Da ne bomo pozabili hoditi

Moj znanec se to pomlad pri svojih petintridesetih uči hoditi. Ne, ni imel nesreče in ni bolan, pravzaprav je zelo aktiven in uspešen športnik (kolesar), a vse pogostejše bolečine v mišicah in sklepih so ga pripeljale do fizioterapevta, ki je ugotovil, da njegove težave izvirajo iz tega, da ne zna hoditi. Pravzaprav ne more, saj se mu zaradi neaktivnosti v zgodnji mladosti niso dovolj razvile in učvrstile za hojo potrebne mišice in vezi, in ker mu hoja ni šla, se ji je izogibal in stvari le še poslabševal. Zdaj zavestno krepi potrebne mišice in hodi z glavo; dobro mu gre in morda bo celo nadoknadil zamujena leta, ko bi lahko hodil z veseljem, in ne z bolečinami.

Kdo bi si mislil, da bomo iz tako preproste stvari, kot je hoja, začeli delati takšno znanost. In celo projekte. Če smo se na ravni občin in države v preteklih letih in desetletjih aktivno posvečali načrtovanju avtocestnega križa, drugega železniškega tira, kolesarskih povezav, čim bolj dostopnega javnega prevoza …, se zdaj z znatno pomočjo evropskega denarja hoji, kar je skladno z naraščajočo zavestjo o pomenu okolju prijazne mobilnosti. Pa tudi s tem povezanega zdravja.

Občina Kamnik se je kot pilotna občina lani pridružila mednarodnemu projektu CityWalk, v okviru katerega bodo med občani spodbujali pešačenje po mestu. Med ključne vsebinske aktivnosti so si zadali izdelati vodnik o načrtovanju pešačenja. Pripravili bodo izobraževanja za ozaveščanje javnosti, izdelali lokalne načrte za pešačenje, spletno aplikacijo za merjenje pešačenja … Ključni cilj projekta je do konca maja prihodnje leto izdelati »metodologijo ter orodja za pešačenje«, nato pa vse skupaj ponuditi politiki, ki naj bi izsledke implementirala v realnost. »Sprva moramo identificirati ovire – so to procesne, infrastrukturne ali miselne. Planskih dokumentov o pešačenju Slovenija še nima, tudi (še) ne vseh potrebnih znanj. A mesta je spet treba narediti hodljiva. Cilj projekta torej mora biti trajnosten, gre za proces, pot, s katere ne bo vrnitve …,« je bilo med drugim slišati na nedavnem srečanju sodelujočih deležnikov projekta.

Vse povezano s projektom se sliši zapleteno, a gre le za to, da bi občane spodbudili k (vnovičnemu) pešačenju – ne rekreativnemu, pač pa takšnemu po vsakdanjih opravkih. Do trgovine, službe, šole ... To, kar je bilo še ne tako dolgo nazaj nekaj samoumevnega.

A ob razmišljanju, da je hoja edina človeku naravna oblika gibanja in da to pa res vsi znamo, pomislim na znanca iz uvoda (in ne, še zdaleč ni edini, ki ne zna hoditi). Prav zaradi takšnih so tovrstni projekti še kako pomembni in le želimo si lahko, da ne bo tudi ta končal v kakšnem predalu.

Oddajte svoj komentar

Kranj 16°

pretežno jasno
vlažnost: 68 %
veter: V, hitrost: 11 km/h

7/22

nedelja

8/21

ponedeljek

9/18

torek

Vremenska napoved

Po

To

Sr

Če

Pe

So

Ne

 

 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

31

 

 

PRIREDITVE / Sv. Jošt, 5. maj 2024

Svete maše na Sv. Joštu

IZLETI / Izola, 7. maj 2024

Izlet v Izolo

IZLETI / Cerklje, 7. maj 2024

Pohodni izlet DU Cerklje

IZLETI / Kranj, 7. maj 2024

Kopanje v Bernardinu

IZLETI / Kranj, 9. maj 2024

Izlet na Sveto Trojico pri Pivki

GLASBA / Stražišče, 10. maj 2024

Eva Boto v Stražišču

IZLETI / Kranj, 11. maj 2024

Izlet na Šilentabor

PRIREDITVE / Sv. Jošt, 17. maj 2024

Svete maše na Sv. Joštu

 

 
 

 

 
 
 

O novih parkiriščih in širjenju proizvodnje v Elanu / 21:20, 2. maj

Elan je površinsko omejen. Bi bil cajt, da bi, ne samo zaradi Elana, tudi kaj drugega bi lahko zgradili, saj ravno zaradi prostora, je iz Ra...

O novih parkiriščih in širjenju proizvodnje v Elanu / 08:11, 29. april

Elan naj na obstoječem ogromnem makadanskem parkirišču zgradi parkirno hišo v treh etažah in del parkirišč nameni obiskovalcem Begunj ( Avse...

Kako izbrati rabljeno vozilo v Sloveniji – nasveti in napotki / 08:04, 29. april

Kar imam jaz izkušnje z uradnimi in neuradnimi servis, je na koncu servisiranje na neuradnem servisu veliko dražje.

Makadamska cesta okoli Brda / 22:50, 27. april

Samo prosim odgovorne, naj cesto ne asfaltirajo. Sicer je potem nobel, ampak poleti pa oddaja pretirano vročino in kaj je lepšega in bolj ko...

Kako izbrati rabljeno vozilo v Sloveniji – nasveti in napotki / 18:57, 27. april

Svoje avte vedno vozim na uradni servis, ker sem imel v daljni preteklosti slabe izkušnje z univerzalnimi mehaniki. Kvaliteta mehanikov se ...

Pokop pokojnega brez svojcev / 12:33, 27. april

Svojcev ne iščejo, prijavijo se pa za dedovanje.

Še pet županov podprlo Kranj / 18:04, 25. april

Glede na nekajletno padajočo nataliteto prebivalstva bi jeseniška bolnica z manjšo širitvijo zadoščala za celo Gorenjsko. Tudi izobraževalni...