Pogled na greben Rudnice izpred vasi Brod / Foto: Jelena Justin

Rudarski hrib

Rudnica (946 m) – Bomo imeli srečo in srečali Perkmandeljca? Z legendami in geologijo prepojen bohinjski razglednik. Po poteh dr. Janeza Mencingerja.

Skrivnostni Bohinj, čigar dolino na koncu zapirajo visoke stene, je bil od nekdaj kraj občudovanja, upodabljanja – slikanja, fotografiranja. Stare razglednice so več kot raznovrstne. Še danes je za planinca, no, niti ne za planinca, lahko le za ljubiteljskega fotografa, priljubljena točka vzpona Rudnica, ki razmejuje Zgornjo in Spodnjo Bohinjsko dolino. Na nekaj točkah nam Rudnica ponudi enkraten razgled na Bohinjsko jezero s cerkvijo sv. Janeza Krstnika, njen vrh pa je razglednik na Zgornjo dolino oz. Češnjico in Jereko.

Rudnica je prepletena s številnimi potmi, predvsem tistimi starimi rudarskimi, ki pa so se po zatonu bohinjskega fužinarstva ohranile le še v ustnem izročilu. Najbolj običajni poti vzpona sta iz Broda v Spodnji dolini in iz Stare Fužine v Zgornji dolini. Tokrat se bomo nanjo povzpeli iz vasi Brod, rojstne vasi dr. Janeza Mencingerja.

Z avtoceste Ljubljana–Jesenice se usmerimo na izvoz Lesce, nato pa vožnjo nadaljujemo skozi Bled proti Bohinjskemu jezeru. Dober kilometer za Bohinjsko Bistrico se desno odcepi cesta proti vasi Brod. Zavijemo desno in parkiramo na levem parkirišču, kjer je trenutno polno lesa, tik pred mostom čez Savo Bohinjko.

S parkirišča nadaljujemo proti Brodu; najprej prečimo most, po asfaltirani cesti nadaljujemo do vasi in skoznjo v smeri Bohinjskega jezera. Nadaljujemo rahlo levo, po rahlem spustu pa nas planinski smerokaz na drevesu usmeri desno proti Rudnici. Smo na poti, ki pelje mimo rojstne hiše dr. Janeza Mencingerja do kolovoza, ki nas usmeri strmo desno. Po začetni strmini dosežemo še en kolovoz in pot se še kar strmo vzpenja. Kmalu na levi opazimo odcep levo proti plezališču, a mi še kar nadaljujemo naravnost. Pot se izrazito usmeri desno, sledi nekaj okljukov in z desne se nam priključi t. i. Ivanova pot. Sledi nekaj okljukov skozi gozd in kmalu dosežemo razgledno poseko, preko katere se povzpnemo do grebena Rudnice. Nadaljujemo mimo znamenja v skali v levo, proti zahodu. Po grebenu se vzpenjamo proti vrhu in kmalu dosežemo pot, ki pripelje iz Stare Fužine. Še nekaj korakov in smo na vrhu Rudnice, kjer je klopca z razgledom na Zgornjo Bohinjsko dolino.

Z vrha Rudnice sestopimo v smeri Stare Fužine, do rovta Za Lazmi. Sledimo smerokazu, tisti čudoviti potki, ki ponudi razgled na Spodnjo Bohinjsko dolino. Strmo sestopimo do še enega rovta, kjer je stan in razgled na Triglav in Tosc. Smerokaz nas usmeri strmo levo navzdol. Prečimo pobočje pod pečinami, kjer je plezališče. Sestop je strm in dosežemo kolovoz, kjer smo prej videli smerokaz za plezališče. Ko smo na kolovozu, po že znani poti sestopimo do Broda in se od tam sprehodimo do jeklenega konjička.

Rudnica v svojem nedrju skriva tudi nekaj legend, ki počasi tonejo v pozabo. V Bohinju naj bi namreč svoje dni živela dva velikana; eden je stal na Studorju, drugi na Rudnici, družbo pa jima je delala sestra. Verjetno je bila še večja od njiju, saj je imela eno nogo na Studorju, drugo pa na Rudnici, da je prala perilo v Ribnici.

Že ime samo pove, da je bil hrib rudniški center, in kjer so rudniki in rudarji, je tudi Perkmandeljc, majhen škrat, ki nagaja tistim, ki kopljejo rudo. Podzemni svet je bil namreč njegovo kraljestvo. Rudarjem se je prikazal, pa spet izginil in s tem preprečil, da bi kopali naprej.

Trajanje: 2 uri in 30 minut

IZLETI / Kranj, 27. maj 2024

Ohranjanje zdravja za člane MDI Kranj

Počutje v podjetju je ključno / 07:40, 20. maj

Imam vprašanje. V GG redno objavljate članke in zgodbe o družinskih podjetjih ( lani prevoznik Bizjak z družino, pa Habjan z družino, pa še ...

Tudi družinski zdravniki v Sloveniji imamo dovolj / 16:03, 15. maj

Rozalija, besede ste mi vzela iz ust. Resnično, ko prideš v ZD misliš, da si prišel v mesto duhov. Enga jamranja z vseh strani. Odprite svoj...

Odkrili spominsko ploščo / 14:14, 15. maj

Pohvala za tako dejanje, ki je zgled za javen spomin na znane in neznane žrtve komunizma. V četrtek, 16. maja, na predvečer lani ukinjenega ...

Na Koroški Beli zagrozili s protestom / 13:26, 14. maj

Samo da ni Janša, pa čeprav ostanemo brez ceste.

Na Koroški Beli zagrozili s protestom / 09:34, 14. maj

Trenutno stanje je čisto v redu. Alenka ima prav, da je ustavila projekt. Janša je samo metal denar v nepomembne projekte.

Na Koroški Beli zagrozili s protestom / 09:20, 14. maj

Sami si ste krivi, da obvoznice ni. Kar ste izvolili, to imate!

Ne delajo skrajnosti, ampak »normalo« / 14:22, 13. maj

Kategorija: Nasveti. A ne bi bilo bolj pravilno kategorizirano med reklame