Računsko sodišče o bazenu

Poročilo Računskega sodišča Republike Slovenije z 19. decembra 2024: »Občina Radovljica je bila pri uresničevanju javnega interesa na področju investicije v bazen delno uspešna. Realizirana je bila pred rokom, maja 2023. O njej v zaključnih računih proračunov ni predstavila vseh zahtevanih podatkov. Ni sledila zahtevam Uredbe o enotni metodologiji za pripravo in obravnavo investicijske dokumentacije. Glede na to, da v njej ni bilo kazalnikov za merjenje ciljev investicije, nikoli ne bo mogoče ugotoviti doprinosa k športni dejavnosti in infrastrukturi. Ocenjujemo, da bi dokumente in spremembe tega zelo redkega projekta, moral obravnavati tudi občinski svet. Ob pripravi dokumenta Razvoj 2030 je potekala spletna anketa, v letu 2021 delavnice in intervjuji. V anketi ni bilo potreb po športni infrastrukturi, bazenskih vsebin ne na delavnicah. Ob pripravi strateških dokumentov občina ni ocenjevala potreb po športnih objektih. Pogodbena vrednost se je s četrtim aneksom povečala na 4.941.470, s petim na 5.105.369, s šestim na 5.323.626, s sedmim na 5.454.170 evrov (z DDV). Končni znesek je za 17,8 % presegel pogodbo.«

Kaj lahko zaključi občan Radovljice? Gredo milijoni mimo odločevalcev, kopja pa se lomijo na drobižu? Kaj naj si misli o izpolnjeni prvi fazi (druga je ovrednotena na cca 10 milijonov) županove želje iz prvega mandata? Kaj o pol milijona preplačani sicer dragi nadstavbi bazenčka in novo bazensko tehniko? Je slabo delo občinske uprave moč zakriti s spletno anketo? V njej sta bazenu razvojno težo dali le dve osebi (Prezrenje, Radovljica). Širina in globina poročila navrže bistvo kršitev, ki se bere kot bojkot pravne države. Manko strokovnih podlag za priprave načrtovanja družbene infrastrukture, v katerih je občina bila dolžna obravnavati realne razvojne cilje in potrebe. Spregled stanja, problemov in težnje prostorskega razvoja v povezavi z gospodarskimi in družbenimi razmerami. Obvoz lokalnih, regionalnih, državnih in mednarodnih dejavnikov. Neizdelana ocena potreb in projekcij glede na načrtovani razvoj. Storjen je bil obvoz pravnih stanj iz veljavnih predpisov in drugih pravnih aktov.

Ne le zaradi odsotnosti strokovnih podlag, tudi zaradi dolgoletnega spremljanja planiranja prostora se ne morem ogniti vtisu, da je občinska uprava spolitizirana. Poročilo razpre kršitve Uredbe o prostorskem načrtovanju Slovenije (13. člen). Skoraj nič od obveznih planskih gradiv ni bilo javno. Če bi občinska uprava imela integriteto, potem bazena ne bi že tretjič »rekonstruirali« v zadnjih 30 letih. Bolj potrebno kulturno dvorano Lesce čakajo 62 let.

Kdaj si bomo priznali, da je radovljiška lokalna samouprava neustrezna za enakomeren razvoj občine? Temeljni akt je statut. 16. člen: »Občina ima volilne enote«. Voliti župana iz ene je prav. Narobe pa, da iz ene volilne enote volimo občinski svet. Kršen je 20. člen Zakona o lokalnih volitvah. Zato se nam krepi centralizacija. Večino odločevalcev pod mestnima županom in podžupanom tvorijo meščani, ki pomenijo le tretjino občanov. Živimo, delamo in plačujemo davke pa večinoma ruralni občani. Če se ne bomo zbudili danes, nas bo že načrtovana investicija v pomično streho olimpijskega bazena tepla še mnoga desetletja.

Janez Urbanc, Begunje na Gorenjskem

×