Krasji vrh s ceste, ki pelje v Drežnico. / Foto: Jelena Justin

Najvišji vrh grebena

Krasji vrh (1772 m) – Najvišji vrh grebena, ki se zajeda v Sočo med Kobaridom in Bovcem. Greben, kjer se srečamo z ostalinami vojnega nesmisla izpred stotih let.

Današnji izlet nas bo popeljal na najvišji vrh grebena Polovnika, zapostavljenega večkilometrskega grebena, ki se zajeda v Sočo med Kobaridom in Bovcem. Obiskali bomo Krasji vrh, kjer so še danes vidni ostanki vojne morije prve svetovne vojne, in po stopinjah izmučenih soldatov se bomo vzpenjali tudi mi.

Zapeljemo se v Kobarid, kjer na koncu Napoleonovega mostu zavijemo levo proti Drežnici. Vas, nad katero kraljuje mogočni Krn, je prava paša za fotografa. Nadaljujemo skozi Drežnico v Drežniške Ravne, od tam pa do vrha vasi, kjer lahko pri vodnem koritu parkiramo. Od tod do vrha Krasjega vrha je tri ure hoje, pot si pa lahko za eno uro skrajšamo, če se zapeljemo do Planine Zapleč, kjer je tudi tabla Triglavskega narodnega parka. Cesta je trenutno (november 2015) lepo urejena in vzdrževana.

S parkirišča nadaljujemo proti zahodu, po makadamski cesti, kjer nas smerokaz kmalu usmeri levo proti Planini Zaprikraj. Planino prečimo mimo planšarskih stavb, nato pa se pot povzpne do krajšega pasu gozda in zavije v desno. Hodimo po tipičnem kraškem svetu, saj je okoli nas ogromno apnenčastih skal v pretežno bukovem gozdu. Sledi krajši vzpon, ki nas pripelje do lovske koče. Od lovske koče sledimo markacijam skozi gozd in kmalu zavijemo levo in rahlo izgubimo na višini, saj se spustimo v manjšo uvalo. Na drugi strani se povzpnemo in pridemo na razpotje, kjer se nam z leve strani pridruži pot iz Drežniških Raven. Zložna pot nas vodi skozi bukov gozd; pravzaprav je mulatjera, ki so jo zgradili vojaki v prvi svetovni vojni. Ko sem hodila neko neverjetno toplo soboto, sem imela občutek, da me spremlja častna četa, saj so bukve na obeh straneh prijetne poti. Razvejane, skrivljene; če bi znale govoriti, sem si mislila, bi znale povedati marsikatero grozljivo zgodbo, ki se je dogajala na soški fronti. Mulatjera nas pripelje do višine 1450 m, kjer je razpotje; desno gre pot mimo snežne jame, levo pa mimo kolujev. Nadaljujemo desno v smeri snežne jame. Pot še vedno poteka skozi gozd, ki višje postaja vse redkejši. Na razpotju nadaljujemo naravnost, levo je 5 minut do snežne jame. Pot se strmo vzpne; zagledamo ostaline prve svetovne vojne. Pot preide na razgledni greben in nas v nekaj minutah pripelje na vrh. Lep vzpon, nič naporen, ki kljub razmeroma nizki nadmorski višini ponudi čudovit razgled na bližnjo in daljno okolico; Matajur, Breginjski Stol, Kanin, Rombon, Mangart, Jalovec, Svinjak do Bavškega Grintavca, Triglav in na dosegu roke Krn. Razglednik prvega razreda! Gora, z ostalinami krvave morije, spodaj pod nami pa krasna hči planini, kot je Sočo poimenoval pesnik Simon Gregorčič, rojen na bližnjem Vrsnem pri Kobaridu.

Sestopimo po strmem južnem, travnatem pobočju. Po nekaj minutah smo iz strmine in zagledamo smerokaz koluji, 10 minut. Koluji so vojaški, topniški betonski položaji. Pri smerokazu zavijemo levo in nadaljujemo s sestopom. Čaka nas dokaj položno prečenje do razpotja, kjer smo prej zavili desno proti snežni jami. Krn imamo ves čas pred seboj, ravno tako njegov zahodni greben s Krnčico, Skutnik, Lopatnik, Vrata, Vrh Ruš itd. Joj, koliko izjemnih vrhov nas še čaka. Od razpotja dalje sestopamo po poti vzpona, pozorni bodimo le na mesto, kjer zavijemo levo proti Planini Zaprikraj.

Trajanje: 3 ure in 30 minut

OBVESTILA / Šenčur,

Spominska plošča Janezu Mlakarju

PRIREDITVE / Adergas,

Ljudske pesmi v evropskem prostoru

PRIREDITVE / Šenčur,

Umovadba

Subvencija tudi za e-kolesa / 08:17, 18. april

Glede na hitrost birokratov bodo subvencije verjetno pripravljene tik pred smučarsko sezono.

Za pravico do groba in spomina / 10:49, 16. april

Za 70% SLO populacije je to drugorazredna tema. Slovenci radi mečejo v brezna in jame kar jim je viška v kleti in okoli hiše. Takrat so bili...

Za pravico do groba in spomina / 19:13, 15. april

Cerkev in Dežman bodo še trdili, da so se domobranci borili za svobodno Jugoslavijo. Kaj pa če bi še pogledali koliko gorja so naredili sami...

Neznanka vstopila v odklenjeno stanovanje / 19:09, 15. april

Stari časi, ko si pustil odklenjena vhodna vrata v stanovanje in šel brez skrbi naokoli, so že zdavnaj minila. Ampak nekateri se teh navad ne morejo znebiti, potem je pa groza.

Če operater konča v stečaju / 19:07, 15. april

Sam se v ta predlog za stečaj ne vtikam, ker enostavno ne poznam dobro situacije. Me pa na splošno moti, v kolikor gre kdo v stečaj, podjetj...

Dela na Betinu predčasno končana / 09:47, 15. april

Skupni načrt, časovnica se mi pa za ta projekt, ki ni majhen, zdi precej čuden. Okoli Bleda bi morala biti obvoznica fertik, tko da bi sedaj...

Je bil gradbeni poseg na Veliki planini nezakonit / 09:01, 9. april

Skrajni čas je bil, da se je elektrificiralo tudi pastirsko naselje "Veliki stan", saj so inšpektorji neprestano kaznovali in grozili kmetom...