V zadnjih petih letih je na slovenskih cestah umrlo 82 pešcev, med njimi je bila polovica starejših od 65 let. / Foto: Gorazd Kavčič

Odsevno telo uporablja le peščica pešcev

Od včeraj po vsej Sloveniji poteka nacionalna preventivna akcija za večjo varnost pešcev Bodi viden – bodi previden. Pešci so najpogosteje udeleženi v prometno nesrečo ravno v jesenskem in zimskem času, ko je vidljivost slabša.

Kranj – Javna agencija RS za varnost prometa (AVP) bo v okviru nacionalne preventivne akcije za večjo varnost pešcev Bodi viden – bodi previden, ki bo trajala do 14. oktobra, med pešce po vsej Sloveniji razdelila 18.500 odsevnih teles. Pomembno je, da pešci z uporabo odsevnikov poskrbijo za svojo vidnost, saj se največ nesreč z njihovo udeležbo zgodi prav v jesenskih in zimskih mesecih, ko so dnevi krajši, vidljivost slabša, ceste pa so spolzke, so na AVP opozorili pred začetkom preventivne akcije. Voznike so ob tem pozvali, da zmanjšajo in prilagodijo hitrost vožnje v naseljih ter pešcem odstopijo prednost na prehodih. Poleg preventivno-vzgojnih terenskih akcij bo naslednja dva tedna potekal tudi okrepljen nadzor s strani policije in občinskih redarstev, ki bodo spremljali pravilno ravnanje tako voznikov kot tudi pešcev v cestnem prometu.

Lani so se na slovenskih cestah smrtno ponesrečili 104 udeleženci, med njimi je bilo deset pešcev oziroma skoraj deset odstotkov vseh smrtnih žrtev prometnih nesreč. Predlani je bilo smrtnih žrtev med pešci 22, v zadnjih petih letih pa skupaj 82. Letos do konca avgusta je na cestah umrlo deset pešcev. Med najbolj ogrožene pešce sodijo predvsem starejši, na eni strani zaradi pešajočih psihofizičnih sposobnosti, pogosto pa tudi zaradi slabše opaznosti, saj so pogosto temneje oblečeni, ugotavljajo na AVP. Lani je na primer umrlo pet oseb, starejših od 65 let, kar predstavlja polovico vseh umrlih pešcev. V zadnjih petih letih pa je v starostni kategoriji nad 65 let umrlo 41 oseb, kar ravno tako predstavlja polovico vseh smrtnih žrtev med pešci.

Glavni vzroki za nastanek prometne nesreče z najhujšimi posledicami za pešce, ki so v zadnjih petih letih vzeli življenja 69 pešcev, so neupoštevanje in odvzem prednosti, neprilagojena oz. prehitra vožnja voznikov in nepravilnosti pešca. Za pešce je zato izrednega pomena, da se zavedajo svoje ranljivosti in ravnajo po prometnih predpisih – pri hoji uporabljajo pločnike ter cesto prečkajo na označenih prehodih za pešce, kjer ni pločnikov pa hodijo ob levem robu, da prej opazijo nasproti vozeča vozila. V primeru teme in slabše vidljivosti je tudi nujna uporaba odsevnih teles in svetlejših oblačil. Vozniki na drugi strani morajo upoštevati omejitve hitrosti ter na prehodih vedno ustaviti pešcem oziroma jim z jasno kretnjo nakazati varno prečkanje ceste.

Podatki lanskoletnega pilotnega opazovanja pešcev so sicer pokazali, da kresničko ali odsevni trak uporablja le dober odstotek pešcev, 4,2 odstotka neko drugo odsevno površino, kar 93 odstotkov pešcev pa ne uporablja nobenega odsevnika. AVP bo zato v času nacionalne preventivne akcije k povečanju uporabe odsevnih teles pristopila še bolj aktivno. Policijskim enotam po vsej Sloveniji, ki bodo v času akcije izvajale poostren nadzor tudi nad uporabo odsevnih teles, bo zagotovila 3500 odsevnih trakov in kresničk, ki jih bodo policisti razdelili pešcem in kolesarjem. V sklopu preventivne akcije pa bo AVP 110 lokalnim skupnostim, ki aktivno sodelujejo v nacionalni akciji, zagotovila še več kot petnajst tisoč odsevnih teles, da jih bodo prihodnji teden na terenskih akcijah razdelile občanom.

Oddajte svoj komentar

Kranj 4°

pretežno jasno
vlažnost: 95 %
veter: SZ, hitrost: 11 km/h

2/25

ponedeljek

7/24

torek

7/22

sreda

Vremenska napoved

Po

To

Sr

Če

Pe

So

Ne

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

 

 

 

 

 

RAZSTAVE / Cerklje, 29. april 2024

Razstava ročnih del

IZLETI / Stari vrh, 30. april 2024

Pomladni pohod

PRIREDITVE / Železniki, 30. april 2024

Pridi po nagelj

PRIREDITVE / Luže, 30. april 2024

Kresovanje in gasilska veselica

IZLETI / Kranj, 30. april 2024

Kolesarski izlet DU Kranj

IZLETI / Šenčur, 3. maj 2024

Kolesarjenje DU Šenčur

 

 
 

 

 
 
 

Makadamska cesta okoli Brda / 22:50, 27. april

Samo prosim odgovorne, naj cesto ne asfaltirajo. Sicer je potem nobel, ampak poleti pa oddaja pretirano vročino in kaj je lepšega in bolj ko...

Kako izbrati rabljeno vozilo v Sloveniji – nasveti in napotki / 18:57, 27. april

Svoje avte vedno vozim na uradni servis, ker sem imel v daljni preteklosti slabe izkušnje z univerzalnimi mehaniki. Kvaliteta mehanikov se ...

Pokop pokojnega brez svojcev / 12:33, 27. april

Svojcev ne iščejo, prijavijo se pa za dedovanje.

Še pet županov podprlo Kranj / 18:04, 25. april

Glede na nekajletno padajočo nataliteto prebivalstva bi jeseniška bolnica z manjšo širitvijo zadoščala za celo Gorenjsko. Tudi izobraževalni...

Izračun ogljičnega odtisa / 17:54, 25. april

Slovenija je redko poseljena država. Naša dva milijona prebivalcev proti osmim milijardam prebivalcev kolikor jih je zdaj na našem planetu n...

Še pet županov podprlo Kranj / 14:02, 23. april

Upoštevajte kasnejšo nadgradjo, dogradnjo bolnice čez par let, da bo dovolj zemlje, ne da bi bila slučajno tako utesnjena med stavbami, kot je jeseniška bolnica.

V Kranj in Škofjo Loko so se vrnila električna kolesa / 13:57, 23. april

Nisem uporabnik mestnih koles, se mi pa zdi v redu, da jih je možno uporabljati. Ker vidim kar veliko ljudi, ki se prevažajo z njimi. Ne zdi...