Štirisedežnici Orlove glave in Brunarica na Voglu so leta 2007 zgradili v 122 dneh. / Foto: arhiv GG

Gradnja žičnic izreden izziv

Dokazni postopek v zadevi Vogel na kranjskem okrajnem sodišču so bolj ali manj pripeljali h koncu. Obdolženi Anton Šteblaj je za konec predstavil zahtevne razmere med gradnjo novih štirisedežnic.

Kranj – Sojenje zoper nekdanjega direktorja Žičnic Vogel Tomaža Šumija, njegovega naslednika Antona Šteblaja, direktorja Projektivnega podjetja Kranj Marjana Markiča in direktorja Gorenjske gradbene družbe Branka Žiberne zaradi domnevne preslepitve in ponareditve listin pri črpanju 1,7 milijona evrov nepovratnih evropskih sredstev za postavitev štirisedežnic Brunarica in Orlove glave na Voglu v letu 2007 se na kranjskem okrajnem sodišču po 23 narokih vendarle bliža koncu. Sodnica Milena Turuk je namreč na ponedeljkovi glavni obravnavi zavrnila predlog obrambe po postavitvi sodnega izvedenca gradbene stroke in izrazila pričakovanje, da bodo postopek naslednjo sredo končali. Prav tako je iz postopka začasno izločila Žiberno, ki je že dalj časa na bolniškem dopustu, tega pa bo po besedah njegove zagovornice Magde Vraničar zdravstvena komisija glede na naravo zdravstvenih težav verjetno še podaljšala. V ponedeljek sta sicer obdolžena Šumi in Šteblaj še dodatno dopolnila svoja zagovora.

Tedanji vodja projekta Anton Šteblaj je v dopolnitvi zagovora med drugim poudaril, da so zaradi zahtev zavoda za varstvo narave gradnjo lahko izvajali samo med 15. avgustom in 1. marcem. Postavitev novih dveh žičnic se je po njegovih besedah zaradi birokratskih ovir oziroma neopravljenega dela ministrstva za gospodarstvo zamaknila v pozni jesensko-zimski čas. »Gradnja je predstavljala izreden izziv. Izvajala se je na višini od 1600 do 1800 metrov visoko in z izjemno zahtevnimi dostopnimi potmi. Vremenski pogoji so bili ključen faktor našega uspeha ali neuspeha. Zgodnji sneg v začetku oktobra ni bila posebnost za Vogel, bali smo se zmrzali, ker bi bili delovni pogoji povsem nemogoči. Tedaj je na Voglu pihal močan veter, tako da so bile delovne razmere na meji človeških zmožnosti. Dogajalo se je, da se nekateri delavci niso vračali na gradbišče, ker enostavno niso prenašali tako težkih razmer,« se spominja. Kot je še opozoril, je bil 22. decembra 2007 opravljen tehnični pregled novih naprav, dva dni kasneje so prejeli uporabno in obratovalno dovoljenje, medtem ko so pogodbo o sofinanciranju projekta, v kateri so bili navedeni tudi vsi pogoji za gradnjo, z ministrstvom podpisali 7. januarja 2008, torej šele dva tedna po prejetem obratovalnem dovoljenju. »S tem se je končala naša borba z naravo, iz katere smo izšli kot veliki zmagovalci, je poudaril Šteblaj, ki je investicijo na Voglu primerjal še z nedavno investicijo na Kaninu. Medtem ko je bila investicija v dve novi žičniški napravi na Voglu vredna 4,9 milijona evrov, je obnova treh starih žičniških naprav na Kaninu stala 7,5 milijona evrov. Na Voglu so porabili štiri odstotke manj denarja, kot so načrtovali, na Kaninu se je investicija podražila za polovico, država pa je kar mimo razpisa z 1,5 milijona evrov pomagala investitorjem, ki jim je zmanjkalo sredstev za dokončanje projekta.

Tedanji direktor Žičnic Vogel Tomaž Šumi je imel pripombe na ocenjevanje prispelih vlog na prvem odpiranju, saj bi po njegovem moral njihov projekt že tedaj prejeti zadostno število točk. Znova je zatrdil, da ni nikogar preslepil, saj so bili na gospodarskem ministrstvu ves čas natančno seznanjeni s situacijo na Voglu.

Oddajte svoj komentar

Kranj 21°

pretežno jasno
vlažnost: 44 %
veter: JV, hitrost: 11 km/h

7/21

sobota

6/22

nedelja

8/22

ponedeljek

Vremenska napoved

Po

To

Sr

Če

Pe

So

Ne

 

 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

31

 

 

PRIREDITVE / Škofja Loka, 4. maj 2024

Predmaturitetni recital Ane Jelen

PRIREDITVE / Sv. Jošt, 5. maj 2024

Svete maše na Sv. Joštu

IZLETI / Cerklje, 7. maj 2024

Pohodni izlet DU Cerklje

IZLETI / Kranj, 7. maj 2024

Kopanje v Bernardinu

IZLETI / Izola, 7. maj 2024

Izlet v Izolo

IZLETI / Kranj, 9. maj 2024

Izlet na Sveto Trojico pri Pivki

GLASBA / Stražišče, 10. maj 2024

Eva Boto v Stražišču

IZLETI / Kranj, 11. maj 2024

Izlet na Šilentabor

 

 
 

 

 
 
 

O novih parkiriščih in širjenju proizvodnje v Elanu / 21:20, 2. maj

Elan je površinsko omejen. Bi bil cajt, da bi, ne samo zaradi Elana, tudi kaj drugega bi lahko zgradili, saj ravno zaradi prostora, je iz Ra...

O novih parkiriščih in širjenju proizvodnje v Elanu / 08:11, 29. april

Elan naj na obstoječem ogromnem makadanskem parkirišču zgradi parkirno hišo v treh etažah in del parkirišč nameni obiskovalcem Begunj ( Avse...

Kako izbrati rabljeno vozilo v Sloveniji – nasveti in napotki / 08:04, 29. april

Kar imam jaz izkušnje z uradnimi in neuradnimi servis, je na koncu servisiranje na neuradnem servisu veliko dražje.

Makadamska cesta okoli Brda / 22:50, 27. april

Samo prosim odgovorne, naj cesto ne asfaltirajo. Sicer je potem nobel, ampak poleti pa oddaja pretirano vročino in kaj je lepšega in bolj ko...

Kako izbrati rabljeno vozilo v Sloveniji – nasveti in napotki / 18:57, 27. april

Svoje avte vedno vozim na uradni servis, ker sem imel v daljni preteklosti slabe izkušnje z univerzalnimi mehaniki. Kvaliteta mehanikov se ...

Pokop pokojnega brez svojcev / 12:33, 27. april

Svojcev ne iščejo, prijavijo se pa za dedovanje.

Še pet županov podprlo Kranj / 18:04, 25. april

Glede na nekajletno padajočo nataliteto prebivalstva bi jeseniška bolnica z manjšo širitvijo zadoščala za celo Gorenjsko. Tudi izobraževalni...