Kaj vpliva na učne dosežke učencev

Za boljšo šolo (13)

Starši in učitelji si želimo uspešne učence, ki dosegajo visoke učne rezultate in so hkrati motivirani za učenje. Vsi šolski sistemi iščejo čarobno formulo, kako to doseči. Avstralski znanstvenik in raziskovalec dr. John Hattie je v knjigi Vidno učenje za učitelje (2012, prevod 2018) zbral rezultate številnih raziskav po svetu, v katerih je sodelovalo 750 tisoč učencev, da bi ugotovil, kaj pravzaprav najbolj vpliva na učno uspešnost učencev. Raziskave kažejo, da imajo največji vpliv na dosežke učencev učenčeva realna pričakovanja do sebe. Realno podobo o sebi in svojih sposobnostih imajo predvsem tisti otroci, ki so jih starši in učitelji naučili, da se je za vsako delo treba potruditi in ga opraviti kvalitetno, natančno in v pravem času, pri čemer se je treba zares potruditi in vztrajati, dokler naloga ni opravljana. Poleg tega je treba otroke seznaniti s kriteriji, kaj je dobro opravljeno delo, da se bodo znali sami oceniti in presoditi, v kolikšni meri zastavljene cilje dosegajo. Sicer bodo vedno odvisni od mnenja in potrditve drugih in ne bodo uvideli lastne odgovornosti za svoje dosežke. Na drugem in tretjem mestu presojanja vplivov na učne dosežke učencev je povratna informacija učitelju o njegovem delu in ravnateljev stil vodenja šole. V našem šolskem sistemu žal ni dobro poskrbljeno za spremljanje učiteljevega dela, tako da ti, razen občasno od ravnateljev, ne dobijo povratne informacije o strokovnosti svojega poučevanja in dela z otroki. Ravnatelji pa ob obilici dela z upravljanjem in gospodarjenjem šole nimajo dovolj časa za pedagoško vodenje šole. Zato bi bilo nujno znova uvesti svetovalce zavoda za šolstvo, ki bi po šolah spremljali kakovost pouka.

Na četrtem mestu vplivanja na učne dosežke učencev je sprotna povratna informacija učencem o njihovem znanju. Tukaj ni mišljena številčna ocena, pač pa opisna povratna informacija, ki učencu kvalitativno pove, katera znanja je že dosegel, na katerih področjih pa se mora še izboljšati. Učenci naj bi se usposobili tudi za samovrednotenje znanja in učenja. V to smer je naravnano formativno spremljanje, ki naj bi se zadnja leta uvajalo v slovensko osnovno šolo. Na visokem mestu vplivanja na učne dosežke učencev je tudi odnos med učiteljem in učencem. Tistim učiteljem, ki so rojeni za ta poklic in se ves čas izobražujejo, to že sedaj odlično uspeva. Na učni uspeh učencev ima izredno velik vpliv tudi stalno izobraževanje učiteljev. Žal v našem šolskem sistemu ni urejeno tako, da bi bila določena izobraževanja, posebno takrat, ko se v šolo uvajajo neke spremembe, za vse učitelje obvezna. Srednje velik vpliv na učno uspešnost učencev imajo metode poučevanja, npr. razlaga s pogovorom, sodelovalno učenje, učenci poučujejo druge učence, pouk z računalnikom in domača naloga. Srednje pomembne je tudi domače okolje učencev in učiteljeva pričakovanja do učencev. Najmanjši vpliv na učno uspešnost pa imajo urnik in šolski koledar (razpored počitnic), število učencev v razredu in razvrščanje učencev v homogene skupine, kakršen je bil naš nivojski pouk.

V slovenski osnovni šoli smo imeli v zadnjih tridesetih letih številne zelo dobre projekte, ki vodijo v zgoraj opisano smer, pa so ostali nepovezani, niso se nadgradili in sistematično vpeljevali v vse šole. In premalo so se upoštevale izkušnje ter mnenja učiteljev in ravnateljev.

Oddaj svoj komentar

Kranj 1°

pretežno oblačno
vlažnost: 96 %
veter: Z, hitrost: 11 km/h

-1/12

torek

-5/11

sreda

-3/14

četrtek

Vremenska napoved

Po

To

Sr

Če

Pe

So

Ne

 

 

 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

 

 

 

PRIREDITVE / Poženik, 13. februar 2024

Veselo pustno rajanje

PREDAVANJA / Škofja Loka, 13. februar 2024

Po Južni Ameriki s kolesom

PREDAVANJA / Naklo, 13. februar 2024

Potopisno predavanje Ob lepi modri Donavi

PRIREDITVE / Podnart, 14. februar 2024

Ljubezen in mir

RAZSTAVE / Jesenice, 14. februar 2024

Tretji planet od sonca

PRIREDITVE / Šenčur, Naklo, Preddvor, 14. februar 2024

Ustvarjalna, kulinarična in zdravstvena delavnica

PRIREDITVE / Poženik, 14. februar 2024

Robič, botanik pod Krvavcem

PRIREDITVE / Bohinjska Bela, 16. februar 2024

Muzikal Kekec

 

 
 

 

 
 
 

Pišem županu / 10:37, 12. februar

Ne radi odgovarjajo na neprijetna vprašanja kot tale:Spoštovani g.župan in sodelavec, prosimo vas za razjasnitev vaše zaposlitve v Železniča...

Pišem županu / 10:35, 12. februar

Ne radi odgovarjajo na neprijetna vprašanja kot tale:Spoštovani g.župan in sodelavec, prosimo vas za razjasnitev vaše zaposlitve v Železniča...

Nasprotujejo trasi obvoza / 06:31, 11. februar

Ko se gredo otroci gradbince.

Ministrica Švarc Pipan (še) ne razmišlja o odstopu / 08:48, 8. februar

Za časa korone sem bil na bolniški, vrstilo se je kar eno za drugim. Vse sem prebrodil, hvala Bogu. Tudi Slovenija je prebrodila epidemijo s...

Ministrica Švarc Pipan (še) ne razmišlja o odstopu / 07:53, 8. februar

Tanja, Golob, Dominika... to je najboljše kar ima Slovenija. Vse drugega bo samo slabše. SDS je pa sploh katastrofa kar so počeli med Corona krizo.

Ministrica Švarc Pipan (še) ne razmišlja o odstopu / 09:23, 7. februar

Vsak se lahko vpraša, madonca, pa kva sm jest volu? Danes seveda ga ni, da bi se pohvalil, da je volil holoba, niti tanje. Ja, sem pa ziher,...

Ministrica Švarc Pipan (še) ne razmišlja o odstopu / 16:42, 3. februar

Noro, kakšna tolpa kriminalcev trenutno vlada SLO !!