Mladina o železniških povezavah (30. 4.) Ljubljana

Grega Repovž v uvodniku Odrezani od sveta piše, da je vlak nenadoma postal prevoz prihodnosti, a da Slovenija s svojo železniško infrastrukturo zaostaja za drugimi državami Evrope. Izpostavlja, da je Slovenija avtomobilska družba in da nobena politična stranka ali trenutna vlada razvoja železnic ni vključila v svoj politični program.***
\"Stvari pa niso zgolj črne. Najprej je treba zapisati, da je razvoj železnice evropska prednostna naloga, denarja za financiranje in sofinanciranje pa je toliko, da slovenskega proračuna tudi najbolj smeli projekti ne bi bistveno obremenili. Denar torej ne more biti izgovor. Drugi razlog, da ni treba biti črnogled in obupan, pa je interes Italije in tudi Avstrije po hitrejši povezavi med Benetkami in Dunajem. Strokovnjaki so se doslej predvsem ozirali k povezavi med Münchnom in Istanbulom, ki ostaja zaradi zgoraj opisanih razlogov nerealna, vendar pa možnost vzpostavitve mednarodne povezave med italijanskim severom, Slovenijo in avstrijsko prestolnico sploh ni tako ogromen in nemogoč projekt. Pa še zaželen je. Četudi v Sloveniji vlaki ne bi dosegali izjemnih hitrosti kot v Italiji in Avstriji, je ta slovenska pot še vedno povezava, ki je boljša od katerekoli druge, saj je preprosto najkrajša in optimalna, povezuje pa Dunaj, Gradec, Maribor, Ljubljano, Postojno, Sežano in Benetke, s tem pa seveda Slovenijo odpre omrežjem, ki v Evropo izhajata iz teh dveh držav.\" (konec)hss/mo STA027 2025-04-30/08:45
×