Medtem ko se nasprotniki vladnega projekta drugega tira zavzeto pripravljajo na ostro referendumsko kampanjo, se vlada že pospešeno pripravlja na začetek pripravljalnih del. / Foto: Gorazd Kavčič

Mesec dni do referenduma

Danes se začenja referendumska kampanja o zakonu o drugem tiru med Divačo in Koprom. O njegovi (ne)uveljavitvi bodo volivci odločali 24. septembra.

Kranj – Ali ste za to, da se uveljavi Zakon o izgradnji, upravljanju in gospodarjenju z drugim tirom železniške proge Divača–Koper (ZIUGDT), ki ga je sprejel državni zbor na seji dne 8. maja 2017? O tem vprašanju bodo volivci odločali na referendumu 24. septembra. Danes se uradno začenja tudi referendumska kampanja, v kateri bodo njeni organizatorji soočali argumente za izgradnjo drugega tira, ki temelji na javno-javnem partnerstvu in predvideva sodelovanje ene ali več zalednih držav pri financiranju projekta, in argumenti nasprotnikov vladnega projekta, ki ga je sicer državni zbor prvič potrdil 20. aprila, po izglasovanem vetu v državnem svetu pa ga je drugič podprl še 8. maja.

Vlada je za izvedbo projekta ustanovila projektno podjetje 2TDK, ki bo prejelo koncesijo. V projekt lahko vstopijo tudi t. i. zaledne države (največ zanimanja kaže Madžarska, ki ponuja dvesto milijonov evrov vložka), ki pa ne smejo prevzeti deleža, enakega ali večjega od tistega, ki ga ima v lasti Slovenija. Države investitorke s tem ne bi mogle poseči v lastniško infrastrukturo Luke Koper ali pridobiti pavice do prednostnega usmerjanja železniškega prometa. Denar za alternativno infrastrukturo, ki bi razbremenila avtoceste, bodo predvidoma poplačali s povečanjem cestnine za težka tovorna vozila, uvedli pa bi tudi dajatev na pretovor v Luki Koper. Vrednost gradbenih del naj bi po zadnjih zagotovilih državnega sekretarja na ministrstvu za infrastrukturo Jureta Lebna znašala 863 milijonov evrov, skupaj s predvidenimi stroški širitve treh servisnih cevi v največjih predorih pa naj bi dosegla 960 milijonov evrov. Slovenija je za pripravljalna dela, s katerimi nameravajo začeti novembra, pridobila okoli 44 milijonov evrov evropskih sredstev, računajo pa tudi, da bodo za drugi tir pridobili od osemdeset do sto milijonov evrov na t. i. blending razpisu Evropske komisije.

Takšnemu zakonu so že v državnem zboru nasprotovale vse opozicijske stranke in civilna družba. Nasprotujejo mu tudi v Luki Koper, po drugi strani pa ga podpira Mestna občina Koper. Največji kritik vladnega projekta je društvo Davkoplačevalci se ne damo pod vodstvom Vilija Kovačiča, ki je tudi pobudnik referenduma. Njihove glavne argumente proti zakonu o drugem tiru lahko strnemo takole: Projekt se da izvesti bistveno ceneje in hitreje ter z manj škode za okolje. Nasprotniki vladnega projekta opozarjajo še na korupcijsko tveganje, moti pa jih tudi, ker drugi tir ne bo potekal po obstoječi trasi železniške proge med Divačo in Koprom. Drugi tir naj bi namreč potekal po novi, 27,1 kilometra dolgi trasi, na kateri bi bilo osem predorov s skupno dolžino 20,5 kilometra, dva viadukta, trije mostovi in galerija, ob tem pa še 16,5 kilometra ubežnih predorov in 1,65 kilometra dodatnih povezav med predori in rovi.

Za drugi tir obstaja več alternativnih predlogov, enega od njih je podala tudi ekipa pod vodstvom prof. dr. Jožeta Duhovnika, predstojnika katedre za konstruiranje in transportne sisteme s fakultete za strojništvo v Ljubljani. Njihov predlog je dvotirna proga, ki bi večinoma potekala po obstoječi progi Koper–Divača. To bi modernizirali in ji dodali drugi tir s protipožarno in zvočno zaščito. Nov odsek bi bilo treba zgraditi edino na kraškem robu, ki bi ga premagali z izgradnjo dvotirnega štirikilometrskega predora, v katerem bi zaradi precejšnjega naklona uporabili inovativno rešitev sovprežne vleke z jekleno vrvjo in rekuperacijo električne energije. Po Duhovnikovih zagotovilih bi takšen projekt izvedli bistveno ceneje, hitreje in z manj škode za okolje.

Oddajte svoj komentar

Kranj -2°

oblačno
vlažnost: 97 %
veter: SZ, hitrost: 11 km/h

-5/1

sreda

-2/4

četrtek

-3/7

petek

Vremenska napoved

Po

To

Sr

Če

Pe

So

Ne

 

 

 

 

 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

31

 

 

 

 

 

 

PRIREDITVE / Kamnik, 19. december 2018

Praznovanje FKK OFF!

PRIREDITVE / Trzin, 19. december 2018

Kulturni večer z Uršulo Jašovec

PRIREDITVE / Gorenjska, 19. december 2018

Medgeneracijske prireditve

PRIREDITVE / Kranj, 20. december 2018

Pogovorni večer z Mojco in Janezom Logarjem

RAZSTAVE / Kropa, 20. december 2018

Najlepši kroparski svečniki

OBVESTILA / Škofja Loka, 20. december 2018

Spremljevalni program Izložb domišljije

IZLETI / Kranj, 20. december 2018

Prednovoletni sprehod po Celju

PRIREDITVE / Škofja Loka, 21. december 2018

Letos LUFt kar dvakrat

 

 
 

 

 
 
 

Migracije niso človekova pravica / 20:33, 18. december

Čestitam, da ste to objavili!
Migracije so biznis in s tem biznosom se je eden fejst zaj.bal.

Migracije niso človekova pravica / 18:08, 18. december

Migracije niso človekova pravica. Vsak ki gre čez mejo v Avstrijo ali Italijo mora imeti veljavni dokument. To naj bi veljalo za vse. Vsak ...

Migracije niso človekova pravica / 17:14, 17. december

Opa. Takšen članek v osrednjem gorenjskem časopisu. Mar ni to sovražni govor ?

Pavel Rupar član Slovenske ljudske stranke / 15:10, 17. december

Zakaj rovariš Rupar? A je rok uporabnosti kondomom, ki si jih kupoval na občinsko naročilnico že potekel?

Migracije niso človekova pravica / 14:53, 17. december

Nisem članica SDS, niti podpornica. V marsičem se razlikujejo naša mnenja. Kar se pa tiče migracij, teh masovnih prišlekov, ki jih futramo, ...

Nujna nova regijska bolnišnica / 11:57, 17. december

Super. Novi poligon za naše gradbince in dobavitelje medicinske opreme. 200M€ je po moje kar smešna cena. Če sledimo praksi dosedanjih gradenj zdrvastvenih objektov, je meja za ceno samo nebo.

Uradno odprli obvoznico / 14:58, 16. december

Od odcepa proti železniški postaji pri Mraku proti Gorjam in Pokljuki je skozi Rečico kar nekaj mest, da o podvozu pod železniško progo niti...