Tek na dolge proge

Podatki o posledicah prometnih nesreč v letu 2018, ki sta jih prejšnji teden predstavila Javna agencija RS za varnost prometa in Policija, so spodbudni. Slovenske ceste so namreč lani vzele 92 človeških življenj, dvanajst manj kot leto poprej in najmanj po letu 1954, odkar pri nas vodimo uradno statistiko prometnih nesreč. Izboljšanje beležimo tudi pri številu hudo telesno poškodovanih, ki jih je bilo lani 798, kar je šest odstotkov manj kot v letu 2017 in najmanj v zadnjih petih letih.

Poglejmo še posebej Gorenjsko: lani je v prometnih nesrečah umrlo šest oseb, dve manj kot v letih 2017 in 2016. Gorenjska je bila lani statistično gledano tretja prometno najbolj varna regija v Sloveniji, ki je imela 0,29 umrlega udeleženca na deset tisoč prebivalcev. Pred njo sta bili le osrednjeslovenska regija z indeksom 0,20 in Koroška (0,28). Še za primerjavo: pri številu umrlih udeležencev prometnih nesreč na deset tisoč prebivalcev se je lani najslabše odrezala jugovzhodna Slovenija (0,84), sledita ji Goriška (0,77) in primorsko-notranjska regija (0,76).

Cilj nacionalnega programa prometne varnosti je, da na slovenskih cestah konec leta 2022 ne bo umrlo več kot sedemdeset oseb oziroma več kot 35 oseb na milijon prebivalcev. Za Gorenjsko lahko torej ugotovimo, da ta cilj že dosega. A naj nas dobri rezultati vendarle ne zaslepijo. Lani najmanj varna regija jugovzhodna Slovenija s statistično gledano 84 mrtvimi na milijon prebivalcev je še predlani dosegla indeks 0,28 oz. 28 umrlih na milijon prebivalcev. Kar je bil, če potegnemo črto, celo boljši statistični rezultat od gorenjskega v letu 2018. Stanje v prometu se lahko torej hitro poslabša ...

Izboljšanje prometne varnosti je tek na dolge proge, poudarjajo na Agenciji za varnost prometa. Dosedanji rezultati so pokazali, da se nam splača biti dolgoprogaš. Z današnjega zornega kota je prav nepredstavljivo, da so slovenske ceste leta 1994 terjale kar 506 življenj, lani pa – kljub enormnemu povečanju prometa na naših cestah v 25 letih – manj kot sto. V četrt stoletja pa se nekaj vendarle ni spremenilo: najpogostejši vzrok smrtnih nesreč je bila in še vedno ostaja prehitra vožnja.

Na prometno varnost vse bolj negativno vpliva tudi zelo pogosta uporaba mobilnih telefonov pri voznikih, kolesarjih in pešcih, kar je razlog, da se je včeraj začela nova nacionalna preventivna akcija, s katero intenzivno opozarjajo na nevarnost uporabe mobilnih telefonov v prometu. Ker pa tovrstna opozorila doslej niso zalegla, bo najverjetneje treba zaostriti sankcioniranje takšnega prekrška. Če bo predlog sprejet, bo kršitelj po novem prejel denarno kazen 250 evrov in tri kazenske točke.

Oddajte svoj komentar

Kranj 14°

zmerno oblačno
vlažnost: 74 %
veter: JZ, hitrost: 11 km/h

7/20

torek

9/19

sreda

8/22

četrtek

Vremenska napoved

Po

To

Sr

Če

Pe

So

Ne

 

 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

31

 

 

IZLETI / Cerklje, 7. maj 2024

Pohodni izlet DU Cerklje

IZLETI / Kranj, 7. maj 2024

Kopanje v Bernardinu

RAZSTAVE / Radovljica, 7. maj 2024

Razstava Janeza Boljke

IZLETI / Izola, 7. maj 2024

Izlet v Izolo

IZLETI / Kokrica, 8. maj 2024

Začetek kolesarske sezone in pohod

IZLETI / Kranj, 9. maj 2024

Izlet na Sveto Trojico pri Pivki

RAZSTAVE / Jesenice, 9. maj 2024

Zgodovina ob tirih

IZLETI / Naklo, 9. maj 2024

S kolesom do Zbiljskega jezera

 

 
 

 

 
 
 

Blejskega gradu ne dajo / 19:29, 6. maj

Zakaj se morajo z vsako vlado spreminjati zakoni in predpisi? Ta vlada je centralistična, zato Blejci pazite kaj sprejemate, ker vas bodo oskubili. Gre se samo za denar.

O novih parkiriščih in širjenju proizvodnje v Elanu / 21:20, 2. maj

Elan je površinsko omejen. Bi bil cajt, da bi, ne samo zaradi Elana, tudi kaj drugega bi lahko zgradili, saj ravno zaradi prostora, je iz Ra...

O novih parkiriščih in širjenju proizvodnje v Elanu / 08:11, 29. april

Elan naj na obstoječem ogromnem makadanskem parkirišču zgradi parkirno hišo v treh etažah in del parkirišč nameni obiskovalcem Begunj ( Avse...

Kako izbrati rabljeno vozilo v Sloveniji – nasveti in napotki / 08:04, 29. april

Kar imam jaz izkušnje z uradnimi in neuradnimi servis, je na koncu servisiranje na neuradnem servisu veliko dražje.

Makadamska cesta okoli Brda / 22:50, 27. april

Samo prosim odgovorne, naj cesto ne asfaltirajo. Sicer je potem nobel, ampak poleti pa oddaja pretirano vročino in kaj je lepšega in bolj ko...

Kako izbrati rabljeno vozilo v Sloveniji – nasveti in napotki / 18:57, 27. april

Svoje avte vedno vozim na uradni servis, ker sem imel v daljni preteklosti slabe izkušnje z univerzalnimi mehaniki. Kvaliteta mehanikov se ...

Pokop pokojnega brez svojcev / 12:33, 27. april

Svojcev ne iščejo, prijavijo se pa za dedovanje.