Če vozimo s prenizkim zračnim tlakom, pnevmatike uničujemo in jim tako močno skrajšamo življenjsko dobo.

Kaj še vpliva na izkoristek goriva

Za optimalno porabo goriva moramo v pnevmatikah imeti ustrezen tlak.

Večina voznikov nikoli ne preveri tlaka v pnevmatikah. To delo dvakrat na leto prepušča pač vulkanizerjem.

Verjetno prvič slišite, da moramo vsaj enkrat na mesec preveriti tlak. Nizek tlak v pnevmatikah zelo poveča kotalni upor in zelo vpliva na oprijem v mokrem. Torej: vsaka črpalka ima uporabno avtomatsko zračno tlačilko, ki jo vozniki lahko uporabljamo brezplačno. Ne branite se tega luksuza. V navodilih za uporabo avtomobila boste na­šli poglavje, ki govori o tem, koliko zraka potrebujejo vaše pnevmatike. Nekateri avtomobili imajo na notranji strani vrat nalepko, na kateri je napisan ta pomembni podatek.

Če vozimo s prenizkim zračnim tlakom, pnevmatike uničujemo in jim močno skrajšamo življenjsko dobo. Ampak ne gre samo za varčevanje, temveč predvsem za varnost. Strokovnjaki iz francoskega Michelina trdijo, da če je zračni tlak v pnevmatikah prenizek, je upravljanje vozila manj precizno. Če lahko vozite v zavoju s hitrostjo 100 km/h z zračnim tlakom 2,0 bara, boste lahko z zračnim tlakom 1,0 bara vozili le s hitrostjo 87 km/h oziroma s približno 10 km/h nižjo hitrostjo. Nižji je zračni tlak, slabši je oprijem, torej ravno nasprotno, kot pa je prepričana večina voznikov. Če je zračni tlak v pnevmatikah za trideset odstotkov nižji od priporočenega, je nevarnost splavanja na vodi veliko večja. Testi so tudi pokazali, da je zavorna pot z 90 km/h na 70 km/h pri zračnem tlaku 2,0 bara 40 metrov, pri zračnem tlaku 1,0 bara pa 45 metrov, kar pomeni kar 5 metrov več.

Na izkoristek goriva lahko pomembno vplivata tudi masa vozila in seveda slog vožnje. Ljudje pač različno vozimo. Pri tej trditvi je treba poudariti tudi dejstvo oziroma trditev, ki si jo hudomušno podajajo predvsem prodajalci avtomobilov na Gorenjskem: Tipka ECO je najbolj obrabljena v avtomobilih, ki jih vozijo Gorenjci. Prikimavam in pravim, da je to še najbolj pravilen slog vožnje, kajti vemo, kam pelje slog agresivne hitre vožnje. Torej, energetsko učinkovita vožnja oziroma ekovožnja lahko znatno zmanjša porabo goriva.

Vse, kar morate vedeti o sistemu za nadzor tlaka v pnevmatikah

Vzdrževanje ustreznega tlaka v pnevmatikah je pomembno tako z varnostnega kot s stroškovnega vidika, pri tem pa je lahko voznikom v pomoč sistem TPMS, ki nenehno spremlja tlak v pnevmatikah in o spremembah voznika nemudoma obvesti. Vendar je treba TPMS tako kot vsak drug sistem ustrezno servisirati, po možnosti v specializiranih servisnih delavnicah.

Nasveti serviserjev Vulco centrov za neposredne sisteme TPMS:

1. Pnevmatike servisirajte samo v specializiranih servisnih delavnicah, ki imajo ustrezno opremo in usposobljeno osebje. Med menjavo je namreč treba ravnati skladno s specifičnimi postopki, poleg tega so za testiranje senzorjev tlaka potrebna ustrezna diagnostična orodja. Nepravilno vzdrževanje lahko vozniku povzroči dodatne stroške.

2. Pri vsaki periodični menjavi pnevmatik naj serviser preveri vse posamezne elemente sistema.

3. Senzorje, ki so se poškodovali zaradi nestrokovne menjave pnevmatik, je treba nemudoma zamenjati.

4. Skrbno spremljajte – še posebno pri starejših, zlasti ameriških in francoskih avtomobilih – stanje aluminijastih ventilov s senzorji, saj pogosto oksidirajo. V nekaterih primerih je dovolj, da se zamenja ventil, žal pa je treba včasih zamenjati celoten senzor.

5. Če na armaturni plošči zasveti opozorilna lučka za nadzor tlaka, morate najprej preveriti tlak v pnevmatikah. Če meritev pokaže, da je tlak pravilen, je nekaj narobe s TPMS in je treba čim prej obiskati specializirano servisno delavnico. Včasih lahko pride tudi do težav s polnjenjem pnevmatik, vzrok pa so lahko poškodovani ventili – v tem primeru velja, da prej ko jih zamenjamo, manjši bo strošek.

6. Ob nakupu novega kompleta platišč morajo vozniki upoštevati, da je treba namestiti tudi dodatne senzorje, jih programirati in konfigurirati s sistemom.

Najpomembnejši prednosti TPMS sta boljša vodljivost vozila in krajša zavorna pot, ki pomenita večjo varnost na cesti. Poleg tega sistem pnevmatiki omogoča daljšo življenjsko dobo in zmanjšuje porabo goriva, kar pozitivno vpliva tako na denarnico kot tudi na okolje.

Oddajte svoj komentar

Kranj 22°

pretežno jasno
vlažnost: 44 %
veter: JV, hitrost: 11 km/h

8/23

petek

11/23

sobota

11/23

nedelja

Vremenska napoved

Po

To

Sr

Če

Pe

So

Ne

 

 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

31

 

 

OBVESTILA / Kranj, 24. maj 2019

Dnevi odprtih vrat hortikulturnega društva

PRIREDITVE / Jesenice, 24. maj 2019

Za otroke

PRIREDITVE / Gorenjska, 24. maj 2019

Medgeneracijske dejavnosti

PRIREDITVE / Gorenjska, 24. maj 2019

Medgeneracijske prireditve

GLASBA / Bohinjska Bela, 24. maj 2019

Letni koncert MePZ Anton Tomaž Linhart

RAZSTAVE / Naklo, 24. maj 2019

Janin vrt Vojka Artača

PRIREDITVE / Naklo, 24. maj 2019

Zasaditev drevesa ob Tednu ljubiteljske kulture

GLASBA / Škofja Loka, 24. maj 2019

Koncert Nine Pušlar

 

 
 

 

 
 
 

Štiristo let bisera na Sorškem polju / 16:12, 23. maj

400 let, kar precej se je dogajalo v zakristiji vsa ta leta..

Beluši / 13:18, 23. maj

Tole oboje mi pa ni apetitlih ! Bljak !

Avtomobil direktorja AVP poškodovan, nepravilnosti ni bilo / 19:01, 22. maj

Na predlog AVP je bilo dano v medije za zakonsko znižanje vsebnosti alkohola v krvi med vožnjo! Predlog za znižanje na 0,2 oziroma celo na 0...

Nov parkirni režim pred občino in na Stari Savi / 16:09, 21. maj

Opažam, da je parkirni prostor prevečkrat polno zaseden. Na njem je sicer še veliko neurejenega prostora...

Poziv k zmanjšanju hrupa letal / 10:27, 21. maj

Povsod, kjer so letališča, tam je hrup letal. Večji bo promet, več bo hrupa. Vprašanje se poraja samo, imeti letališče ali ne? Podobno kot odlagališča odpadkov. Vsi so za, samo ne na svojem dvorišču.

Nadškof Anton Vovk in atentat »spontane« množice / 22:57, 19. maj

Groza. Primitivnost Slovenskega človeka se pokaže v vsej veličini v tragični zgodbi škofa Vovka. Vermiki rdeče zvezde so največje zlo, kar je rodila Slovenska mati.

So tudi vam ukradli orodje? / 21:38, 19. maj

In gdo so lopovi? Zakaj vedno skrivate njijova imena? A so slovenski Državljani? Ali so Slovenci