Šola naj pomaga otroku odkriti v sebi skriti zaklad

Za boljšo šolo (14)

Leta 1996 smo dobili slovenski prevod poročila Mednarodne komisije o izobraževanju za 21. stoletje z naslovom Učenje: skriti zaklad, ki je bilo pripravljeno za Unesco. S poročilom je komisija želela doseči, da bi v vseh državah mednarodne skupnosti začeli ponovno razpravljati o prihodnosti našega izobraževanja. Če želimo najti odgovore na izzive novega stoletja, moramo nujno spremeniti cilje vzgoje in izobraževanja in tudi pričakovanja o tem, kaj nam izobraževanje lahko da. Nova, razširjena zasnova učenja bi morala posameznikom omogočati, da odkrijejo svojo ustvarjalnost in jo med šolanjem obogatijo – da odkrijejo v sebi zaklad, ki je v vsakem od nas. Mladi morajo dobiti na izobraževalni poti takšna znanja, ki jim bodo omogočala stalno prilagajanje družbenim spremembam. Zato mora biti po mnenju mednarodne komisije vzgojno-izobraževalno delo organizirano v štirih temeljnih stebrih učenja oziroma znanja: učiti se, da bi vedeli, učiti se, da bi znali delati, učiti se, da bi znali živeti v skupnosti, in učiti se biti. V našem šolskem sistemu je še vedno največji poudarek na prvem stebru, čeprav je prav uporabnost znanja v sodobnem življenju vse pomembnejša. Prva vrsta učenja naj bi bila bolj kot kopičenju informacij namenjena učenju orodij za pridobivanje znanja. Vsak otrok, ne glede na to, v kakšnem okolju živi, bi moral dobiti široko osnovno splošno izobrazbo, ki ga bo naučila radovednosti, raziskovanja, razmišljanja in kritičnega presojanja. Začetno izobraževanje nam mora dati vzgib za nadaljnje učenje skozi vse življenje. Po mnenju mednarodne komisije o izobraževanju za 21. stoletje spada med bistvene naloge vzgoje in izobraževanja učenje, da bi znali živeti v skupnosti in eden z drugim. To je izredno težka naloga za sodobni svet, poln nasilja, tekmovalnost in izkoriščanja revnejših. Vzgoja in izobraževanje bi morala vključevati dva dopolnjujoča se pristopa – na prvi stopnji postopno odkrivanje drugih in na drugi, ki naj traja vse življenje, vključevanje v skupne naloge. Drugega bomo sposobni odkrivati šele, če bomo dobro poznali sami sebe in se bomo sposobni vživeti v čustva drugih. Te sposobnosti morata otroka učiti najprej družina in potem vrtec in šola. Drugi pristop je vključevanje ljudi v skupne naloge in prizadevanje za skupne cilje. Zato bi morali v šolah zagotoviti dovolj časa in priložnosti, da otroci opravljajo skupne naloge, npr. športne in kulturne dejavnosti, socialne naloge, dobrodelne akcije, medgeneracijsko sodelovanje … Najzahtevnejše in najbolj zapleteno področje izobraževanja pa je četrti steber – učiti se biti. Izobraževanje mora prispevati k celovitemu razvoju vsakega posameznika, k njegovemu duševnemu in telesnemu razvoju, čustvovanju, smislu za lepoto, k osebni odgovornosti in duhovnim vrednotam. Vsak človek bi se moral razviti v neodvisnega, kritično razmišljujočega in samostojnega presojevalca razmer, da bi se znal v vsaki situaciji odločati po svojem prepričanju in za to tudi prevzeti odgovornost. Samo v takšnih okoliščinah bi mladi lahko razvijali svojo nadarjenost – zaklad in bi bili v veliki meri sposobni obvladovati svoje življenje. Enaindvajseto stoletje potrebuje osebnosti z različnimi nadarjenostmi in izjemne posameznike, ki bodo znali sodelovati in v skupnih nalogah združevati svoje sposobnosti in znanje.

Ali naša šola sledi tem ciljem?

Oddajte svoj komentar

Kranj 7°

jasno
vlažnost: 71 %
veter: SV, hitrost: 11 km/h

-3/6

petek

-7/6

sobota

-9/7

nedelja

Vremenska napoved

Po

To

Sr

Če

Pe

So

Ne

 

 

 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

 

 

 

IZLETI / Kranj, 6. februar 2024

Na kopanje v Portorož

OBVESTILA / Šenčur, 6. februar 2024

Vadba za zdravo hrbtenico

PREDAVANJA / Kranj, 7. februar 2024

O varnosti in zdravju pri delu

PRIREDITVE / Šenčur, 7. februar 2024

Ljubezen je ključ

PRIREDITVE / Adergas, 7. februar 2024

Vse generalove skrivnosti

PRIREDITVE / Preddvor, 7. februar 2024

Ljubezen – smisel našega obstoja

IZLETI / Naklo, 8. februar 2024

Po poti kulturne dediščine

PRIREDITVE / Šenčur, 8. februar 2024

Ljubezen je ključ

 

 
 

 

 
 
 

Ministrica Švarc Pipan (še) ne razmišlja o odstopu / 16:42, 3. februar

Noro, kakšna tolpa kriminalcev trenutno vlada SLO !!

Evropska sredstva unovčena / 09:11, 3. februar

Gradi se kolesarska povezava Obrne-Boh.Bistrica. Do Bleda se ne gradi nič. Razdalja Obrne-Bled je 8km. Na tej razdalji je že zgrajena kolesa...

V Šenčurju poklon štiridesetim talcem / 21:59, 1. februar

"Vstaja se je končala z znamenito dražgoško bitko, ki je pokazala, da Nemci niso nepremagljivi,«Kdo bo učencem razložil nemško nepremagljivo...

Ljudske obveznice v začetku februarja / 14:31, 27. januar

Spomnil bi na ukradene izničene obveznice in delnice za časa vlade Alenke Bratušek. To je blo čist ajnfoh, po sistemu dons maš, jutr pa te n...

Predstavili največje projekte / 08:40, 26. januar

O širitvi OŠ Antone Janše še vedno nič. Pozabljeni od občine in sveta. Prejšnje in sedanje vodstvo OŠ ni sposobno zlobirati prepotrebno širitev šole.

Največ kršitev v Mavčičah / 07:57, 24. januar

Merilno mesto v Stražišču (Škofjeloška) je namenjeno le in zgolj inkasantstvu. Lokalna skupnost si že leta prizadeva za ureditev krožišča na...

Volk v dolini Kokre / 14:09, 23. januar

V gozdu oz. divjini je volk avtohtona vrsta, koza ali ovca pač ne..