da so zdaj martinovanja glavni vzrok...
In po posledicah sodeč, je tega največ v DSO-jih..
Uf

Slovenija z žalostnim covidnim rekordom / 11:51, 23. november

Priden, sedi, tačko... hahaaa, Sicer pa, gospod na sliki je verjamem strokovnjak na svojem področju, kar se pa tiče bolnice Golnik kjer je d...

1968: čas upora, upanja in domišljije / 07:00, 23. november

"V resnici smo hoteli še mnogo več: hoteli smo drugačen svet, ki ne bo imel zadaha po komisu in neumitih telesih; hoteli smo več prostora, k...

Biti hvaležen za vse / 17:46, 22. november

Niko MeništraMagyarorsz?g elk?telezett a jog?llamis?g mellett ”- mondta Orb?n. "A jelenleg korm?nyz? p?rtok vezetői olyan emberek, akik a de...

Biti hvaležen za vse / 12:33, 22. november

T pa nis čist u vaservago

Biti hvaležen za vse / 06:16, 22. november

Najprej vse pohvale GG za korektno in profesionalno poročanje o epidemiji.Kapo dol!Žal to ne velja za MSM.Tole našel na internetu:Namesto da...

Janša pisal v Bruselj, SMC zavrnil Damijana / 18:50, 21. november

Najbolj zanimivo pa je, da so s spleta izginile skoraj v hipu vse brutalne kritike tega pisma, ki so prišle od "burek koalicije", političnih komentatorjev, uglednih pravnikov in mainstream medijev.