Kolone in razdalje

Med Mestno občino Kranj in ministrstvom za infrastrukturo, ki ga vodi Kranjčanka Alenka Bratušek, v zadnjem obdobju poteka polemika o smiselnosti izgradnje novega avtocestnega priključka Kranj sever. Kranjčani so prepričani, da bi ta priključek skupaj z načrtovano severno obvoznico občutno razbremenil promet na cesti med Šenčurjem in Kranjem (za 33 odstotkov) in na glavni mestni prometnici – Cesti Staneta Žagarja (za 46 odstotkov). Na ministrstvu pa zagovarjajo rešitev brez novega priključka Kranj sever, temveč z rekonstrukcijo brniške ceste in s podaljšanjem severne obvoznice do avtocestnega priključka Kranj vzhod.

Glavni argument ministrstva proti priključku Kranj sever je njegova premajhna oddaljenost od obstoječega avtocestnega priključka Kranj vzhod, kar da bi negativno vplivalo na varnost in pretočnost prometa na avtocesti. Na ministrstvu so tako izračunali, da bi bila medsebojna razdalja med priključkoma od 1100 do 1250 metrov, medtem ko je priporočljiva minimalna razdalja 1700 metrov. No, v Kranju pravijo drugače, namreč da bi lahko oddaljenost znašala do 1,43 kilometra. Ob tem še opozarjajo, da je na slovenskih avtocestah kar nekaj primerov, ko sta sosednja priključka med seboj oddaljena manj od priporočljive minimalne razdalje, in da imajo tudi vse primerljive mestne občine ob slovenskem avtocestnem križu vsaj po en priključek, ki ne zadostuje temu kriteriju.

Nismo prometni strokovnjaki, zato se v debato o ustrezni razdalji med avtocestnima priključkoma ne bomo spuščali. Zagotovo pa lahko pritrdimo kranjskemu županu Matjažu Rakovcu, ki opozarja, da je bil Kranj, tretja največja slovenska občina po številu prebivalcev, v zadnjih treh desetletjih pri izgradnji nove državne prometne infrastrukture skoraj popolnoma spregledan. Res je bilo v zadnjih dveh letih nekaj rekonstrukcij mostov in krožišč (južna obvoznica, Delavski most ter krožišči Primskovo in Bitnje), a to še vedno niso nove cestne povezave, ki bi razbremenile bistveno povečan promet v rastočem mestu. Res je tudi, da se je promet na glavni cesti Kranj–Šenčur v zadnjih letih tako povečal, da so opozorila na dolge kolone vozil ob popoldanskih prometnih konicah postala že stalnica v radijskih prometnih informacijah. Obstoječe razmere so zato zagotovo nedopustne in terjajo čimprejšnje ukrepanje.

Kaj je bolj nujno – nov avtocestni priključek, severna obvoznica ali štiripasovnica med Šenčurjem in Kranjem –, pa naj odločijo za to poklicani. Mi, vozniki, bi se samo radi normalno vozili, in ne stali v kolonah.

Oddaj svoj komentar

Kranj 22°

pretežno jasno
vlažnost: 41 %
veter: JZ, hitrost: 11 km/h

7/24

torek

9/18

sreda

3/22

četrtek

Vremenska napoved

Po

To

Sr

Če

Pe

So

Ne

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

 

 

 

 

 

IZLETI / Kranj, 9. april 2024

Na kopanje v Portorož

IZLETI / Naklo, 9. april 2024

Pohod po Dovžanovi soteski

IZLETI / Cerklje, 9. april 2024

Kolesarjenje do Preddvora

RAZSTAVE / Radovljica, 9. april 2024

Istra 2023

PRIREDITVE / Škofja Loka, 9. april 2024

Knjigosnedke praznujejo polnoletnost

OBVESTILA / Preddvor, Naklo, 10. april 2024

Telovadba, digitalna prva pomoč, zdravi odnosi ...

PREDAVANJA / Češnjica, 11. april 2024

Predavanje o boreliozi

IZLETI / Naklo, 11. april 2024

S kolesom v Voglje

 

 
 

 

 
 
 

Je bil gradbeni poseg na Veliki planini nezakonit / 09:01, 9. april

Skrajni čas je bil, da se je elektrificiralo tudi pastirsko naselje "Veliki stan", saj so inšpektorji neprestano kaznovali in grozili kmetom...

Gradivo za drugi tir do Kranja pripravljeno / 18:45, 7. april

Orehek je od Kranja oddaljen cca 2km. Kako bo vlak ustavil v Kranju, če bo na Orehku njegova hitrost 160km/h?
Zakaj ni v planu izgradnja ŽP na Orehku vsaj za lokalne vlake?

Gradivo za drugi tir do Kranja pripravljeno / 01:54, 7. april

Vrhunska pravljica.

Vsakega petega kršitelja so opozorili / 10:51, 4. april

Če nisi pripet, ti teži alarm v avtu. To je varnostno namenoma moteče, tako da se moraš pripeti.

Dela na Betinu predčasno končana / 06:58, 26. marec

Ko Noe dela barko. Gradbinci res nismo.

Gorenjska bolnišnica / 11:19, 25. marec

Bravo Dr. Aleksander Stepanović! Vsa čast za napisano! Edina logična lokacija je Kranj po vseh merilih.

Kranj diha z vojašnico / 08:48, 25. marec

Migranti s svojo rodnostjo ne bodo popravili rodnosti Slovenije, ampak naredili Slovenijo neslovensko in uničili naš narod in našo kulturo.K...