Ravnajte se po temperaturah

Letos je pametno sezonsko menjavo gum odložiti, sneg nas še kar preseneča in po napovedih bo vreme mešano vse do konca marca. Zimska oprema je v Avstriji in Italiji obvezna vse do 15. aprila.

V četrtek, 15. marca, je potekel zakonski rok, do katerega je v prometu obvezna uporaba zimske opreme. Vozniki se bomo v prihodnjih tednih postavljali v vrsto za menjavo pnevmatik pri vulkanizerjih. Vendar pa ne kaže prav hiteti.

Zimske pnevmatike so namenjene uporabi v razmerah do 70 stopinj Celzija, po napovedih bo v marcu še mrzlo z jutranjimi temperaturami pod lediščem, ko letne pnevmatike nimajo dobrih voznih lastnosti.

Zakon o varnosti cestnega prometa določa, da je zimska oprema obvezna od 15. novembra do 15. marca ali dlje v primeru zimskih razmer. Zimske razmere so na cesti ali njenem delu takrat, ko se ob sneženju sneg oprijema vozišča ali ko je vozišče zasneženo, zaledenelo (ledene plošče) ali poledenelo (poledica). Zato pozor! Če v zimskih razmerah zaradi pomanjkljive ali neustrezne zimske opreme ustavite ali ovirate promet na cesti, vas lahko policija tudi po 15. marcu kaznuje z globo do petsto evrov in petimi kazenskimi točkami. Če pa povzročite nesrečo, lahko zavarovalnica celo zavrne izplačilo škode.

Ob menjavi gum ne pozabite z vulkanizerjem pregledati tudi stanja pnevmatik, morebitnih poškodb, obrabe in globine profila. Prav tako je ob menjavi gume treba premestiti na drugo os, na katero so bile nameščene predhodno sezono (naprej/nazaj) in jih znova centrirati. Če tega ne boste storili, bodo gume moteče »tresle« avto, kar se bo najbolje odražalo na volanu. Pri tem trpijo podvozje, kočniki, zglobi … in se hitreje obrabljajo.

Gneči pri vulkanizerjih in stroškom se boste izognili tisti, ki imate svoje vozilo obuto v zimsko-letne pnevmatike. Po statističnih podatkih je v Sloveniji petina vozil opremljenih z njimi. Strokovnjaki tej vrsti pnevmatik niso prav naklonjeni, saj pravijo, da še noben proizvajalec ni iznašel čarobne formule za gumo, ki bi bila optimalna v vseh pogojih. Testi pokažejo, da je zelo malo primernih celoletnih pnevmatik, izstopa le Michelinova znamka CrossClimate. Ta je po testih enakovredna letnim oz. zimskim gumam tako na suhi kot na mokri cesti, slabša pa na snegu. Torej so tisti, ki se ne vozijo po snegu (Gorenjci žal nismo med njimi) tako dobili primerno celoletno pnevmatiko.

Podatki o gumah na mobilnih telefonih

Danes je še vedno lastnik avtomobila tisti, ki gumo vzdržuje, kontrolira in skrbi na zadovoljivo raven profila. V prihodnje se bo to vsaj delno spremenilo. Strokovnjaki ra­zvijajo telematiko, ki bo prek senzorjev zaznavala stanje gume, njen profil, tlak, obremenitve ipd. in te podatke pošiljala uporabniku. Obseg podatkov, ki jih bo avtomatika izmenjevala z uporabnikom, iz leta v leto raste.

Stare zimske gume bom »zvozil« čez poletje

Zimske gume pa le zamenjajte z letnimi, ko bodo za to pogoji, saj se bodo v poletnem času hitreje obrabljale, poleg tega imajo velik kotalni upor, kar vpliva na večjo porabo goriva. Letne pnevmatike v zimskem času oziroma zimske v letnem času strokovnjaki odsvetujejo, saj imajo gume povsem drugačno zgradbo in zmesi, ki so prilagojene razmeram in temperaturam. Mnogi vozniki delajo po sistemu, da izrabijo stare zimske gume čez poletje in na jesen kupijo nove zimske gume. Narobe – kljub pričakovanju, da se bo vozilo poleti z mehkejšimi zimskimi gumami hitreje zaustavilo, je resnica ravno obratna. Letne gume imajo namreč mnogo boljši oprijem s cestiščem.

Pri zamenjavi pnevmatik pa ne pozabite na druge dele vozila, kot so brisalci, akumulator, klimatska naprava in vsekakor podvozje, ki je bilo v zimskem času izpostavljeno vlagi in soli.

Zapomnite si, pnevmatik ne menjamo samo zaradi  zakona, temveč predvsem zaradi lastne varnosti in varnosti drugih udeležencev v prometu. Pnevmatike so namreč edini stik avtomobila s podlago, zato sta od kvalitete gum odvisna oprijem in zaviralna pot vozila. Prav ta dva dejavnika velikokrat odločata, ali bo prišlo do nezgode ali ne.

Oddajte svoj komentar

Kranj 7°

oblačno
vlažnost: 69 %
veter: Z, hitrost: 11 km/h

-1/7

četrtek

0/2

petek

-5/2

sobota

Vremenska napoved

Po

To

Sr

Če

Pe

So

Ne

 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

31

 

 

 

IZLETI / Kranj, 17. januar 2019

Pohodniški izlet Dragonja–Sveti Duh

PREDAVANJA / Žiri, 17. januar 2019

Vzgoja za smisel

PREDAVANJA / Lesce, 17. januar 2019

S krepitvijo črevesne flore do boljšega zdravja

OBVESTILA / Milje, 17. januar 2019

Izdelovanja rož iz krep papirja

OBVESTILA / Škofja Loka, 17. januar 2019

Srečanja ob humanistiki

PRIREDITVE / Stara Fužina, 18. januar 2019

Tolminsko sirarstvo – tisočletna kultura

IZLETI / Kranj, 19. januar 2019

Pohod Predoslje–Suha

IZLETI / Šenčur, 19. januar 2019

Jakobova pot po šenčurski veji

 

 
 

 

 
 
 

Lani največ uprizarjali Cankarja / 22:12, 16. januar

Cankar se je peljal na Rožnik s kočijo, z drugo pa klobuk, palca in rokavice!

Lani največ uprizarjali Cankarja / 19:14, 16. januar

Skoraj bi pozabil.Zadnjič sem ga videl enkrat v 90. letih v Begunjah. Takrat že ni bil več "taprav".Morda se ga še kdo spomni, klicali so g...

Lani največ uprizarjali Cankarja / 18:53, 16. januar

Tole je resnična zgodba.Moj znanec je bil oboževalec gledališča.Nobene predstave ni izpustil.Nekoč je želel že drugič na predstavo in je ...

Koncerti za boljši jutri / 18:25, 16. januar

Koncert ne prinese boljši "jutri".
Tudi 1000 koncertov ne.
Koncert lahko prinese boljši "danes" tistim, ki poberejo vstopnino.

Zaradi dotrajanih oken so učenci na prepihu in mrazu / 13:05, 16. januar

"Primitivna desničarja in še bolj primitivna komentarja !"************Primoz, zbiranje zamaškov ni sramotno, je pa sramota za državo v Evrop...

Katere ceste čaka letos obnova / 12:23, 16. januar

Začnite z novim rondojem Kranj vzhod in potem navezavo na novo cesto Britof-Šenčur. Počasi bo kolona ob konicah do Brnika.

Zaradi dotrajanih oken so učenci na prepihu in mrazu / 09:48, 16. januar

Po gaberjanskih ukrepih učitelj ni bil več spoštovan.