Če vozimo s prenizkim zračnim tlakom, pnevmatike uničujemo in jim tako močno skrajšamo življenjsko dobo.

Kaj še vpliva na izkoristek goriva

Za optimalno porabo goriva moramo v pnevmatikah imeti ustrezen tlak.

Večina voznikov nikoli ne preveri tlaka v pnevmatikah. To delo dvakrat na leto prepušča pač vulkanizerjem.

Verjetno prvič slišite, da moramo vsaj enkrat na mesec preveriti tlak. Nizek tlak v pnevmatikah zelo poveča kotalni upor in zelo vpliva na oprijem v mokrem. Torej: vsaka črpalka ima uporabno avtomatsko zračno tlačilko, ki jo vozniki lahko uporabljamo brezplačno. Ne branite se tega luksuza. V navodilih za uporabo avtomobila boste na­šli poglavje, ki govori o tem, koliko zraka potrebujejo vaše pnevmatike. Nekateri avtomobili imajo na notranji strani vrat nalepko, na kateri je napisan ta pomembni podatek.

Če vozimo s prenizkim zračnim tlakom, pnevmatike uničujemo in jim močno skrajšamo življenjsko dobo. Ampak ne gre samo za varčevanje, temveč predvsem za varnost. Strokovnjaki iz francoskega Michelina trdijo, da če je zračni tlak v pnevmatikah prenizek, je upravljanje vozila manj precizno. Če lahko vozite v zavoju s hitrostjo 100 km/h z zračnim tlakom 2,0 bara, boste lahko z zračnim tlakom 1,0 bara vozili le s hitrostjo 87 km/h oziroma s približno 10 km/h nižjo hitrostjo. Nižji je zračni tlak, slabši je oprijem, torej ravno nasprotno, kot pa je prepričana večina voznikov. Če je zračni tlak v pnevmatikah za trideset odstotkov nižji od priporočenega, je nevarnost splavanja na vodi veliko večja. Testi so tudi pokazali, da je zavorna pot z 90 km/h na 70 km/h pri zračnem tlaku 2,0 bara 40 metrov, pri zračnem tlaku 1,0 bara pa 45 metrov, kar pomeni kar 5 metrov več.

Na izkoristek goriva lahko pomembno vplivata tudi masa vozila in seveda slog vožnje. Ljudje pač različno vozimo. Pri tej trditvi je treba poudariti tudi dejstvo oziroma trditev, ki si jo hudomušno podajajo predvsem prodajalci avtomobilov na Gorenjskem: Tipka ECO je najbolj obrabljena v avtomobilih, ki jih vozijo Gorenjci. Prikimavam in pravim, da je to še najbolj pravilen slog vožnje, kajti vemo, kam pelje slog agresivne hitre vožnje. Torej, energetsko učinkovita vožnja oziroma ekovožnja lahko znatno zmanjša porabo goriva.

Vse, kar morate vedeti o sistemu za nadzor tlaka v pnevmatikah

Vzdrževanje ustreznega tlaka v pnevmatikah je pomembno tako z varnostnega kot s stroškovnega vidika, pri tem pa je lahko voznikom v pomoč sistem TPMS, ki nenehno spremlja tlak v pnevmatikah in o spremembah voznika nemudoma obvesti. Vendar je treba TPMS tako kot vsak drug sistem ustrezno servisirati, po možnosti v specializiranih servisnih delavnicah.

Nasveti serviserjev Vulco centrov za neposredne sisteme TPMS:

1. Pnevmatike servisirajte samo v specializiranih servisnih delavnicah, ki imajo ustrezno opremo in usposobljeno osebje. Med menjavo je namreč treba ravnati skladno s specifičnimi postopki, poleg tega so za testiranje senzorjev tlaka potrebna ustrezna diagnostična orodja. Nepravilno vzdrževanje lahko vozniku povzroči dodatne stroške.

2. Pri vsaki periodični menjavi pnevmatik naj serviser preveri vse posamezne elemente sistema.

3. Senzorje, ki so se poškodovali zaradi nestrokovne menjave pnevmatik, je treba nemudoma zamenjati.

4. Skrbno spremljajte – še posebno pri starejših, zlasti ameriških in francoskih avtomobilih – stanje aluminijastih ventilov s senzorji, saj pogosto oksidirajo. V nekaterih primerih je dovolj, da se zamenja ventil, žal pa je treba včasih zamenjati celoten senzor.

5. Če na armaturni plošči zasveti opozorilna lučka za nadzor tlaka, morate najprej preveriti tlak v pnevmatikah. Če meritev pokaže, da je tlak pravilen, je nekaj narobe s TPMS in je treba čim prej obiskati specializirano servisno delavnico. Včasih lahko pride tudi do težav s polnjenjem pnevmatik, vzrok pa so lahko poškodovani ventili – v tem primeru velja, da prej ko jih zamenjamo, manjši bo strošek.

6. Ob nakupu novega kompleta platišč morajo vozniki upoštevati, da je treba namestiti tudi dodatne senzorje, jih programirati in konfigurirati s sistemom.

Najpomembnejši prednosti TPMS sta boljša vodljivost vozila in krajša zavorna pot, ki pomenita večjo varnost na cesti. Poleg tega sistem pnevmatiki omogoča daljšo življenjsko dobo in zmanjšuje porabo goriva, kar pozitivno vpliva tako na denarnico kot tudi na okolje.

Oddajte svoj komentar

Kranj 13°

zmerno oblačno
vlažnost: 61 %
veter: JV, hitrost: 11 km/h

5/14

torek

-1/14

sreda

1/22

četrtek

Vremenska napoved

Po

To

Sr

Če

Pe

So

Ne

 

 

 

 

 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

PRIREDITVE / Kranj, Cerklje, Šenčur, 25. september 2018

Medgeneracijske prireditve

IZLETI / Kranj, 25. september 2018

Kolesarski izlet

PREDAVANJA / Kranj, 25. september 2018

Reševanje konfliktov

OBVESTILA / Visoko, 25. september 2018

Vpis gledališkega abonmaja

RAZSTAVE / Naklo, 25. september 2018

V planinskem svetu

PRIREDITVE / Gorenjska, 25. september 2018

Medgeneracijske delavnice

PREDAVANJA / Škofja Loka, 25. september 2018

Naravne rešitve za možgane

PREDAVANJA / Kranj, 25. september 2018

Predavanje Marka Juhanta

 

 
 

 

 
 
 

Nadaljeval bo, kar je Trilar začel / 00:12, 24. september

Preproga na Brdu?

Doma pod Triglavom / 23:19, 20. september

1. Temeljna ustavna listina, Uradni list RS, 25. 6. 1991, 4. Čl. 3. Odstavek: »ob dejstvu, da SFRJ ne deluje kot pravno urejena država in da...

V Sloveniji bi rad ostal in delal / 20:04, 20. september

Lepo je videti, da nekomu pa le uspe. Čestitke za odločitev o izobraževanju, čestitke k začetku dela in s tem samostojnosti. In najvažnejše ...

V Sloveniji bi rad ostal in delal / 17:16, 20. september

Slovenci se uničujemo sami. Že takoj po ww2, mnogo pridnih in poštenih izgnanih in pokončanih po jamah in gozdovih, tisti, ki so ostali, nis...

Doma pod Triglavom / 16:28, 20. september

Naša država je sekularna in vsako vmešavanje RKC je nesprejemljivo ! Slovenska ustava je jasna in toleranca do tega mora biti ničelna! Ni pr...

V Sloveniji bi rad ostal in delal / 19:01, 19. september

Študenti imajo bolj tanko denarnico, pa je verjetno dobila kakšna sredstva s strani "nevladnih organizacij", katerim je v interesu imeti tu ...

V Sloveniji bi rad ostal in delal / 16:29, 18. september

Seveda je kapitalistom v Sloveniji v interesu zaposlovati azilante, vsaj nekej časa bodo tiho in delali za minimalca, domači so se začeli upirati in zahtevajo večje plače..