Arriva posodobila vozni park s 48 novimi MAN Lion's InterCity R60 avtobusi, dogodek slavnostnega prevzema v Kranju / Foto: Primož Pičulin

Simbolični prevzem novih avtobusov (z leve): Direktor podjetja MAN Truck & Bus Slovenija Jan Löwhagen, minister za okolje, podnebje in energijo Bojan Kumer in direktor skupine Arriva Slovenija Aleš Šifrer / Foto: Primož Pičulin

Arriva posodablja vozni park

Skupina Arriva Slovenija bo letos v posodobitev voznega parka, vključno z zadnjim nakupom
48 avtobusov za medkrajevni linijski promet proizvajalca MAN, vložila dvanajst milijonov evrov.

Kranj – Skupina Arriva Slovenija je nabavila 48 novih medkrajevnih visokopodnih avtobusov znamke MAN, kar po besedah direktorja Aleša Šifrerja pomeni največjo investicijo v medkrajevni promet v Sloveniji doslej. Prvih trideset avtobusov, ki jih bodo postopoma vključili v medkrajevni promet, so v torek prevzeli na sedežu družbe v Kranju, preostalih osemnajst pa tudi pričakujejo v prihodnjih dneh. Letos za posodobitev voznega parka namenjajo kar dvanajst milijonov evrov.

Z novimi vozili se bo povprečna starost voznega parka skupine Arriva Slovenija znižala na 6,9 leta. Skupna vrednost letos nabavljenih avtobusov znaša 12 milijonov evrov brez DDV, so razkrili v Arrivi.

Gre za 12 metrov dolge avtobuse blagovne znamke MAN Lion's InterCity R60, ki predstavljajo najnovejšo generacijo primestnih linijskih avtobusov z najsodobnejšimi motorji​ EURO 6 E, 330 PS. So okolju prijaznejši od predhodnikov, saj so emisije nižje od starejših dizelskih vozil. Z uvedbo vseh 48 novih avtobusov v linijski promet bo tako Arriva na letni ravni zmanjšala emisije CO₂ za približno 145 ton. V vseh avtobusih so med drugim na voljo tudi brezplačni dostop do interneta in STOP tipke, berljive tudi za slepe in slabovidne potnike.

»Novi avtobusi bodo potnikom zagotovili več zanesljivosti in udobja, našim voznicam in voznikom pa varnejše in sodobnejše delovno okolje. S to posodobitvijo nadaljujemo jasno usmeritev v razogljičenje prometa, zmanjševanje emisij ter krepitev javnega prevoza kot ključnega elementa trajnostne mobilnosti,« je povedal Šifrer.

Direktor podjetja MAN Truck & Bus Slovenija Jan Löwhagen je ob simbolični predaji novih avtobusov poudaril pomen sodelovanja in skupne vizije trajnostne mobilnosti: »V tem projektu ne vidimo le novih vozil, temveč jasen korak naprej – k čistejšemu zraku, večji dostopnosti in zaupanju v javni prevoz kot hrbtenico trajnostne mobilnosti.«

Minister za okolje, podnebje in energijo Bojan Kumer pa je ob predstavitvi novih avtobusov poudaril, da samo nova vozila niso dovolj za boljšo prihodnost trajnostne mobilnosti. Treba je tudi pametno načrtovati infrastrukturo, da bodo omogočala hiter, predvidljiv in enostaven javni prevoz. »Le tako bomo ustvarili resnično konkurenčno alternativo avtomobilu. Prav tako prihodnost ni samo v investicijah, temveč v povezovanju: v sodobnih informacijskih sistemih, ki združujejo vozne rede, cene, dostopnost. V prevozih na klic za oddaljene kraje. In v odločni promociji: da postane javni promet vsakodnevna in samoumevna izbira,« je povedal minister in dodal: »Slovenija je na pravi poti, a dolgoleten zaostanek na področju javnega potniškega prometa ne bo nadomeščen čez noč – potrebujemo vztrajnost, sodelovanje in premišljene sistemske premike.«

Do konca leta 2025 bo vozni park skupine Arriva Slovenija bogatejši še za dodatnih šest avtobusov MAN Lion's Coach, tri 28-sedežne avtobuse Feniksbus in tri 22-sedežne midibuse K-Bus Sprinter. V promet je bilo že predanih tudi šest 12-metrskih avtobusov IVECO Crossway. Z novimi vozili se bo povprečna starost voznega parka skupine Arriva Slovenija znižala na 6,9 leta. Skupna vrednost letos nabavljenih avtobusov znaša 12 milijonov evrov brez DDV, so razkrili v Arrivi.