Če vozimo s prenizkim zračnim tlakom, pnevmatike uničujemo in jim tako močno skrajšamo življenjsko dobo.

Kaj še vpliva na izkoristek goriva

Za optimalno porabo goriva moramo v pnevmatikah imeti ustrezen tlak.

Večina voznikov nikoli ne preveri tlaka v pnevmatikah. To delo dvakrat na leto prepušča pač vulkanizerjem.

Verjetno prvič slišite, da moramo vsaj enkrat na mesec preveriti tlak. Nizek tlak v pnevmatikah zelo poveča kotalni upor in zelo vpliva na oprijem v mokrem. Torej: vsaka črpalka ima uporabno avtomatsko zračno tlačilko, ki jo vozniki lahko uporabljamo brezplačno. Ne branite se tega luksuza. V navodilih za uporabo avtomobila boste na­šli poglavje, ki govori o tem, koliko zraka potrebujejo vaše pnevmatike. Nekateri avtomobili imajo na notranji strani vrat nalepko, na kateri je napisan ta pomembni podatek.

Če vozimo s prenizkim zračnim tlakom, pnevmatike uničujemo in jim močno skrajšamo življenjsko dobo. Ampak ne gre samo za varčevanje, temveč predvsem za varnost. Strokovnjaki iz francoskega Michelina trdijo, da če je zračni tlak v pnevmatikah prenizek, je upravljanje vozila manj precizno. Če lahko vozite v zavoju s hitrostjo 100 km/h z zračnim tlakom 2,0 bara, boste lahko z zračnim tlakom 1,0 bara vozili le s hitrostjo 87 km/h oziroma s približno 10 km/h nižjo hitrostjo. Nižji je zračni tlak, slabši je oprijem, torej ravno nasprotno, kot pa je prepričana večina voznikov. Če je zračni tlak v pnevmatikah za trideset odstotkov nižji od priporočenega, je nevarnost splavanja na vodi veliko večja. Testi so tudi pokazali, da je zavorna pot z 90 km/h na 70 km/h pri zračnem tlaku 2,0 bara 40 metrov, pri zračnem tlaku 1,0 bara pa 45 metrov, kar pomeni kar 5 metrov več.

Na izkoristek goriva lahko pomembno vplivata tudi masa vozila in seveda slog vožnje. Ljudje pač različno vozimo. Pri tej trditvi je treba poudariti tudi dejstvo oziroma trditev, ki si jo hudomušno podajajo predvsem prodajalci avtomobilov na Gorenjskem: Tipka ECO je najbolj obrabljena v avtomobilih, ki jih vozijo Gorenjci. Prikimavam in pravim, da je to še najbolj pravilen slog vožnje, kajti vemo, kam pelje slog agresivne hitre vožnje. Torej, energetsko učinkovita vožnja oziroma ekovožnja lahko znatno zmanjša porabo goriva.

Vse, kar morate vedeti o sistemu za nadzor tlaka v pnevmatikah

Vzdrževanje ustreznega tlaka v pnevmatikah je pomembno tako z varnostnega kot s stroškovnega vidika, pri tem pa je lahko voznikom v pomoč sistem TPMS, ki nenehno spremlja tlak v pnevmatikah in o spremembah voznika nemudoma obvesti. Vendar je treba TPMS tako kot vsak drug sistem ustrezno servisirati, po možnosti v specializiranih servisnih delavnicah.

Nasveti serviserjev Vulco centrov za neposredne sisteme TPMS:

1. Pnevmatike servisirajte samo v specializiranih servisnih delavnicah, ki imajo ustrezno opremo in usposobljeno osebje. Med menjavo je namreč treba ravnati skladno s specifičnimi postopki, poleg tega so za testiranje senzorjev tlaka potrebna ustrezna diagnostična orodja. Nepravilno vzdrževanje lahko vozniku povzroči dodatne stroške.

2. Pri vsaki periodični menjavi pnevmatik naj serviser preveri vse posamezne elemente sistema.

3. Senzorje, ki so se poškodovali zaradi nestrokovne menjave pnevmatik, je treba nemudoma zamenjati.

4. Skrbno spremljajte – še posebno pri starejših, zlasti ameriških in francoskih avtomobilih – stanje aluminijastih ventilov s senzorji, saj pogosto oksidirajo. V nekaterih primerih je dovolj, da se zamenja ventil, žal pa je treba včasih zamenjati celoten senzor.

5. Če na armaturni plošči zasveti opozorilna lučka za nadzor tlaka, morate najprej preveriti tlak v pnevmatikah. Če meritev pokaže, da je tlak pravilen, je nekaj narobe s TPMS in je treba čim prej obiskati specializirano servisno delavnico. Včasih lahko pride tudi do težav s polnjenjem pnevmatik, vzrok pa so lahko poškodovani ventili – v tem primeru velja, da prej ko jih zamenjamo, manjši bo strošek.

6. Ob nakupu novega kompleta platišč morajo vozniki upoštevati, da je treba namestiti tudi dodatne senzorje, jih programirati in konfigurirati s sistemom.

Najpomembnejši prednosti TPMS sta boljša vodljivost vozila in krajša zavorna pot, ki pomenita večjo varnost na cesti. Poleg tega sistem pnevmatiki omogoča daljšo življenjsko dobo in zmanjšuje porabo goriva, kar pozitivno vpliva tako na denarnico kot tudi na okolje.

Oddajte svoj komentar

Kranj 2°

delno oblačno
vlažnost: 98 %
veter: V, hitrost: 11 km/h

6/14

ponedeljek

4/15

torek

3/22

sreda

Vremenska napoved

Po

To

Sr

Če

Pe

So

Ne

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

31

 

 

 

 

PRIREDITVE / Gorenjska, 22. oktober 2018

Medgeneracijske prireditve

IZLETI / Preddvor, 23. oktober 2018

Pohod na Trupejevo poldne

PRIREDITVE / Gorenjska, 23. oktober 2018

Medgeneracijske prireditve

PREDAVANJA / Trzin, 23. oktober 2018

Tropski paradiž – Panama

PREDAVANJA / Kranj, 23. oktober 2018

Pravilna prehrana kot orožje proti stresu

PRIREDITVE / Gorenjska, 24. oktober 2018

Komemoracije ob dnevu mrtvih

OBVESTILA / Kranjska Gora, 24. oktober 2018

Peka potice v krušni peči

IZLETI / Kranj, 25. oktober 2018

Na Lepenatko

 

 
 

 

 
 
 

Danes se je začela volilna kampanja / 09:47, 19. oktober

Iztok Purič je skupni kandidat stranke Več za Kranj aktualnega župana Kranja Boštjana Trilarja, Liste za razvoj Kranja in Stranke Alenke Bra...

O spremembi imena šole / 16:02, 17. oktober

In kaj so navedli kot razlog za preimenovanje?
Upam, da odgovorni ne nasedejo tem zdraharjem!!
In ja, večna slava partizanom !!

Gorenjski glas boter Demokraciji / 10:11, 17. oktober

Več o tem na blogu http://slap.blog.siol.net

Napovedali kandidaturo za župana / 22:49, 16. oktober

Se opravičavam. Po enem tednu vam je uspelo objaviti. Bravo, zelo dobro, odlično. Čestitam.

Skrbeti nas mora sedanjost / 18:37, 12. oktober

Škoda ker ne obstoja ena dobra poštena pametna 'vaga', pa da se točno stehta kdo neti.... in kdo poveličuje...

Napovedali kandidaturo za župana / 16:45, 11. oktober

Zakaj ne objavite že vložene in tudi vam poslane kandidature v Naklem? Drago Goričan za župana Nakla in Lista Draga Goričana za razvoj Nakla.

Skrbeti nas mora sedanjost / 06:37, 9. oktober

Vsako netenje sovraštva in poveličevanja fašizma, nacizma je potrebno v kali zatreti in jim pljuniti v ksiht izmečkom slovenskega naroda! Iz...