Avto za vsepovsod

Je to idealen avtomobil?

Danes biti prodajalec avtomobilov res ni lahko. Kupcu razložiti, kaj vse avto vključuje, lahko traja in traja ...

Če je kupec še pikolovec, se lahko zgodi, da v enem delovniku dober prodajalec postreže le eno stranko.

Vendar se splača. Ne zato, ker so avtomobili še vedno pregrešno dragi, temveč zato, da kupec ve, kaj je kupil. In roko na volan – ko danes kupiš avto, si v bistvu kupil najprej visoko zmogljiv in neverjetno obsežen računalnik in potem šele prevoz. V Remontu na Laborah sem si izposodil novega Renaultovega lepotca, na katerem piše tudi Kadjar. Komaj sem razvozlal, od kod tako ime. »Kad« se zgleduje po svetu, »quad« je vsakdanji izraz za štirikolesno, terensko vozilo, »jar« pa je zlitje francoskih besed »agile« in »jaillir«, kar pomeni, da hitro pridejo na vrh. Predalčkajo ga med »križance«, SUV-je, kot jim pravijo v tujini, oziroma med tiste avte, ki se trenutno še najbolje prodajajo, kar pomeni, da so – če priznamo ali ne – še najbolj uporabni. Sploh če živimo na Gorenjskem. Kaj potrebuje Gorenjec, ki ima izrazite štiri letne čase in zelo slabe ceste? Avto, ki se ne boji snega niti neutrjenih bankin niti asfaltnih krpic, krp niti plaht in niti lukenj, ki zevajo vsepovsod. Vendar nismo vsi še hribovci, da bi bil štirikolesni pogon nujna oprema vsakega gorenjskega avta. V Remontu so mi predali ključe modela Kadjar s paketom Xmod, pravzaprav ni bil ključ, ampak neke vrste kartica – zelo lična, ne plastična, ampak kromirana, čudovita za na mizo, ko greš s prijatelji na kavo. Teh kartic smo pri Renaultu že vajeni, kajne? Gre za nekaj najbolj praktičnega, kar ima lahko lastnik vozila. Kadjar ima štiri pakete opreme: Life, Zen, Xmod in Bose Edition. Life je najcenejša izvedenka in stane deset evrov manj od dvajset tisoč. Najdražji je paket Bose Edition 4x4, za katerega boste morali odšteti malenkost manj od trideset tisoč evrov. Vmes pa je nekaj, kar vas bo zagotovo pritegnilo.

Na cesti

Ko vam prodajalec razloži vse, kar je v avtu uporabnega, novega, zelo novega, nikoli videnega, se spomnite, da je to še vedno samo in zgolj avto. Ne bojte se zagnati motorja, ignorirajte svoje navdušenje ob spoznanju, da vozite računalnik, in se najprej posvetite le užitkom pri šofiranju tega lepotca. Ko se ga boste privadili, pa začnite razmišljati o vsem, kar vam je prodajalec povedal, in tem, kar piše v katalogu. Veste, da ta avto prepozna prometne znake? In da zapiska, če ne vozite po svojem delu ceste? Funkcij na armaturi je toliko, da je res bolje, da jih najprej odkrivate, ko je avto varno parkiran. In kar navdušuje za mlajšo populacijo: sredi armature kraljuje sedempalčni ekran! To je to! In na njem vse, kar pričakujemo za svoj denar. Vožnja s kadjarjem je seveda čudovita. Malce više sediš, pogled skozi vetrobransko steklo je sicer nenavaden, a pri novih avtomobilov smo širokih »štokov« že vajeni in ne vem, zakaj imajo novi avtomobili sploh še steklene površine na zadnjih vratih. Bočna ogledala so ogromna in kamera na ekranu deluje, zato je preglednost nazaj tudi odlična, samo navaditi se moramo. Za naše ceste je kadjar pravi obliž. Ravno toliko je v njem terenca, da ga ne motijo asfaltne krpe. Zaradi te lastnosti si voznik reče, da je SUV res edina prava izbira.

Presenečenje plus

Komu je namenjen model Kadjar Xmod? Za današnji način življenja je pravzaprav tak avtomobil še najbolj logična odločitev. Strokovnjaki pravijo, da klasične limuzinske oblike izumirajo. Delno se strinjam s tem, kajti že nekaj let ugotavljam, da mladi vozniki ne potrebujejo več poceni »mini dirkalnikov«, ampak avto s prostorom, v katerega gre vse, kar potrebujejo za svoj vsakdan, svoje hobije in avanturistično življenje. Starejši pravijo, da ko enkrat sedeš v terenca, nikoli več ne sedeš »na tla«, v limuzinsko izvedbo avta. Zakaj? Enostavno – ker križ in kolena ne dopuščajo, na primer! Veliko lažje sedejo ali zlezejo iz avta, ki je malce višji, kajne? In tako nekako se avtomobilska evolucija premika v smer, ko bomo razumeli ameriško razmišljanje voznikov, ki pravijo, da ga ni čez udobje. V kadjarju ni stvari, ki bi voznika motila. Tudi tisti malce višji ne bodo bentili, niti tisti, ki so noseči ali pa so vsaj tako videti, bodo presenečeni, koliko je prostora med volanom, sedežem in stropom. In presenečenje plus? Naj vam bo izziv rezervirati testno vožnjo v Remontu na Laborah. In odgovor na naslov? Da, menim, da je to za današnje dni, za moderen vsakdanjik in naše ceste idealen avto.

Oddajte svoj komentar

Kranj 3°

oblačno
vlažnost: 87 %
veter: V, hitrost: 4 km/h

7/15

četrtek

7/15

petek

2/10

sobota

Vremenska napoved

Po

To

Sr

Če

Pe

So

Ne

 

 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

 

 

 

 

 

IZLETI / Kranj, 23. februar 2017

Planinarjenje po Romuniji

PRIREDITVE / Trzin, 23. februar 2017

Pogovor o knjigi Festival

IZLETI / Kranj, 23. februar 2017

Na Planino nad Vrhniko

PRIREDITVE / Kranj, 24. februar 2017

Večdnevno pustovanje

PRIREDITVE / Cerklje, 25. februar 2017

Pustovanje

IZLETI / Šenčur, 25. februar 2017

Na Mrzlico

PRIREDITVE / Gorenjska, 26. februar 2017

Ob kulturnem prazniku

OBVESTILA / Prebačevo, 3. marec 2017

Meritve krvnega tlaka, sladkorja in holesterola

 

 
 

 

 
 
 

Poniževalno do slovenščine / 10:09, 22. februar

Tako se dela s konjskimi hlapci. Slovensko naj kar govorijo v štali pri konjih.
Tudi na Bledu je bilo v prejšnjem stoletju štiri leta tak...

Bohinjska hotela na javni dražbi / 01:34, 22. februar

Prinesi, plačaj varščino, pa se širokousti.
Država in občina pa od gospodarskih dejavnosti roke preč, ker potem samo državni aparatčiki z...

Prvo zvezdico so prinesli iz Beograda / 01:06, 22. februar

Takrat niso nosili čelad, samo najajčnike. Varovali so bistvo.

Pristava zanima občino / 01:03, 22. februar

Berčon naj bo samo tiho in naj pogleda kako se sedaj dela v Postojnski jami kjer je vedril preden se je prismolil v blejsko občinsko upravo....

Želijo park namesto parkirišča / 15:16, 21. februar

Za kva pa mislte je privatnik kupu Danejevo nivo. Gotov ne, da'b t'm krompir sadiv.
Že precej več kot 100 let je od tega, ko je švedski a...

Priznanje za športno mesto / 15:01, 21. februar

Kdo je kandidiral za to nagrado.
Po moje St. Moritz ni.

Iščejo kupce za svoje hotele / 14:52, 21. februar

Tudi Bato je na svoji koži (Bohorič pa na tuji koži) izkusil, da se hotelirstvo na Bledu ne izplača.
Bato vrni se k cunjam, kjer si car.