Medtem ko se nasprotniki vladnega projekta drugega tira zavzeto pripravljajo na ostro referendumsko kampanjo, se vlada že pospešeno pripravlja na začetek pripravljalnih del. / Foto: Gorazd Kavčič

Mesec dni do referenduma

Danes se začenja referendumska kampanja o zakonu o drugem tiru med Divačo in Koprom. O njegovi (ne)uveljavitvi bodo volivci odločali 24. septembra.

Kranj – Ali ste za to, da se uveljavi Zakon o izgradnji, upravljanju in gospodarjenju z drugim tirom železniške proge Divača–Koper (ZIUGDT), ki ga je sprejel državni zbor na seji dne 8. maja 2017? O tem vprašanju bodo volivci odločali na referendumu 24. septembra. Danes se uradno začenja tudi referendumska kampanja, v kateri bodo njeni organizatorji soočali argumente za izgradnjo drugega tira, ki temelji na javno-javnem partnerstvu in predvideva sodelovanje ene ali več zalednih držav pri financiranju projekta, in argumenti nasprotnikov vladnega projekta, ki ga je sicer državni zbor prvič potrdil 20. aprila, po izglasovanem vetu v državnem svetu pa ga je drugič podprl še 8. maja.

Vlada je za izvedbo projekta ustanovila projektno podjetje 2TDK, ki bo prejelo koncesijo. V projekt lahko vstopijo tudi t. i. zaledne države (največ zanimanja kaže Madžarska, ki ponuja dvesto milijonov evrov vložka), ki pa ne smejo prevzeti deleža, enakega ali večjega od tistega, ki ga ima v lasti Slovenija. Države investitorke s tem ne bi mogle poseči v lastniško infrastrukturo Luke Koper ali pridobiti pavice do prednostnega usmerjanja železniškega prometa. Denar za alternativno infrastrukturo, ki bi razbremenila avtoceste, bodo predvidoma poplačali s povečanjem cestnine za težka tovorna vozila, uvedli pa bi tudi dajatev na pretovor v Luki Koper. Vrednost gradbenih del naj bi po zadnjih zagotovilih državnega sekretarja na ministrstvu za infrastrukturo Jureta Lebna znašala 863 milijonov evrov, skupaj s predvidenimi stroški širitve treh servisnih cevi v največjih predorih pa naj bi dosegla 960 milijonov evrov. Slovenija je za pripravljalna dela, s katerimi nameravajo začeti novembra, pridobila okoli 44 milijonov evrov evropskih sredstev, računajo pa tudi, da bodo za drugi tir pridobili od osemdeset do sto milijonov evrov na t. i. blending razpisu Evropske komisije.

Takšnemu zakonu so že v državnem zboru nasprotovale vse opozicijske stranke in civilna družba. Nasprotujejo mu tudi v Luki Koper, po drugi strani pa ga podpira Mestna občina Koper. Največji kritik vladnega projekta je društvo Davkoplačevalci se ne damo pod vodstvom Vilija Kovačiča, ki je tudi pobudnik referenduma. Njihove glavne argumente proti zakonu o drugem tiru lahko strnemo takole: Projekt se da izvesti bistveno ceneje in hitreje ter z manj škode za okolje. Nasprotniki vladnega projekta opozarjajo še na korupcijsko tveganje, moti pa jih tudi, ker drugi tir ne bo potekal po obstoječi trasi železniške proge med Divačo in Koprom. Drugi tir naj bi namreč potekal po novi, 27,1 kilometra dolgi trasi, na kateri bi bilo osem predorov s skupno dolžino 20,5 kilometra, dva viadukta, trije mostovi in galerija, ob tem pa še 16,5 kilometra ubežnih predorov in 1,65 kilometra dodatnih povezav med predori in rovi.

Za drugi tir obstaja več alternativnih predlogov, enega od njih je podala tudi ekipa pod vodstvom prof. dr. Jožeta Duhovnika, predstojnika katedre za konstruiranje in transportne sisteme s fakultete za strojništvo v Ljubljani. Njihov predlog je dvotirna proga, ki bi večinoma potekala po obstoječi progi Koper–Divača. To bi modernizirali in ji dodali drugi tir s protipožarno in zvočno zaščito. Nov odsek bi bilo treba zgraditi edino na kraškem robu, ki bi ga premagali z izgradnjo dvotirnega štirikilometrskega predora, v katerem bi zaradi precejšnjega naklona uporabili inovativno rešitev sovprežne vleke z jekleno vrvjo in rekuperacijo električne energije. Po Duhovnikovih zagotovilih bi takšen projekt izvedli bistveno ceneje, hitreje in z manj škode za okolje.

Oddajte svoj komentar

Kranj 6°

pretežno jasno
vlažnost: 97 %
veter: JV, hitrost: 4 km/h

5/21

četrtek

6/20

petek

7/21

sobota

Vremenska napoved

Po

To

Sr

Če

Pe

So

Ne

 

 

 

 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

 

RAZSTAVE / Cerklje, 21. september 2017

Razstava klekljanih in keramičnih izdelkov

PRIREDITVE / Gorenjska, 21. september 2017

Medgeneracijske prireditve

PRIREDITVE / Visoko, Milje, 21. september 2017

Ob krajevnem prazniku KS Visoko - Milje

PRIREDITVE / Naklo, 21. september 2017

Slikarska razstava

OBVESTILA / Pristava, 21. september 2017

Dan odprtih vrat

IZLETI / Naklo, 21. september 2017

S kolesom pod Dobrčo

IZLETI / Kranj, 21. september 2017

Pohod na Kamniti lovec

PRIREDITVE / Visoko, Milje, 22. september 2017

Ob krajevnem prazniku KS Visoko - Milje

 

 
 

 

 
 
 

Delovanje okupatorja krepilo odpor / 23:04, 9. september

Zanima me, kaj se je zgodilo, da se je okupator tako kruto maščeval. Ti ubogi talci Franc iz Krnice, Jože iz Blejske Dobrave, Janez iz Nome...

Delovanje okupatorja krepilo odpor / 14:15, 8. september

Delovanje okupatorjev, streljanje talcev, deportacija, požiganja vasi...,, ima svoj vzrok tudi v taktiki partizanskega boja napada in umika...

Kolesarska steza kmalu dograjena / 14:58, 11. september

šenčur-kranj, zelo enostavna rešitev, nadvoz čez avtocesto na delu, kjer je bila prekinjena stara cesta proti šenčurju, katero še vedno upor...

Kolesarska steza kmalu dograjena / 23:46, 3. september

Kaj pa kolesarska steza Brnik - Šenčur - Kranj ?

Pliberški sejem je praznik / 11:56, 1. september

Res lepa prireditev, pohvalno za organizatorje. Sejma se z ženo udeleživa skoraj vsako leto.
Žal so v Kranju z 501 letno tradicijo ukinil...

Šola vedeževanja iz Ciganskih kart / 00:23, 31. avgust

A se lahko reče ciganskih, cigan? A ni to pri nas kaznivo? Vas bo mirovni inštitut prijavil....

Na novem križišču omogočili zavijanje v levo / 00:19, 31. avgust

Križišče je zelo dobro došlo! Se pa sprašujem, kako to, da je tole križišče zgrajeno tako kot je treba, samo kilometer preje pa je samo nar...