Parki in drugorazrednost

Slovenija se rada predstav­lja kot zelena destinacija, v kateri varovanje naših naravnih vrednot postavljamo na zelo visoko mesto. Pred tujci se radi pohvalimo z marsikje še neokrnjeno naravo in čisto pitno vodo, ki nam teče neposredno iz pip. Na našo naravo smo upravičeno ponosni, več kot tretjina slovenskega ozemlja sodi v omrežje varovanih območij Natura 2000, kar je najvišji odstotek teh območij v Evropi.

V želji po dodatnem zavarovanju in ohranjanju naše narave so že leta 1924 nastali zametki našega edinega narodnega parka v vzpostavitvijo Alpskega varstvenega parka v dolini Triglavskih jezer, leta 1961 pa so sprejeli odlok o razglasitvi Doline Triglavskih jezer za narodni park, ki danes zajema skoraj celotne Julijske Alpe v Sloveniji. Podobna pobuda se je pred leti pojavila za območje Kamniško-Savinjskih Alp in konec leta 2005 so na državni ravni podpisali sporazum o ustanovitvi regijskega parka Kamniško-Savinjske Alpe. A dlje kot do podpisa sporazuma ni prišlo, leta 2012 je ministrstvo za okolje in prostor postopek ustanavljanja regijskega parka celo ustavilo, ker naj za to ne bi bilo dovolj velikega konsenza lokalnih skupnosti. Novo tovrstno pobudo za dodatno zaščito narave na območju Gorenjske so konec oktobra predstavili na Bledu, kjer predlagajo ustanovitev krajinskega parka Blejski kot. Pobudniki menijo, da bi z ustanovitvijo krajinskega parka presegli prelaganje odgovornosti med občino in državo, saj naj bi nad varovanjem narave bdela skupna institucija, za delovanje katere bi denar namenjala ne samo občina, ampak tudi država.

A že izkušnja z našim edinim narodnim parkom kaže, da so to računi brez krčmarja, saj se država v primeru Triglavskega narodnega parka (TNP) požvižga celo na izvajanje lastnih zakonov. Država bi namreč morala v skladu z zakonom sofinancirati razvoj na območju parka, ki se zaradi lege v varovanem območju sooča s številnimi omejitvami. Za vse investicije v parkovnih občinah je zato država dolžna zagotoviti 80-odstotno sofinanciranje. Zaradi neizpolnjevanja te obveznosti so si letos nakopali celo tožbo bohinjske občine, v kateri so ocenili, da jim država dolguje šest milijonov evrov. Bohinjci zato večkrat poudarjajo, da se zaradi številnih omejitev, ki jih prinaša TNP, počutijo kot drugorazredni državljani. Ugodnosti, ki naj bi jih bili deležni za bivanje v zavarovanem območju v obliki razvojnih sredstev, namreč ostajajo mrtva črka na papirju. In prav tega se verjetno bojijo tudi na blejski občini, kjer so sicer naklonjeni pobudam o varovanju narave, a ta čas ne vidijo smisla v ustanavljanju krajinskega parka.

Oddajte svoj komentar

Kranj 10°

pretežno jasno
vlažnost: 86 %
veter: J, hitrost: 11 km/h

10/14

torek

1/14

sreda

3/14

četrtek

Vremenska napoved

Po

To

Sr

Če

Pe

So

Ne

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

 

 

 

 

 

DELAVNICE / Šenčur, Tupaliče, 16. april 2024

Muzicirajmo skupaj, kulinarična delavnica

IZLETI / Cerklje, 16. april 2024

Planinski izlet DU Cerklje

PREDAVANJA / Škofja Loka, 17. april 2024

O ukvarjanju s homeopatijo

PRIREDITVE / Naklo, Preddvor, 18. april 2024

Digitalna tehnologija, družabne igre, zdravi odnosi

IZLETI / Naklo, 18. april 2024

S kolesom v Otoče

IZLETI / Kranj, 18. april 2024

Planinsko-pohodniški izlet na Jelenk

PRIREDITVE / Kranj, 18. april 2024

Navigacija ?GPS v gorah

PRIREDITVE / Milje, 18. april 2024

Koncert citrark Notice

 

 
 

 

 
 
 

Dela na Betinu predčasno končana / 09:47, 15. april

Skupni načrt, časovnica se mi pa za ta projekt, ki ni majhen, zdi precej čuden. Okoli Bleda bi morala biti obvoznica fertik, tko da bi sedaj...

Je bil gradbeni poseg na Veliki planini nezakonit / 09:01, 9. april

Skrajni čas je bil, da se je elektrificiralo tudi pastirsko naselje "Veliki stan", saj so inšpektorji neprestano kaznovali in grozili kmetom...

Gradivo za drugi tir do Kranja pripravljeno / 18:45, 7. april

Orehek je od Kranja oddaljen cca 2km. Kako bo vlak ustavil v Kranju, če bo na Orehku njegova hitrost 160km/h?
Zakaj ni v planu izgradnja ŽP na Orehku vsaj za lokalne vlake?

Gradivo za drugi tir do Kranja pripravljeno / 01:54, 7. april

Vrhunska pravljica.

Vsakega petega kršitelja so opozorili / 10:51, 4. april

Če nisi pripet, ti teži alarm v avtu. To je varnostno namenoma moteče, tako da se moraš pripeti.

Dela na Betinu predčasno končana / 06:58, 26. marec

Ko Noe dela barko. Gradbinci res nismo.

Gorenjska bolnišnica / 11:19, 25. marec

Bravo Dr. Aleksander Stepanović! Vsa čast za napisano! Edina logična lokacija je Kranj po vseh merilih.