Vsi v lov na Verstappna, Hamilton pa odslej v rdečem (ozadje)
pripravil Tomaž Bregar Melbourne
13.03.2025, 09:01
Pred novo sezono svetovnega prvenstva formule 1, ki se bo začela konec tedna v Avstraliji, sta med ljubitelji tega športa dve veliki vprašanji: ali lahko kdo premaga vladarja zadnjih sezon Maxa Verstappna in kako se bo v novem okolju znašel nekdanji svetovni prvak Lewis Hamilton, ki je Mercedesovo ekipo zamenjal za temperamentni Ferrari.***
Verstappen je tam, kjer je bil že zadnjih nekaj sezon. V vlogi glavnega favorita za naslov, ki bi bil zanj že peti. Nizozemec ostaja v moštvu, ki je bilo v zadnjih sezonah praktično nepremagljivo, je pa v lanski sezoni McLaren nakazal, da postaja vse resnejši tekmec.
Pred sezono 2025 je glavna uganka Hamilton. Že vse odkar je naznanil, da se bo po koncu prejšnje sezone preselil v Maranello, se poraja vprašanje, ali bo to nova spodbuda v karieri ali pa je naredil napako.
Hamilton začenja 19. sezono v formuli 1 in prvo v rdeči barvi, s čimer si je izpolnil dolgoletno željo. Tudi finančni vložek seveda ni zanemarljiv, saj je vrednost prestopa presegla sto milijonov evrov, a glavno vprašanje je, kaj lahko dobi po tekmovalni plati oziroma ali je Ferrari v tem trenutku sposoben Britancu ponuditi več kot Mercedes v zadnjih sezonah.
Sedemkratni prvak in rekorder po številu posamičnih zmag (105), po številu uvrstitev na stopničke (202) in najhitrejših startnih položajev (104) namreč v zadnjih sezonah ni bil prav konkurenčen. Drobna statistična primerjava pokaže, da je na zadnjih 69 dirkah zmagal le dvakrat. Verstappen je v tem času zbral 44 zmag.
Ne le to, v zadnji sezoni ga je v moštvu premagoval tudi sotekmovalec George Russell in Hamilton se je po dirki v Abu Dabiju celo spraševal, ali je še sposoben tekmovati na tej ravni.
Odgovore bo dobil zelo kmalu, morda pa tudi spet ostrega tekmeca v lastni ekipi. Carlos Sainz se je moral umakniti, preselil se je k Williamsu, ostaja pa Charles Leclerc. Monačan zanesljivo ne bo preveč \"prijazen\" do veterana v formuli 1, ampak bo njegov prihod videl kot priložnost za novo dokazovanje.
Ferrari je s Hamiltonom spet močno dvignil pričakovanja v vozniškem seštevku, kjer rdeči na naslov prvaka čakajo že od leta 2007. \"Tako sem vznemirjen pred prvo dirko. Kar ne morem dočakati, da bom vozil Ferrarija. Še nikjer nisem videl takšne strasti. Imamo potencial za naslov prvaka, samo sestaviti moramo vse koščke,\" je po testnem obdobju s Ferrarijem dejal Hamilton.
Verstappen lahko postane šele drugi po Michaelu Schumacherju s petimi naslovi v nizu. Lanski boj z Landom Norrisom v McLarnu je pokazal, da je Red Bull tudi ranljiv, zato je Nizozemec malo previdnejši. \"Mislim, da bomo težko zmagali že v Melbournu. McLaren bo favorit, pri nas še ni teklo vse povsem gladko. A vemo, kako lahko vse to izboljšamo,\" je dejal branilec naslova.
Pri McLarnu so bili blizu tudi vozniški lovoriki, so pa Red Bullu odvzeli konstruktorski naslov in si sami privozili prvega po letu 1998. Kot edina od vodilnih ekip niso spreminjali postave, v moštvu ostajata Norris in Avstralec Oscar Piastri. \"Pričakujemo, da bo sezona zelo vznemirljiva. Veliko tesnega dirkanja in ostra konkurenca. A do sobotnih kvalifikacij ne bomo vedeli, kje smo,\" je pred sezono dejal podprvak Norris.
Glede starosti pa Hamilton tudi letos ne bo prvi. Še vedno je namreč v karavani zimzeleni Fernando Alonso, pri 44 štiri leta starejši od Britanca. Za Španca se zdi, da je tekmovalne ambicije izpolnil že zdavnaj, njegova naslova prvaka sta oddaljena že skoraj dve desetletji, zdaj pa v formuli 1 le še uživa.
Na eni strani veterana Alonso in Hamilton, pa svetovni prvak Verstappen, ki po letih ni veteran, je pa po izkušnjah in zmagah. Na drugi pa bo formula 1 v prihajajoči sezoni ponudila precej mladosti in svežine. Prihaja namreč kar šest dirkačev, ki nimajo nič ali skoraj nič izkušenj.
Šest novincev (ali skoraj novincev, nekateri imajo že nekaj dirk kot rezervni vozniki) je tudi rekord tekmovanja. Pri Red Bullu bo Verstappnu družbo delal Novozelandec Liam Lawson, pri Mercedesu se bo dokazoval šele 18-letni Italijan Andrea Kimi Antonelli. Britanec Oliver Bearman bo vozil za Haas, Avstralec Jack Doohan za Alpine, Francoz Isack Hadjar za mlado ekipo Red Bulla Racing Bulls ter Brazilec Gabriel Bortoleto za Sauber.
Antonelli je blestel v nižjih dirkaških razredih in je le eno sezone preživel v formuli 2. Ob tem je testiral za Mercedes in prepričal vodjo ekipe Totta Wolffa, da je pravi naslednik Hamiltona.
Lawsona pa čaka nehvaležna vloga sotekmovalca pri Red Bullu. Tega dirkaškega sedeža se je v zadnjih letih oprijelo ime \"ubijalec talentov\", saj nikomur ni uspelo stopiti iz sence Nizozemca, pa so imeli približno enake razmere in material Daniel Ricciardo, Pierre Gasly, Alexander Albon in nazadnje Sergio Perez. Lawson pravzaprav ni pravi novinec, saj je že nastopil na 11 dirkah za Alpha Tauri in Racing Bulls in ima šest točk za SP.
Velik talent pa je tudi 19-letni Bearman, ki je lani tudi že nastopil kot rezervni voznik na eni dirki za Ferrari in dveh za Haas.
Melbourne se po petih letih vrača v karavano F1 kot uvodno prizorišče sezone, v Albert Parku konec tedna pričakujejo 450.000 navijačev.
Vodstvo tekmovanja pa bo ostalo v rokah Stefana Domenicalija, ki je tik pred začetkom sezone sklenil novo pogodbo za direktorsko mesto, kjer bo zdaj ostal do leta 2029. (konec)tb/gj STA046 2025-03-13/09:00