Pnevmatike so zadnje, pri čemer je treba varčevati

Kakorkoli in v katerokoli smer avtomobilska tehnika in industrija galopirata, še vedno so pnevmatike in zavore najpomembnejše v našem avtu.

To ste verjetno slišali že večkrat. Pnevmatike so edini stik s cesto, zavore pa edina obramba pred drugimi.

Nič novega, a vseeno bo marsikoga čez pet dni strah voziti se mimo policistov. Približuje se datum, ko bomo morali iz letnih v zimske pnevmatike preobuti svoje avtomobile. Vsako leto ista pesem in enaka opozarjanja – in vsako leto več kaznovanih. Je to zaradi visokih cen pnevmatik ali pa zaradi naše nevednosti? Kdorkoli vozi avto, mora poznati vsaj osnove o pnevmatikah, ki jih ima njegov avto. Iz besed vulkanizerjev je razbrati, da smo v Sloveniji še vedno daleč od tega. Pnevmatike, na katerih piše M+S, niso »celoletne«, ampak so zimske! Oznaka M+S pomeni »mud and snow« oziroma blato in sneg (v kategoriji terenskih vozil so nekateri proizvajalci pnevmatik to oznako zlorabili). Tisti, ki take pnevmatike vozite vse leto, ne delate nič dobrega svojemu avtu in še manj svoji denarnici, da ne govorim o varnosti. Čeprav so skozi čas vulkanizerji popustili voznikom in se je kmalu razpaslo prepričanje, da je pnevmatika z oznako M+S pač celoletna. Nekateri so še danes prepričani o tem. Naj sporočim, da na trgu resnično obstajajo tudi celoletne pnevmatike, vendar niso označene tako kot zimske, ampak največkrat z oznako 4S ali allseason (za vse letne čase) oziroma odvisno od proizvajalca, nikakor pa ne z M+S.

Kako pripraviti avtomobil za nizke temperature

Avtomobilskih servisov ne potrebujemo zgolj takrat, ko se nam pokvari avto ali ko imamo redni servis, da ugodimo servisni knjižici. Lahko jih uporabimo tudi kot preventivo, tudi kot strokovni pregled avta in pripravo na zimo. Videti je, da se mlajše generacije veliko manj ukvarjajo s svojimi avtomobili, kot so se nekoč. Starejši so na istem, ker jih sodobna tehnika pač vedno prehiteva oziroma se ne zanimajo preveč za novosti.

Serviserji ob prihodu nižjih temperatur najpogosteje opažajo težave, kot so zamrznitev tekočine za čiščenje vetrobranskega stekla, odpoved akumulatorja, poškodbe in obraba metlic brisalcev, okvare podvozja, različne okvare na zavornem sistemu. Še vedno lahko marsikaj preverimo sami. Na primer stanje tekočine za stekla. Za zamenjavo letne tekočine z zimsko moramo poskrbeti, še preden se temperature spustijo pod ničlo. Za to poskrbimo s postopnim dodajanjem zimske tekočine še pred zimo. Sami lahko preverimo obrabo pnevmatik in brisalcev. Dobro je, da vemo, da je priporočljivo s sabo v prtljažniku voziti manjšo vrečo peska in priročno zložljivo lopato. Pesek bomo potrebovali za speljevanje na poledeneli podlagi. Stari dobri trik, ki je vsako zimo aktualen. Snežne verige naj bodo vedno z nami, ne zanašajte se na svoje nove zimske gume, kadar se odpravite v višje ležeče predele, na smučanje ... In ne pozabite na tople rokavice, najbolje dva para, saj pri takem početju največkrat tudi kdo rad pomaga, kajne? Brez rokavic pa je to praktično nemogoče. In seveda strgalo za led, metlica, koristen je tudi sprej za odmrzovanje ključavnic, vendar ga nikar ne shranjujte v avtomobilu.

Vsi nimamo novih avtomobilov

Pri starejših avtomobilih je pomembno redno vzdrževanje in servisiranje. Serviserji pravijo, da so šibki členi tisti sestavni deli, ki najbolj trpijo ob nizkih temperaturah. Največ škode lahko povzroči slab hladilni sistem, saj mora ta brezhibno tesniti in vsebovati dovolj hladilne tekočine s sredstvom proti zamrzovanju. Akumulator pa je rakrana vsakega starejšega vozila, zato je preverjanje stanja pred zimo nujno. In že smo spet pri pnevmatikah. Je sploh treba ponavljati, da bo kmalu 15. november? Je sploh treba ponavljati, da morajo biti zimske pnevmatike v odličnem stanju? Menimo, da ne, kajti dobre pnevmatike so na prvem mestu – in sicer vse leto. Z našo prilogo smo vam tokrat skušali predstaviti vse, kar morate vedeti o zimskih pnevmatikah. Srečno vožnjo!

Oddajte svoj komentar

Kranj -7°

oblačno
vlažnost: 95 %
veter: SZ, hitrost: 11 km/h

-3/1

torek

-1/-1

sreda

-2/4

četrtek

Vremenska napoved

Po

To

Sr

Če

Pe

So

Ne

 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

31

 

 

 

PRIREDITVE / Gorenjska, 22. januar 2019

Medgeneracijske delavnice

PREDAVANJA / Vodice, 22. januar 2019

Slovenija, čarobna dežela

PRIREDITVE / Gorenjska, 22. januar 2019

Medgeneracijske prireditve

PRIREDITVE / Naklo, 22. januar 2019

Najlepše doma

PRIREDITVE / Kranj, Cerklje, Šenčur, 22. januar 2019

Medgeneracijske prireditve

PRIREDITVE / Jesenice, 22. januar 2019

Za otroke

IZLETI / Preddvor, 22. januar 2019

V Tamar

PREDAVANJA / Tržič, 22. januar 2019

Zakaj je narava tako kruta

 

 
 

 

 
 
 

Gora ni nora / 07:02, 22. januar

Primoz,jaz, da nisem ljubitelj gora? Ta je pa dobra.Resnična zgodba.Avgusta lani sem se vračal s Triglava. V dolini Vrata naletim na skupino...

Gora ni nora / 21:44, 21. januar

Smeti je tudi v dolinah ogromno..

Gora ni nora / 21:43, 21. januar

Wojciechowski, pač nisi ljubitelj gora, ni problema...

Gora ni nora / 18:36, 21. januar

Druga plat o "ljubiteljih" gora:

Mount Everest je najvišje ležeče smetišče.

https://www.youtube.com/watch?v=6jCmYUQ1Q88

Sedem let za smrt brezdomca / 20:56, 20. januar

Jagru, ki je ubil zaščiteno sovo uharico pa grozi tri leta aresta... Adijo pamet !

Gora ni nora / 13:09, 20. januar

Sem prehitro napisal.
Lahko bi kakšnega užalil kar pa ni moj namen.
Popravek:
namesto pametne je pravilno drugačne cilje.

Gora ni nora / 12:54, 20. januar

Nejc Zaplotnik: »Kdor išče cilj, bo ostal prazen, ko ga bo dosegel; kdor pa najde pot, bo cilj vedno nosil v sebi.«************Lepo se sliši...