Avto za vsepovsod

Je to idealen avtomobil?

Danes biti prodajalec avtomobilov res ni lahko. Kupcu razložiti, kaj vse avto vključuje, lahko traja in traja ...

Če je kupec še pikolovec, se lahko zgodi, da v enem delovniku dober prodajalec postreže le eno stranko.

Vendar se splača. Ne zato, ker so avtomobili še vedno pregrešno dragi, temveč zato, da kupec ve, kaj je kupil. In roko na volan – ko danes kupiš avto, si v bistvu kupil najprej visoko zmogljiv in neverjetno obsežen računalnik in potem šele prevoz. V Remontu na Laborah sem si izposodil novega Renaultovega lepotca, na katerem piše tudi Kadjar. Komaj sem razvozlal, od kod tako ime. »Kad« se zgleduje po svetu, »quad« je vsakdanji izraz za štirikolesno, terensko vozilo, »jar« pa je zlitje francoskih besed »agile« in »jaillir«, kar pomeni, da hitro pridejo na vrh. Predalčkajo ga med »križance«, SUV-je, kot jim pravijo v tujini, oziroma med tiste avte, ki se trenutno še najbolje prodajajo, kar pomeni, da so – če priznamo ali ne – še najbolj uporabni. Sploh če živimo na Gorenjskem. Kaj potrebuje Gorenjec, ki ima izrazite štiri letne čase in zelo slabe ceste? Avto, ki se ne boji snega niti neutrjenih bankin niti asfaltnih krpic, krp niti plaht in niti lukenj, ki zevajo vsepovsod. Vendar nismo vsi še hribovci, da bi bil štirikolesni pogon nujna oprema vsakega gorenjskega avta. V Remontu so mi predali ključe modela Kadjar s paketom Xmod, pravzaprav ni bil ključ, ampak neke vrste kartica – zelo lična, ne plastična, ampak kromirana, čudovita za na mizo, ko greš s prijatelji na kavo. Teh kartic smo pri Renaultu že vajeni, kajne? Gre za nekaj najbolj praktičnega, kar ima lahko lastnik vozila. Kadjar ima štiri pakete opreme: Life, Zen, Xmod in Bose Edition. Life je najcenejša izvedenka in stane deset evrov manj od dvajset tisoč. Najdražji je paket Bose Edition 4x4, za katerega boste morali odšteti malenkost manj od trideset tisoč evrov. Vmes pa je nekaj, kar vas bo zagotovo pritegnilo.

Na cesti

Ko vam prodajalec razloži vse, kar je v avtu uporabnega, novega, zelo novega, nikoli videnega, se spomnite, da je to še vedno samo in zgolj avto. Ne bojte se zagnati motorja, ignorirajte svoje navdušenje ob spoznanju, da vozite računalnik, in se najprej posvetite le užitkom pri šofiranju tega lepotca. Ko se ga boste privadili, pa začnite razmišljati o vsem, kar vam je prodajalec povedal, in tem, kar piše v katalogu. Veste, da ta avto prepozna prometne znake? In da zapiska, če ne vozite po svojem delu ceste? Funkcij na armaturi je toliko, da je res bolje, da jih najprej odkrivate, ko je avto varno parkiran. In kar navdušuje za mlajšo populacijo: sredi armature kraljuje sedempalčni ekran! To je to! In na njem vse, kar pričakujemo za svoj denar. Vožnja s kadjarjem je seveda čudovita. Malce više sediš, pogled skozi vetrobransko steklo je sicer nenavaden, a pri novih avtomobilov smo širokih »štokov« že vajeni in ne vem, zakaj imajo novi avtomobili sploh še steklene površine na zadnjih vratih. Bočna ogledala so ogromna in kamera na ekranu deluje, zato je preglednost nazaj tudi odlična, samo navaditi se moramo. Za naše ceste je kadjar pravi obliž. Ravno toliko je v njem terenca, da ga ne motijo asfaltne krpe. Zaradi te lastnosti si voznik reče, da je SUV res edina prava izbira.

Presenečenje plus

Komu je namenjen model Kadjar Xmod? Za današnji način življenja je pravzaprav tak avtomobil še najbolj logična odločitev. Strokovnjaki pravijo, da klasične limuzinske oblike izumirajo. Delno se strinjam s tem, kajti že nekaj let ugotavljam, da mladi vozniki ne potrebujejo več poceni »mini dirkalnikov«, ampak avto s prostorom, v katerega gre vse, kar potrebujejo za svoj vsakdan, svoje hobije in avanturistično življenje. Starejši pravijo, da ko enkrat sedeš v terenca, nikoli več ne sedeš »na tla«, v limuzinsko izvedbo avta. Zakaj? Enostavno – ker križ in kolena ne dopuščajo, na primer! Veliko lažje sedejo ali zlezejo iz avta, ki je malce višji, kajne? In tako nekako se avtomobilska evolucija premika v smer, ko bomo razumeli ameriško razmišljanje voznikov, ki pravijo, da ga ni čez udobje. V kadjarju ni stvari, ki bi voznika motila. Tudi tisti malce višji ne bodo bentili, niti tisti, ki so noseči ali pa so vsaj tako videti, bodo presenečeni, koliko je prostora med volanom, sedežem in stropom. In presenečenje plus? Naj vam bo izziv rezervirati testno vožnjo v Remontu na Laborah. In odgovor na naslov? Da, menim, da je to za današnje dni, za moderen vsakdanjik in naše ceste idealen avto.

Oddajte svoj komentar

Kranj 23°

pretežno jasno
vlažnost: 44 %
veter: V, hitrost: 11 km/h

9/23

torek

7/24

sreda

10/23

četrtek

Vremenska napoved

Po

To

Sr

Če

Pe

So

Ne

 

 

 

 

 

 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

 

 

 

 

 

 

PRIREDITVE / Škofja Loka, 24. april 2018

Študijski krožek Ločanke

RAZSTAVE / Kranjska Gora, 24. april 2018

Etnologija, zbirke in prva vojna

PREDAVANJA / Škofja Loka, 24. april 2018

Vstopimo v odnos z najstniki

PRIREDITVE / Gorenjska, 24. april 2018

Medgeneracijske prireditve

PRIREDITVE / Gorenjska, 24. april 2018

Medgeneracijske prireditve

IZLETI / Šenčur, 25. april 2018

Iz Šenčurja v Šenčur v Italiji

PREDAVANJA / Strahinj, 25. april 2018

O vzgoji in negi gorenjskih nageljnov

OBVESTILA / Kranjska Gora, 25. april 2018

Peka kruha in izdelava masla

 

 
 

 

 
 
 

Odprli most čez avtocesto / 10:02, 24. april

Občina Šenčur je precej bogata občina! Tukaj z mostom so se izkazali! Je pa mimo letališča prestavljena cesta in dva krožišča, vse v občini ...

Poklonili so se junakom v obroču / 23:21, 17. april

Šele potem, ko se bodo njihovi predstavniki distancirali od zločinov komunizma pred, med in po koncu druge svetovne vojne.

Poklonili so se junakom v obroču / 16:38, 12. april

Večna slava junakom !

Janez Janša: smer ni prava / 06:37, 11. april

Fanta, ki iščeta v Cerkljah glasove sta se zmotila v letnici. SDS je v Cerkljah nekaj pomenila, ko je bil Čebulj v stranki, pa je že dolgo tega kar je prišel k pameti...

Janez Janša: smer ni prava / 16:25, 8. april

Ves čas po osamosvojitvi razen petih let, levica išče, pa ne zna in ne zmore najti prave poti. In je tudi nikoli ne bo.

Širijo sporočilo miru / 14:31, 8. april

Za denar naj se oglasijo kar pri Sorosu, ki jih tudi financira.

Previdno pri nabiranju čemaža! / 14:30, 8. april

Čemaž je divji česen. Najlažje se ga loči od drugih podobnih rastlin, po tem da zmečkamo list in ga povohamo. Mora imeti izrazit vonj po čes...