Stališča sindikatov sta predstavila David Švarc in Mirsad Begić.

Brez dogovora o plačah

Sindikati in poslovodstvo družbe Fraport Slovenija po večmesečnih pogajanjih niso našli skupnega jezika za ureditev tarifnega dela kolektivne pogodbe zaposlenih na brniškem letališču.

Zgornji Brnik – Kot je povedal predsednik Svobodnega sindikata Slovenije Mirsad Begić, ki je skupaj s sekretarjem Sindikata poklicnega gasilstva Slovenije Davidom Švarcem na petkovi novinarski konferenci predstavil izkupiček pogajanj, sindikatom (poleg Sindikata poklicnega gasilstva Aerodrom Ljubljana in Svobodnega sindikata Aerodrom Ljubljana je v pogajanjih sodeloval še Sindikat družbe Aerodrom Ljubljana) kljub približevalnim predlogom obeh strani z vodstvom podjetja ni uspelo oblikovati predloga tarifnega dela kolektivne pogodbe, ki bi zadovoljil obe strani.

Osnovni predlog sindikatov je bil (poleg višjih dodatkov na neugoden delovni čas in letnega usklajevanja plač z inflacijo) dvig plače za 23 odstotkov, kar po Švarčevem mnenju omogočajo tudi rezultati podjetja (Fraport Slovenija je lani ustvaril slabih 12 milijonov evrov dobička) in ustvarjena dodana vrednost na zaposlenega, ki znaša 76 tisoč evrov (slovensko povprečje znaša okoli 44 tisoč evrov na zaposlenega).

Nazadnje so sindikati ponudili 12-odstotni dvig osnovnih plač in dvig dodatka na nedeljsko odelo s petdeset na osemdeset odstotkov ter stoodstotno eskalacijo plač z letno stopnjo inflacije v Sloveniji, kar po napovedih v naslednjih dveh letih pomeni 2,2-odstotno letno usklajevanje.

»Ne moremo razumeti ravnanja vodstva Fraporta, ki klub odličnim rezultatom in kondiciji družbe ni pripravljeno na dvig plač, s katerimi bi najnižje osnovne plače spravili vsaj na raven zakonsko določene minimalne plače. Do tega bi prišli z našim zadnjim predlogom, kar bi najnižje plače dvignilo na 940 evrov bruto, kar bo s 1. januarjem 2020 tudi zakonita minimalna plača,« je dejal Švarc.

Vodstvo podjetja je nazadnje podalo predlog, ki naj bi bil po besedah sindikalistov dokončen, zaradi česar so se ti o pogajanjih, ki so od aprila letos potekala za zaprtimi vrati, odločili spregovoriti v javnosti. Predlagali so petodstotni dvig osnovnih plač, dodatno pa še 1,84-odstotni dvig v letih 2020 in 2021, ter dvig letne eskalacije z 0,8 na en odstotek, hkrati pa so po besedah vodje pogajalske skupine na strani vodstva podjetja Boštjana Šijanca zaposlenim ponudili tudi enkratno izplačilo 480 evrov (zaradi prvotnega dogovora, da bodo plače višje že od julija letos). »Od septembra do januarja 2022 bi tako plače dvignili za dobrih 12 odstotkov,« je povedal Šijanec, ki dodaja, da bi dveinpolletno povečevanje plač po njihovem predlogu družbo, kjer so lani za stroške dela namenili 15 milijonov evrov, stalo še dodatnih 2,9 milijona evrov.

Med razlogi, da plače ne morejo povišati v skladu s pričakovanji zaposlenih in sindikatov, Šijanec navaja nestabilno poslovno okolje, v katerem družba deluje (predvsem zaradi negotove usode Adrie Airways), in investicije, za katere bodo v petih letih namenili več kot štirideset milijonov evrov. Največja je gradnja novega potniškega terminala, ki se bo začela ta teden.

Kakšen bo razplet pogajanj? »Prišli smo do točke, ko nas je poslovodstvo skupaj z nemškimi lastniki postavilo pred dejstvo, ali pristanemo na njihov predlog in sprejmemo petodstotni dvig plač ali po nekaterih navedbah zaposleni celo ne bodo deležni ničesar in ostajamo pri plačah, kot so današnje,« pravi Švarc, ki v primeru, da do septembra ne bodo našli rešitve, napoveduje nadaljnje sindikalne aktivnosti, med katerimi ne izključuje niti protestov in v skrajni sili stavke.

A kot na drugi strani poudarja Šijanec, bodo še poskušali najti skupen jezik in rešitev, ki bi zadovoljila obe strani.

Zaposleni so z vodstvom sicer v sporu tudi glede izplačila regresa. Tega je družba zaposlenim izplačala že marca, torej pred spremembo, po kateri je regres v celoti razbremenjen davka do višine povprečne slovenske plače, zaradi česar jim dolguje še 483 evrov.

Oddajte svoj komentar

Kranj °


vlažnost: %
veter: -

4/21

četrtek

6/23

petek

6/26

sobota

Vremenska napoved

Po

To

Sr

Če

Pe

So

Ne

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

 

 

 

 

 

PREDAVANJA / Češnjica, 11. april 2024

Predavanje o boreliozi

IZLETI / Naklo, 11. april 2024

S kolesom v Voglje

GLASBA / Šenčur, 12. april 2024

Šenčurska glasbena srečanja

IZLETI / Kokrica, 12. april 2024

Pohod na Križno goro

IZLETI / Kranj, 13. april 2024

Po Soški poti

OBVESTILA / Kranj, 14. april 2024

Srečanje invalidov MDI Kranj

OBVESTILA / Kranj, 14. april 2024

55 let invalidov MDI Kranj

IZLETI / Kranj, 18. april 2024

Planinsko-pohodniški izlet na Jelenk

 

 
 

 

 
 
 

Je bil gradbeni poseg na Veliki planini nezakonit / 09:01, 9. april

Skrajni čas je bil, da se je elektrificiralo tudi pastirsko naselje "Veliki stan", saj so inšpektorji neprestano kaznovali in grozili kmetom...

Gradivo za drugi tir do Kranja pripravljeno / 18:45, 7. april

Orehek je od Kranja oddaljen cca 2km. Kako bo vlak ustavil v Kranju, če bo na Orehku njegova hitrost 160km/h?
Zakaj ni v planu izgradnja ŽP na Orehku vsaj za lokalne vlake?

Gradivo za drugi tir do Kranja pripravljeno / 01:54, 7. april

Vrhunska pravljica.

Vsakega petega kršitelja so opozorili / 10:51, 4. april

Če nisi pripet, ti teži alarm v avtu. To je varnostno namenoma moteče, tako da se moraš pripeti.

Dela na Betinu predčasno končana / 06:58, 26. marec

Ko Noe dela barko. Gradbinci res nismo.

Gorenjska bolnišnica / 11:19, 25. marec

Bravo Dr. Aleksander Stepanović! Vsa čast za napisano! Edina logična lokacija je Kranj po vseh merilih.

Kranj diha z vojašnico / 08:48, 25. marec

Migranti s svojo rodnostjo ne bodo popravili rodnosti Slovenije, ampak naredili Slovenijo neslovensko in uničili naš narod in našo kulturo.K...